Kiitos ylläoleville palautteesta mainoksien ongelmista.
Pitää muistaa, että se mikä mainos teille ajetaan ei suinkaan määräydy Tappara.infossa, vaan perustuu teidän yleisiin/kaikkiin aktiviteetteihinne webissä. Esimerkiksi minulle ja teille, ajetaan suurella todennäköisyydella aivan eri mainokset. Lisäksi tuollainen haittakoodi voidaan ajaa päätelaitteeseenne (puhelin, tabi, PC) jollain muulla sivulla ja aktivoida viiveellä - tämä on varsin yleinen tapa, jolloin on vaikeampaa jäljittää mistä "huonosti käyttäytyvä" mainos oikeasti ajettiin. Tämän tyyppiset mainokset rikkovat mainosverkkojenkin sääntöjä, joten kyseessä on luvaton toiminta. Androidin tietoturva on lisäksi niin heikko, että haittakoodi voi pyöriä itse laitteessa.
Käyn itse palstalla päivittäin käyttäen Linux, Windows PC ja Windows Phone -päätelaitteita. Satunnaisesti myös Android 4.4 tabletilla. En ole havainnut haitallisia mainoksia. Testasin juuri nyt Androidilla ilman ongelmia.
Varotoimenpiteenä pistin kuitenkin toisen käyttämistämme mainostoimistoista jäähylle (BannerConnect.net), koska heidän mainosten laaduntarkkailu on heikompaa ja muistan tapauksen että haittamainos on livahtanut läpi. Toistaiseksi ainoa mainosverkko joka on nyt käytössä on Googlen AdSense.