Axe kirjoitti jo ensimmäisellä sivulla oleellisen tilanteesta, mutta muistutettakoon siitä vielä. Katselin yhden nauhan tilanteesta, enkä sen perusteella pysty sanomaan varmasti osuiko Mäntylä päähän vai ei. Axen mukaan tilanne näytti erilaiselta eri kuvakulmista. Mun mielestä lisärangaistusta päätettäessä päähän osumista tai osumattomuutta oleellisempaa on teon tahallisuus. Näkemästäni videosta tulkitsin, ettei Mäntylä todellakaan taklaa Uusikartanoa vaan ennemminkin törmää häneen. Taklauksen lasken tahalliseksi törmäykseksi ja mielestäni tässä tilanteessa Mäntylä yrittää välttää törmäyksen, mutta ei siinä onnistu. En ole asiasta varma, mutta Muukkonen ei kai pysty kumoamaan tuota automaattista yhden ottelun huilia. Kahden ottelun huili vahingosta on kyllä liikaa, jos mun liigan tämän kauden ratkaisuista löytämäni linja on yhtään oikea.
Ottelun erotuomarin antama rangaistus oli mielestäni oikea. Jos tuomarikolmikko on nähnyt tilanteen päähän kohdistuvana taklauksena, niin annettu tuomio on aivan perusteltu. Se on myös oikein kirjattu otteluraporttiin. Jälkikäteen tilannetta on helppo katsoa nauhalta, mutta tuomareiden käytössä olleen materiaalin huomioden en pidä asiaa edes kovin suurena tuomarivirheenä. Huomattavasti suurempia ja selvempiäkin virheitä olen nähnyt. Muukkosen antama yhden ottelun lisärangaistus sen sijaan on mielestäni aiheeton.