Keskustelu on vallonut aika vahvasti Mäntylästä parin viime päivän aikana.
Mielestäni pitäisi edelleen ottaa huomioon se, että kyse on huhuasteesta. Mäntylä on Suomen parhaita euroopassa pelaavia pakkeja ja Jokereiden johto olisi suoraansanoen tyhmä, jos eivät tarjoaisi Tuukalle sopimusta ensi kaudeksi. Mun mielestä tässä nyt mitataan sitä "tapparanmuotoista sydäntä." Käytännössä Jokerit ei enää tulevalla kaudella ole se sama Jokerit, kun sarja vaihtuu jne. mutta Tuukka todennäköisesti itse tietää millaisen leiman se hänen päälleen langettaisi, jos pelaisikin ensi kauden Jokereissa ja palaisi sitten Liigaan ja Tapparaan. En sano, että se olisi häneltä väärä päätös, kuten jo mainitsin - Jokerit ei ole ensi kaudella sama vanha.
Tuukka on itseni suosikkeja ja on osoittanut sitä kuuluisaa taistelutahtoa ja pelaamista logolle, eikä nimelle selässä aina kun on kirvespaidan päälleen pukenut. Kyllä se kirpaisisi nähdä hänet narreissa, mutta en miestä ihan roviolle olisi silloin vielä laittamassa.
Seuraako edes joku sitä sarjaa? Tämä ihan vilpittömästi.
En ole peliäkään Khl paskaa kattonu enkä kato.
Näihin oli pakko ottaa kiinni vielä. Haluaisin ihan vilpittömästi kysyä, että mikä tekee KHL:stä paskan? Tai mistä tuollainen viha sarjaa kohtaan on lähtenyt liikkeelle? Tai ei ehkä viha, mutta että ikäänkuin sitä ei arvostettaisi.
Tuskin kenellekään tulee enää yllätyksenä, että KHL on Euroopan paras kiekkoliiga ja sen takia sitä seurataan - kaikissa Euroopan kiekkomaissa. Ainoana edes hieman järkeenkäyvänä syynä tuolle KHL:n vihaamiselle voisin ostaa sen, että KHL vie liigan huippupelaajat kesken kauden jne. mutta mielestäni sekin on vain ja ainoastaan positiivinen asia. Ilman KHL-pykälää pelaavista pelaajista seurat käärivät hyvät rahat ja tämmöisille mikkokoskisille ja kumppaneille ei ole parempaa ponnahduslautaa uralleen, kuin päästä pelaamaan KHL:ssä ja todistaa olevansa maailmanluokan pelaaja. Hyvänä esimerkkinä ei kukaan olisi tarjonnut Lehterälle viimeisimmän Tappara-kauden jälkeen yksisuuntaista sopimusta NHL:stä, mutta muutama kausi Venäjällä ja kehitystä eteenkin kokonaisvaltaisessa pelaamisessa ja St. Louisilta tuli lappua nenän eteen.
Itse seuraan kokonaisvaltaisesti KHL:ää nyt neljättä kautta ja ei minulla ole Magnia tai Sibiriä kohtaan samanlaisia tunteita mitä on Tapparaa tai nahilassa Devilsiä kohtaan, mutta kaikki me ollaan aikanaan aloitettu jääkiekon seuraaminen sen itse pelin takia. Ja samanlainen kiekko se on Venäjälläkin. Ja parempitasoista peliä.
Suosittelen ihan vaan katsomaan KHL:ää ilman mitään ennakkoluuloja ja huomata kuinka hyvätasoista kiekkoa siellä pelataan. Jos noista ennakkoluuloista ei taasen edes halua eroon, niin se on sitten asia erikseen.