Jääkiekkokeskustelu > Yleinen kiekkokeskustelu

Tapparan nykytila - Mitä me oikeasti halutaan?

<< < (171/220) > >>

Banzai:

--- Lainaus käyttäjältä: Centteri - Tammikuu 12, 2012, 22:21:37 ---Yhdeksän pistettä siis playoff viivaan. Jos joku on vielä haaveillut pleijareihin menosta, niin eiköhän ne voida nyt viimeistään haudata. Yrittäisi nyt pyristellä sen verran, ettei jouduta karsintakurimukseen.. On tää Tapparan seuraaminen yhtä tuskaa nykyään  >:( >:(



--- Lainaus päättyy ---

Juuri näin ja eihän tämä joukkue mitään playoff paikkaa ansaitsekkaan. Tämä joukkue, josta joskus on ollut niin ylpeä. Tämä joukkue joka voitti Saipan viime viikolla sellaisen esityksen jälkeen ettei voinut kuin hävetä. Tämä joukkue, jonka yläpuolella sarjataulukossa olevat joukkueet ovat niitä jotka aiemmin ovat olleet pisteautomaatteja. Jumalauta kun ei paikallispelivoitostakaan voi enää iloita ja aukoa päätään kavereille koska tietää olleensa koko pelin ajan huonompi.

Ihan oikeasti, hävettää. Toivoisin vaan, että tämä tunne iskisi sinne kirstunvartijallekkin, nimittäin tyly fakta on se, että (sarjataulukkoon katsomatta) Tappara on tällä hetkellä ehdottomasti sarjan huonoin joukkue. Jos 16-vuotias kaveri ja mestisvahvistukset ovat ainoat jotka kentällä erottuvat, niin onko kaikki hyvin? Ei ole, ei todellakaan ole. Katsokaa sitä ylivoimaa ja katsokaa niitä "hyökkäyksiä". Vaikka esim. torjuntojen perusteella hallittiin Jokerit-peliä ja ajoittain peliä jopa vietiin, niin paljonko siellä oli tekopaikkoja? Niinpä. Tuo playoff-viiva on ollut pari kertaa jo niin tyrkyllä, että jos yhtään ketään valkokauluksisista se kiinnostaisi niin kaupoilla olisi käyty.

Tämä on meidän Tappara nykyään. Joukkue jota kannatat, mutta hädintuskin sen kehtaat myöntää.

taappara:
No jos se on teidän mielestänne noin, että Pudotuspelipaikkaan ei ole enää mahdollisuutta, niin OK mun puolesta. Minä uskon loppuun asti. Sehän tarkoittaa sitten sitäkin, että kukaan ei tule enää sääläreiden rajan yli pääsemään tästä nk. pohjasakasta. Vähiten Ilves, jolla rajaan on 11 pistettä, ja he ovat pelanneet kaikkia muita enemmän. Eli pistetäänkö sarja poikki, ja aletaan pelaamaan säälipelejä jo?

Banzai:

--- Lainaus käyttäjältä: taappara - Tammikuu 12, 2012, 22:48:51 ---No jos se on teidän mielestänne noin, että Pudotuspelipaikkaan ei ole enää mahdollisuutta, niin OK mun puolesta. Minä uskon loppuun asti. Sehän tarkoittaa sitten sitäkin, että kukaan ei tule enää sääläreiden rajan yli pääsemään tästä nk. pohjasakasta. Vähiten Ilves, jolla rajaan on 11 pistettä, ja he ovat pelanneet kaikkia muita enemmän. Eli pistetäänkö sarja poikki, ja aletaan pelaamaan säälipelejä jo?

--- Lainaus päättyy ---

Arvostan sitä, että omiin jaksetaan uskoa, mutta ei värilasien takaa aina näe kovin hyvin. Katsoo nyt näitä viime pelejä jotka ovat olleet kärkiseuroja vastaan ja pari tulee vielä. Ei pisteitä, eikä tulekkaan. Eikä ole koko kaudella tullutkaan. Jännä juttu miten nuo muut jengit (Ilves) pystyy kuitenkin voittamaan kärkiseuroja (Pelicans). Ehkä siksi että ne saa tehtyä enemmän kuin se yhden maalin per peli. En silti usko että yksikään näistä joukkueista nousee rajan yli, vaan taistellaan karsintojen välttämisestä. Ilves-ottelusarja tulee olemaan äärimmäisen ratkaiseva suunnannäyttäjä.

Takaisin aiheeseen. Mitä me halutaan? Halutaan keskusteluja jostain muusta kuin siitä pääseekö Tappara sääleihin vai joutuuko karsintoihin.

IlvesMan:

--- Lainaus käyttäjältä: taappara - Tammikuu 12, 2012, 22:48:51 ---No jos se on teidän mielestänne noin, että Pudotuspelipaikkaan ei ole enää mahdollisuutta, niin OK mun puolesta. Minä uskon loppuun asti. Sehän tarkoittaa sitten sitäkin, että kukaan ei tule enää sääläreiden rajan yli pääsemään tästä nk. pohjasakasta. Vähiten Ilves, jolla rajaan on 11 pistettä, ja he ovat pelanneet kaikkia muita enemmän. Eli pistetäänkö sarja poikki, ja aletaan pelaamaan säälipelejä jo?

--- Lainaus päättyy ---

Lainaan erään Jatkoajan kirjoittajan laskelmia (jotka pitivät paikkaansa ilmeisesti eilen klo 22:27):

Kauden pka.

HPK 1,17
Tappara 1,16
Ilves 1,05
SaiPa 1,03

Pisteet / 24 peliä = pka.

HPK 35 / 24 = 1,46
Ilves 32 / 24 = 1,33
Tappara 29 / 24 = 1,21
SaiPa 24 / 24 = 1

Pisteet / 16 peliä = pka.

HPK 25 / 16 = 1,56
Ilves: 24 / 16 = 1,5
Tappara 19 / 16 = 1,19
SaiPa 17 / 16 = 1,06

Tuostahan näkee otsallaan, että HPK ja Ilves ovat parantaneet kauden edetessä selvästikin, ja Tappara ja SaiPa pelaavat samalla tasolla. Eli en allekirjoittaisi tuota "vähiten Ilves". Ilveksellä on 3 peliä TPS:ää vastaan ja nuo voittamalla ero olisi 2 pistettä. Ei toki täysin realistista odottaa 9 pistettä, mutta mahdollista.

Mainitaan nyt vielä, että en usko kenenkään ohittavan Tepsiä, mutta jos sen joku tekee, niin HPK tai Ilves. HPK:lla on pelattuna 2 peliä vähemmän kuin Tepsillä ja eroa on 10 pistettä.

taappara:
Jos tuo IlvesManin kommentti oli minulle suunnattu, niin selvennän. MINÄ uskon että Tapparalla, HPK:lla ja Ilveksellä on jokaisella mahdollisuus nousta Lukon ohi. Pohjasin kirjoitukseni edellisten kirjoittajien uskon loppumiseen. Avain on Lukon käsissä. Jos pelaavat unelmalopun, niin kellään ei ole mitään mahdollisuutta nousta ohi. Joa jatkavat heikohkoati, niin kaikki on auki..

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta