Jääkiekkokeskustelu > Yleinen kiekkokeskustelu

Tapparan nykytila - Mitä me oikeasti halutaan?

<< < (67/220) > >>

Löki:
Jos ette ymmärä mitä tarkoitin kirjoittamalla että sitä saa mitä tilaa niin selvennän vähän.Tulevan joukkueen rakentaminen ja budjetin laatiminen tapahtuu käsittääkseni jo edeltävällä kaudella eli jos sponsorirahaa tai katsoja määrissä tulee laskua niin ei voida rakentaa kallista joukkuetta muuten kuin velkarahalla.Eli kun tällä kaudella käy noin 600 henkeä vähemmän katsojia kuin on budjetoitu se on varmasti seuraavan kauden pelaaja hankinnoista pois.Jos pelaajilta kysyttäisiin vaikuttaako katsojien määrä esim.peliesitykseen niin varmasti vaikuttaa.Kyllähän paikallispelejä on hieno pelata kun hallissa on 7500 katsojaa ja tunnelma katossa niin antaahan se lisälatinkia pelaajille.Ilves on taapertanut meneillä kausilla aika pahasti, mutta katsojat eivät ole hylänneet joukkuetta.Olis siinä tutuuden nimissä Tapparalaisilla vähän opittavaa.Ja vielä lisää jossittelua.Jos tämän kauden katsojien ka. olisi 6500 henkeä ei Mikki kehtaisi olla satsaamatta ensi kauden joukkueeseen.Kukaan ei rikastu Suomessa omistalla jääkiekkoseuraa kunhan edes saisi kulut peittoon.

coly:
Täällä "Luuseri" koittaa nyt viedä keskustelua aivan väärälle uralle mielestäni, ja vielä hyvin tarkoituksellisesti. Jotenkin kornia sanoa että täällä suut vaahdossa huutavat eivät halua eikä aja Tapparan etua valittamalla.

Tilannehan on juuri päinvastoin. Sinulle kelpaa tälläinen toimintamalli jossa koutsi etsitään aina perämetsistä ja vahvistukset sieltä,toinen täältä ja vaikka joskus syksyllä. Katsotaan sitten mitä kausi tuo tullessaan.

Menestyvän organisaation on toimittava sen eteen että se menestyisi. Toisin sanoen mikään ei saisi jäädä sattuman varaan niinkuin nyt käy. Vaikka nuokin olisi kunnossa niin voi silti tulla heikompi kausi mutta "so what". Jos organisaation asiat kunnossa niin osaan uskoa siihen parempaan huomiseen ja Tapparaan myös tulevaisuudessa. Tällä hetkellä tuo uskoni on erittäin heikko ja vajonut pohjalukemiin.

Luuseri:

--- Lainaus käyttäjältä: Kankaantaan profeetta - Helmikuu 03, 2011, 21:54:04 ---On aika hyvä ajankohta kirjoittaa Tapparan taistelevasta ilmeestä tällä kaudella, kun hienosta vierasvoitosta sarjakärkeä vastaan on noin vartti aikaa! Mä luulen, että nyt nimenomaan Mazza puhui siitä laajemmasta jutusta, et sinä, vaikka siitä Mazzalle kuittasitkin. Tällä kaudella intohimo on ollut käytännössä muutamaa peliä lukuunottamatta tipotiessään, ensin joukkueesta ja sitä kautta katsojiltakin. Vuodenvaihteen jälkeen tunnelma kotiotteluissa on ollut vielä tavallistakin vaisumpi. Tätä nykytunnelmaa peilaan viimeiseen pariin kolmeenkymmeneen vuoteen. Silloin, kun on mennyt oikein huonosti, niin viimeiset, jotka joukkueessa ovat taistelleet, ovat olleet järjestään Mäntylä, Vänttinen ja Karjalainen.
--- Lainaus päättyy ---
Äläs nyt profeetta käännä mun sanomisia sentään ihan kaikkia väärinpäin. Oli tietysti virhe mainita tämä jyppi-peli, koska toki sitä heti käytettiin vetämään matto alta. Jos lähdetään oikeasti katsomaan kuluneen kauden pelejä, niin taistelupelejä löytyy hemmetin paljon enemmän kuin mainitsemasi muutama. Sanoin myös että niitä sietämättömiä lepsuiluja on ollut. Tappioputkien aikaan peli voi sitäpaitsi olla haluttoman näköistä, vaikka tahto olisi kova. Mainitsemasi huono tunnelma kotiotteluissa on juuri sitä mistä minäkin aiemmassa viestissäni puhuin. Ja todellakaan en millään tavalla kuitannut Mazzalle, älä väännä sitä negatiiviseksi tai menetät pointin, kiitos.

Jaa moro coly, kiitti kun kerrot siellä mikä mulle kelpaa ja mihin koetan keskustelua tarkoituksellisesti viedä. Ja vasta kun pari pv sitten (pikaisesti tosin) vastailin noihin samoihin kysymyksiin. No mutta olkoon, mä oon teidän kanssa samaa mieltä kaikesta.

iroj:

--- Lainaus käyttäjältä: Mazza - Helmikuu 03, 2011, 20:53:33 ---On aivan epäolennaista lähteä etsimään syitä nykyiseen konttaukseen jostain yleisön vaisuudesta, joka on ollut Hakametsässä vallitseva asiaintila niin kauan kuin muistan. Siitä huolimatta on välillä menestyttykin, ja huippuluokan pelaaminen on saanut yleisön syttymään jolloin se kuudes kenttäpelaaja on saatu sinne kaukaloon pelaajien avuksi. Muistan sellaisenkin pelin jossa Tapparan peli sekosi kolmannessa erässä hyvässä johtoasemassa TPS:ää vastaan kun pelaajien keskittyminen selvästi herpaantui aallon kiertäessä Hakametsää useita kertoja.

--- Lainaus päättyy ---

Tuo TPS-peli oli vuosituhannen viimeinen peli ja siitä olisi tullut ikimuistoinen peli jos se olisi voitettu.
Niihin aikoihin nähtiin useita pelejä joista tuli ikimuistoisia ja joiden tapahtumia muistaa vieläkin.
Viime vuosina näitä pelejä joita voisi sanoa ikimuistoiseksi ei tule hirveästi mieleen (runkosarjan otteluista Ojasen ennätyspistepeli ja sitä ennen helmikuun 2008 Jokerit-matsi jolloin Tappara teki 3.erässä 5 maalia).
Kun ei ole ollut elämyksiä vanhaan malliin niin fanikulttuuri on lässähtänyt.
Ja logiikka menee niin päin että ensin joukkue alkaa menestymään ja sitten fanit innostuu.

coly:

--- Lainaus käyttäjältä: Luuseri - Helmikuu 03, 2011, 22:25:34 ---Jaa moro coly, kiitti kun kerrot siellä mikä mulle kelpaa ja mihin koetan keskustelua tarkoituksellisesti viedä. Ja vasta kun pari pv sitten (pikaisesti tosin) vastailin noihin samoihin kysymyksiin. No mutta olkoon, mä oon teidän kanssa samaa mieltä kaikesta.

--- Lainaus päättyy ---

No moro! Niin vastasit. Hyvin perustelit oman kantasi mutta siitä me ollaan erimieltä kuinka me päästään siihen kaikille haluttuun lopputulokseen että Tappara palaa taistelemaan jostain suuremmasta kuin säälipleijarit. Olet mun mielestä sellaisella mukavuusalueella omissa mielipiteissäsi ja siinä kuinka Tappara-laiva näsijärveä porskuttaa. Siihen ei auta se että fanit menee hampaat irvessä katsoon peliä ja pilaamaan useasti iltaansa, suurin muutos on tapahduttava ihan jossain muualla kuin yksittäisessä fanissa.

Ei sun tarvii olla sama mieltä. Hyvä että on eriäviä mielipiteitä. Sinulla on se että "näillä mennään ja joskus se onnistunut kausi tulee", kun taas me emme usko nykyiseen toimintamalliin. Hyvä että asiasta edes täällä keskustellaan.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta