Jääkiekkokeskustelu > Yleinen kiekkokeskustelu

Tapparan nykytila - Mitä me oikeasti halutaan?

<< < (212/220) > >>

iroj:

--- Lainaus käyttäjältä: Vilttitossu - Helmikuu 25, 2014, 11:28:27 ---Toinen juttu on se, että toivottavasti tällanen pelaajapolitiikka ei oo tullu Tapparaan jäädäkseen. Ruetaan niin paljon tällä meinigillä muistuttamaan Jokereita, et se ei miellytä. Samalla ku uusia ukkoja lappaa joukkueesen, ni omille junnuille pyllistetään. paljonko näitä junioreita kiinnostaa Tapparassa pelaaminen, jos edustukseen ei oo mitään asiaa? Varmasti joku, kenellä se realistinen tähtäin on liigassa, miettii vaihtamista seuraan, jossa on parempi mahdollisuus nousta miesten liigaporukkaan...

--- Lainaus päättyy ---

Tämä vastakkainasettelu omien junnujen ja ostojoukkueen välillä on mielenkiintoinen.
Mieluiten haluttaisiin nähdä omia kasvatteja mutta luultavasti vielä useampi haluaa nähdä menestyvän joukkueen.
Menestyvää joukkuetta ei luultavasti saada "sisäsiittoisella" pelaajapolitiikalla.

Lukolla oli "omat pojat"-projekti ja harvinaisen kokematon joukkue 12 vuotta sitten ja siihen yhteen kauteen se projekti jäi.
3 vuotta sitten Tapparalla oli harvinaisen kokematon joukkue varsinkin hyökkäyskalustossa ja nähtiin miten kävi.
Käytännössä on mahdotonta menestyä liian kokemattomalla joukkueella ja pelaajia ostettaessa prioriteettina ei voi olla pelaajan Tappara-tausta.
Viime vuosien hankinnoissa on nähty "sisäsiittoisuutta" (Kuusela, Puistola, Tuokkola, Aalto, Mäntylä, Saravo, Pentikäinen) mutta onko se aina ollut hyvää pelaajapolitiikkaa?

Vuosituhannen alussa valiteltiin että Rautakorven Tappara menestyy mutta omille junnuille ei anneta mahdollisuuksia.
Vuosina 1999-2003 omista junnuista liigajoukkueeseen nousivat vain Mäntylä, Saravo ja Venäläinen.
Keitähän junnuja silloin "hukattiin"? (Kuusela?) (Halme?)
Nyt voi kysyä onko Tappara hävinnyt tämän pelaajapolitiikan takia?

Rautakorven toisella kaudella (1996-1997) monet omat junnut (Petriläinen, Vallin, Salomaa, Nieminen, Alanen)+muualta tulleet nuoret (Lydman, Vuorivirta) pääsivät liigajoukkueeseen/nousivat isompaan rooliin.
Tuloksena oli Rautakorven ajan selvästi huonoin sijoitus (8.).

soosi:
Menköön tähän ketjuun. Siirtäkää parempaa, jos keksitte.

Pakko nostaa esiin seura- ja junioritoiminta Espoossa.
Bluesin naisten joukkue, A-, B ja C-nuoret ovat varmistaneet pääsynsä finaaleihin.
http://www.mtv.fi/sport/jaakiekko/smliiga/uutiset.shtml/2014/03/1875032/kommentti-espoossa-viiden-sm-kullan-kausi

Tapparassahan piti Rautakorven tullessa takaisin olla vanhempien junioreiden osalta jokin Tappara-pelitavan sisäänajo yms, mutta onko jotain tehty?

iroj:
Jos vertaa liigajoukkueiden menestystä 2000-luvulla finaalipaikkojen määrällä niin Tappara on ollut toiseksi paras.
Joukkueiden finaalipaikat 2000-luvulla:
Kärpät 7
Tappara 5
Jokerit 4
TPS 4
Blues 2
HPK 2
Jyp 2
Ässät 2
Hifk 1
Pelicans 1
Ilves 0
Kalpa 0
Lukko 0
Saipa 0

Vertailuna finaalipaikat 1990-luvulla:
TPS 8
Jokerit 5
Hifk 2
Ilves 2
HPK 1
Jyp 1
Kalpa 1
Blues 0
Lukko 0
Saipa 0
Tappara 0
Ässät 0

Liiga on tullut kiinnostavammaksi kun finaalipaikat jakaantuvat tasaisemmin ja on päästy eroon "Turun taudista".
Ei olisi uskonut 90-luvun lopulla että Tappara järjestää finaaleja Hakametsässä keskimäärin joka kolmas vuosi.
Eikö sen toisen joukkueen pitänyt järjestää niitä?
Se toinen joukkue sai uuden rikkaan omistajan, pääsi välieriin 1997, seuraavana vuonna finaaliin ja sitten piti tulla mestaruus.....
Vuonna 1998 kolumnisti Archie Tarvainen kirjoitti että 10-15 vuoden kuluttua se toinen joukkue pelaa jossain Eurooppa-liigassa ja Tappara on sen toisen joukkueen farmijoukkue SM-liigassa.
Ennustus ei mennyt ihan putkeen.....

Jasu76:

--- Lainaus käyttäjältä: iroj - Huhtikuu 15, 2014, 07:23:58 ---Jos vertaa liigajoukkueiden menestystä 2000-luvulla finaalipaikkojen määrällä niin Tappara on ollut toiseksi paras.
Joukkueiden finaalipaikat 2000-luvulla:
Kärpät 7
Tappara 5
.
.
.
Vertailuna finaalipaikat 1990-luvulla:
TPS 8
Jokerit 5

--- Lainaus päättyy ---

No nyt mä tiedän minkä takia ilvesläisten lisäksi koko suomi on Tapparaa vastaan, minä jopa ymmärrän niitä ihmisiä, siksi vahva pointti löytyy tuosta yllä olevasta viestistä.

Tappara - tuo 2000-luvun Jokerit !!

Itsekin olin 90-luvulla aina sen puolella joka pelasi TPS/Jokerit/IFK:ta vastaan, nykyisellä suoritustasolla tuo viha on jo vähän hiipunut.

Vaneeri:

--- Lainaus käyttäjältä: Jasu76 - Huhtikuu 15, 2014, 11:05:06 ---No nyt mä tiedän minkä takia ilvesläisten lisäksi koko suomi on Tapparaa vastaan, minä jopa ymmärrän niitä ihmisiä, siksi vahva pointti löytyy tuosta yllä olevasta viestistä.

Tappara - tuo 2000-luvun Jokerit !!

Itsekin olin 90-luvulla aina sen puolella joka pelasi TPS/Jokerit/IFK:ta vastaan, nykyisellä suoritustasolla tuo viha on jo vähän hiipunut.

--- Lainaus päättyy ---

Tossa voi muuten olla perää. Itse en Ilvesläisenä Tapparaa milläänlailla vihaa ja jopa toivon että Tappara mestaruuden kairaisi, siihen syynä luulen olevan Tampereen ja muutenkin "rakkaan naapurin tittelin". Mutta sen sijaan muistan itsekkin kuinka suunnattomasti v**utti 90-luvun jokerit/tps-osasto ja johtuen juuri tästä kestomenestymisestä. Nykyään ärsyttää vain "ostojoukkueet" toki siihen syy lienee se kuinka Ilves on luisunut Liigan ehkäpä köyhimmäksi ja yhdeksi pienimmistä seuroista.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta