Ainoo asia mitä mä tässä uudessa "Soriumissa" pelkään on se, että lipunhinnat nousee ihan v....sti. Toivottavasti toi oheismyynti ja kaupungin vuokrahelpotukset pikkusen auttaa asiaa ja lippujen hinnat pysyy kurissa. Isossa helsingin kaupungissakin toi matseissa käyminen on aika kallista puuhaa (ainakin hjalliksen halllissa).
Päinvastoin!
Helsingissä lippujen hinnat laskivat aikanaan reilusti Jokereiden siirryttyä Hartwall Areenalle. Varmasti parhaat paikat olivat silloinkin kalliita, mutta ainakin rivikatsojalle merkittävintä oli, että tarjolle tuli runsaasti halvan hintatason paikkoja, joilta näki kentän hyvin. Areenalla ylimmät rivit ympärin hallin maksavat nykyään muistaakseni 13€, ja niiltä näkee omiin tarpeisiini kelvollisesti (paremmin kuin Hakametsän parvelta). Seuraava kategoria, jolla pääsee mm. yläkatsomoiden alaosiin ja alakerran päätyihin, on muistaakseni 17€. Yläkatsomoiden alimmat rivit ovat mielestäni Hartwall Areenan parhaat paikat keskittyä pelin seuraamiseen.
Myöskään viittauksesi "Hjalliksen hallin" kalliiseen hintatasoon ei pidä paikkaansa: HIFK:n peleissä käyminen vanhassa hallissa on olennaisesti kalliimpaa kuin Areenalla. Ennen kaikkea HIFK:n kotiluolassa halpoja paikkoja on vain ylhäällä kulmassa (Helsingin vanhassa hallissa kulmat eivät mukaile kaarretta kuten hakametsässä, vaan niissä joutuu istumaan vinossa). Pitkillä sivuilla piippuhyllytpaikatkin ovat järjettömän hintaisia (muistaakseni 25€) - varsinkin kun otetaan huomioon, että ne ovat enemmän tai vähemmän näköalarajoitteisia! Helsingin vanhassa hallissa myös ruuhkat myyntipisteillä ovat olennaisesti pahempia.
Eli eräänlaisena yhteenvetona omista ajatuksistani: Minä en tiedä kannattaako Tampereen Keskusareena taloudellisesti. Tunnelmakaan harvoin nousee kattoon näissä isoissa halleissa. Sen sijaan katsojalle pelien seuraaminen on keskimäärin halvempaa ja kentälle näkee paremmin. Samalla myös palvelut monipuolistuvat ja nopeutuvat.
Itse kannatan ehdottomasti moderneja halleja, koska en kuitenkaan olisi suuna päänä seisomakatsomossa, vaan mieluummin seuraan peliä hyvältä paikalta, ja nautin erätauolla oluen ja vaihtelevasti erilaista syötävää.