Sopimuksia voi toki vertailla tavallisiin työsopimuksiin, mutta sen jälkeen ei tarvi ihmetellä seurauskollisuuden katoamista...
Missä vaiheessa Noronen on osoittanut seurauskollisuutta? Silloin, kun oli torjumassa JYP:ssä, HIFK:ssa, Lukossa vai HPK:ssa.
No, kommentoidaan nyt kuitenkin. Niin kuin tuosta voi lukea, en tarkoittanut vain Norosta vaan sopimuksia ylipäätään.
Mutta ilmeisesti Nortin olisi pitänyt taas pelata ilmaiseksi Tapparassa seurauskollisuutta osoittaakseen.
Hiukan lieventäisin maalivahtien osalta tuota seurauskollisuuskäsitettä. Niitä kun on yleensä vaan kaks joukkueessa verrattuna kenttäpelaajien määrään eli meinaan että kenttäpelaajiin on helpompi, ainakin pelillisesti, sovittaa seuraikoneja.
Sopimuksista...mitä tarkoitetaan tavallisella työsopimuksella? Kyllä tuo jääkiekkoilijan sopimus on tavallinen työsopimus. Näissäkin on yleensä koeaika, se voi olla muutama kuukausi tai sitten niin että loppukausi ja optio seuraavasta. Tehtävät, työajat, palkkaus ja korvaukset, työterveydenhoito on määritelty. Ero tavallisen duunarin työsopimukseen on määräaikaisuus, mikä on kyllä perusteltua.
Norttiko on pelannu ilmaseks Tapparassa? Onko jopa ostanut itse varusteensa? Ei ainakaan tätä kautta koska itse kertonut tavoitelleensa ykköstorjujan paikkaa ja että hänen palkkansa on melko korkea kakkosmaalivahdille. Eli ei ole todellakaan ollut ilmainen.
En minä Norosta vihaa vaan olis todellakin kelvannut kakkosveskariksikin. Mutta käsitän kyllä tapahtuneessa ratkaisussa laajemmasti katsottuna olevan hyvin paljon järkeä ja pitkäjänteisyyttä.