Jääkiekkokeskustelu > Yleinen kiekkokeskustelu
Play-offs 2006 - ennakointi
Naapuri:
--- Lainaus käyttäjältä: ippe - Maaliskuu 16, 2006, 01:58:22 ---Välierien muuttaminen paras seitsemästä -systeemiin tietenkin vähentää yllätyspotentiaalia, mutta kyllä mä uskon että HIFK:n jatkoonmenoprosentti ei ihan ole 75% jos saavat Bluesin vastaan.
Olikos muuten Elitserienissä semmoinen systeemi nyt käytössä että välieräparit arvotaan? Ei nyt ihan sillee että kahdeksan nimee säkkiin vaan että 1-4 joukkueet saavat vastaansa jonkun porukasta 5-8. Tuo ainakin poistaa lopuissa peleissä taktikoinnin ja tahallaan häviämisen. Sitten kun vielä jaettaisiin runkosarjan loppusijoituksestakin jotain rahapalkintoa (muillekin kuin voittajalle) niin runkosarjan lopussa olevat turhat pelit vähentyisivät. Mutta toisaalta mitä mä tässä ruikutan, nää Tapparan viimeiset HPK ja HIFK -pelit oli aivan loistavaa viihdettä.
--- Lainaus päättyy ---
Bluesilla on varsin hyvät mahdollisuudet ifk:n yllättämiseen. Toinen asia on sitten tuo Kerho - Ilves pari, jossa viimeaikoina loukkaantumisista kärsineestä ja muutenkin pelillisesti räpeltäneestä voiton ottaminen ei Ilvekselle mahdoton tehtävä ole (joskin ei todella ole helppokaan).
Kumma, että vaikka Tappara teki kaikkensa välttääkseen Ilveksen vastustajana, sitä pidetään täällä "heittopussina" Kerhoa vastaan. Toki Ilves päästäkseen tuosta parista jatkoon, tarvitseen Raipen jäille ja Raskin (ja Pitkämäen)unelmapelit, mutta kumpikin seikka noista on täysin mahdollinen.
Börje:
--- Lainaus käyttäjältä: Naapuri - Maaliskuu 16, 2006, 10:13:37 ---Kumma, että vaikka Tappara teki kaikkensa välttääkseen Ilveksen vastustajana, sitä pidetään täällä "heittopussina" Kerhoa vastaan.
--- Lainaus päättyy ---
--- Lainaus käyttäjältä: Naapuri aiemmin tässä ketjussa ---On aivan fakta juttu, että joidenkin joukkueiden pelityyli tuottaa toiselle enemmän ongelmia, kuin toisten.
--- Lainaus päättyy ---
Kuten itsekin vajaa viikko sitten toteat, jotkut joukkueet ovat helpompia kuin toiset, vaikka sarjataulukko osoittaisi mitä tahansa. Ilves on ollut yksi vaikeimmista vastustajista Tapparalle tällä kaudella, Kerho on pärjännyt selkeästi paremmin Ilvestä vastaan. Joskin heidänkään hallintansa ei ole aiempien kausien tasolla.
Pidän HPK-Ilves-paria hyvin tasaisena, enkä etukäteen pysty sanomaan, kumpi tuosta parista menee jatkoon. Jos HPK ei saa loukkaantuneita takaisin kokoonpanoon, Ilves lähtee jopa suosikkina.
Naapuri:
--- Lainaus käyttäjältä: Börje - Maaliskuu 16, 2006, 10:39:33 ---
Pidän HPK-Ilves-paria hyvin tasaisena, enkä etukäteen pysty sanomaan, kumpi tuosta parista menee jatkoon. Jos HPK ei saa loukkaantuneita takaisin kokoonpanoon, Ilves lähtee jopa suosikkina.
--- Lainaus päättyy ---
Hyvin samanlaisin ajatuksin olen itsekkin liikkeellä. Henkilökohtaisesti toivoin ennemmin Kerhoa, kuin Tapparaa vastaan, koska paikallispelit ovat aina arvaamattomia, eikä siellä ole mitään merkitystä runkosarjan peleillä.
Tapparan tilanne Ässiä vastaan ei ole mikään helppo. Porilainen hulluus on tällä kaudella kantanut jo paljon pitempään, kuin aiempina. Tappara taas on pelannut rehellisesti sanoen huonon kevätkauden, vaikka onkin kiitettävästi pisteitä haalinut ja "kärkipeleihin" hyvin skarpannut. Tapparan kohdalla pelkona on, että pystyykö se useisiin peleihin peräkkäin, kun ei sitä ole viime aikoina kauheasti harrastanut. Tässä tulee esille se, että löytyykö Jukalta oikeasti munaa edelleenkin.
DON:
Suurin urheilun voitto sitten Tapparan mestaruuden on tapahtunut: Pellet ulkona pleijareista!
:D
;D
:)
:o
Justjoo:
Mielestäni Ruotsin systeemiä parempi olisi vielä se jos runkosarjan 1. saisi itse valita vastustajansa. Sen jälkeen 2. sitten 3. jne. Tällälailla ei sattumalla olisi mitään vaikutusta vaan sijoituksella runkkarissa olisi todellinen merkitys.
No, Minähän en paina 300kg, ja nuole Harkimon persettä, joten minä en päätä. Vai mitä K.K? ;)
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta