Jääkiekkokeskustelu > Yleinen kiekkokeskustelu

Virallisten jälkipelien lopettaminen

<< < (2/12) > >>

Hassa:

--- Lainaus käyttäjältä: ippe - Tammikuu 03, 2006, 23:25:08 ---Myös mainitsemassasi kahvakeskustelussa internetin keskustelupalstat ovat näytelleet kaikkein merkittävintä osaa....
.....

Niin, se serveri jossa jälkipelit sijaitsivat, loppui ja verkko-osoite katosi käytöstä.
....

--- Lainaus päättyy ---

Toivottavasti pari lainausta yllä näkyy oikein, kun poistin paljon.

Joo mun vitsit on varmaan heikkoja ja varsin vaikeata on näin tekstillä saada oikeinlaista sävyä. Kun yrittää kirjoittaa kärjistäen, niin helposti tulee fiilis, että kirjoittaja on ihan haudanvakavissaan. Vaikka ei nyt ihan niin ole.

Mutta sisällöstä sen verran, että

1. Jos jälkipelit oli syöpä ja se piti lopettaa, niin olisi sen voinut tyylikkäämmin tehdä. Eihän tässä ole kyse siitä etteikö Tapparalle olisi ollut laillista oikeutta lopettaa se käyttäjiltä kysymättä. Mutta kun Tapparan kaltainen organisaatio tarjoaa palveluna kannattajilleen moisen palvelun, niin sitä jotenkin olettaa, että siihen rekisteröityneellä käyttäjällä on myös jokin oikeus olettaa saavansa sen verran kunnioitusta/arvostusta, että lopettaminen tehtäisiin vähän tyylikkäämmin. Tässä tapauksessa taisi asiakas olla nyt väärässä.

2. Mihin faktaan perustat väitteen, että kahvamaineen olisi nimenomaan luonut internet!!! VÄitän vastaan, sillä kyllä paljon merkittävämpi merkitys on ollut kulloisenkin vastustajan valmetajien ja pelaajien kommentit jotka on painettu lehtee ja joita on kuultu televisiosta. TUlee mieleen APe Suhosen painikommentit ja monet monet muut. Ja jossain Bluesin pelissä haastattelijaneitonen aloitti kysymyksen joltain pelaajalta, että "no miltäs vastustaja tuntuu. Tapparaa kahvaa ja vaiketa on...." (tai jotain tuollaista). Ei mulla ole mitään kummempaa kokemuspohjaa kuin "alan" aktiivinen harrastajamainen seuraaminen median kautta. Mutta ei tuo sinunkaan väitteesi mihinkään muuhun perustu kuin sinun omaan tuntemukseesi.

3. Kirjoitat lähes kuin luonnonlaista, että "serveri loppui". Kaippa sille asialle olisi jotain ollut tehtävissä.

4. Ja lopuksi suurin ristiriita väitteissäsi: Jos vanhat jälkipelit teki "virallisiksi" se, että linkki niille oli Tappara.fi:n sivuilla niin miksei sitä linkkiä vain poistettu kuten aikaisemmin kirjoitin. Ja jos niitä vielä tarjottiin myös virallisen (kuten mainitsit) Fan Clubin hoidettavaksi, niin mistä nyt sitten oikein oli kyse? Ja jos nyt sallitaan johonnkin mahdollisesti syntyvä uusi keskustelupalsta, josta mahdollisesti tulee hyvin virallisen näköinen virallisine logoineen jne., niin kuka tässä aliarvioi "tavallisen kansan" medialukutaitoa ja kykä erottaa mikä on virallinen ja mikä vähemmän virallinen.

Ja sitä paitsi esim. Jatkoaika on nykyisin aika virallisen oloinen media. Jos siellä joku haluaa levittää bullshitiä, niin eiköhän sekin läpi mene siinä kuin Tapparan keskustelupalstan kauttakin. Jatkoaikaa lainataan ja seurataan varmasti vielä enemmän kuin yksittäisen seuran keskustelua. En tiedä millä perusteella Jatkoaikaan pääsee kirjoittamaan juttuja, kun siellä on kuitenkin ihan "toimittajien" kirjoittamia juttuja.

----

Mutta lepo vaan. Kuten jo aikaisemmin sanoin arvosta suuresti Sinun Ippe ja vastaavasti Axen ja monen muun joita en tiedä tai tunne, toimintaa seuran hyväksi. Kun en tunne teitä, niin en tiedä esim. kuka kirjoittaa Tapparan sivuille peliraportit. Se on palveluna kaiken kaikkiaan maailmanennätysluokkaa. Raportit tulevat lähesä välittömästi pelien loputtua ja niitä on kiva lukea. Ne on kirjoitettu selkeästi ja ilman kovin värillisiä laseja ja niissä on oleelliset asia kerrottuna. Kunpa virallinen media pääsisi edes lähelle tuollaista raportointitapaa. Nykyisin sama STT:n lyhyt pätkä on luettavissa teksti-TVsä sekä YLEltä että MTV3:lta ja sitten vielä seuraavana aamuna Hesarista (paitsi Hesarin oman kylän porukoista on vähän enemmän, muttei sekään kovin analyyttisesti).


Vaya Con Dios!

Wille:

--- Lainaus käyttäjältä: Hassa - Tammikuu 04, 2006, 10:36:02 ---Ja sitä paitsi esim. Jatkoaika on nykyisin aika virallisen oloinen media. Jos siellä joku haluaa levittää bullshitiä, niin eiköhän sekin läpi mene siinä kuin Tapparan keskustelupalstan kauttakin. Jatkoaikaa lainataan ja seurataan varmasti vielä enemmän kuin yksittäisen seuran keskustelua. En tiedä millä perusteella Jatkoaikaan pääsee kirjoittamaan juttuja, kun siellä on kuitenkin ihan "toimittajien" kirjoittamia juttuja.
--- Lainaus päättyy ---

Mutta Jatkoaikapa ei olekaan mihinkään SM-liigan joukkueeseen sitoutunut. Eroja ex-Jälkipeleihin löytyy vaikka kuinka paljon, esim. se, että ihan päättömistä huhuista kiitetään pelikielloilla. Jatkoajan palsta valitsee kirjoittajansa, sitä mahdollisuutta ei virallisella Tapparalla eikä Tappara Fan Clubilla juuri ole. Hehän edustavat kaikkia Tapparalaisia.

Koko asiasta tulee mieleen se, että pitää vaan valittaa jostain, kun muuten menee kohtalaisen hyvin.

ippe:
Hassa:

1. Mulla on näköjään aivan totaalisen erilainen käsitys mikä on tyylikästä ja missä sitä tulee käyttää. Ilmoitus jälkipelien loppumisesta viikkoa aikaisemmin ei olisi muuttanut yhtään mitään. Ehkä jälkipelit olisi täyttynyt kirjoituskieltoa pelkäämättömien (miksi pelätä, loppuuhan foorumi anyway) ihmisten syytämästä sonnasta, ehkä valitusvirsiä olisi kuultu 350 sivun verran. Hassa kirjoitti ettei ole haudanvakavissaan kirjoittelussaan vaikka kovasti koittaakin kärjistää, no ehkäpä Tapparan johto ei nähnyt jälkipelien olevan haudanvakava asia ihmisille ja siksi ei järjestänyt terapiapuhelinta faneilleen.

2. Ilvesfanien aloittama kahvakampanja kesti noin vuoden ennenkuin evankeliumi oli tarpeeksi levinnyt saavuttaakseen kriittisen massan.

3. Minun saamien tietojen mukaan ei ollut. Jälkipelit sijaitsi vip:n palvelimella, jonka toiminnot Finnet joskus osti ja joka nyt on lopetellut vanhoja toimintoja. Jälkipelien siirtäminen toiselle foorumille olisi ollut noin 7 minuutin homma, mutta pointtini olikin että jälkipelien url olisi muuttunut. Palvelimen loppuminen ei ollut syy jälkipelien lopettamiseen, mutta tilanne edellytti päätöksentekoa ja samassa päätöksentekotilaisuudessa ilmeisesti koko jälkipelien tulevaisuus kyseenalaistettiin (ties kuinka monetta kertaa). Sen olen saanut kuulla, että päätös ei ollut mikään hälläväliä-juttu ja että vaihtoehtojakin on kartoitettu laajasti.

4. Mä en voi sulle mitään jos aikaisemmin kirjoittamaani tekstiä et ole ymmärtänyt. Mulla ei ole sen parempaa rautalankaa. Jos haluat jankata jankkaamisen tähden, mä olen sulle väärä ihminen vastaamaan.

Jatkoaika voi ehkä edustaa virallista tahoa, mutta mitä se edustaa? Jatkoaika on vain kasa bittejä, se ei omista mitään eikä se ole riippuvainen mistään. Jatkoajan suosiota ei mitata joka viikko lippuluukuilla eikä jatkoaika ole vastuussa kenellekkään. En pysty käsittämään että joku edes yrittää verrata tässä jatkoaikaa ja Tapparaa organisaationa, ellei sitten ole kyse juuri tuosta Willen mainitsemasta "pakko valittaa jostain kun muuten menee kohtalaisen hyvin".

McCalhoun:
Kyllä Jälkipelien lopettaminen toteutettiin harvinaisen sivistymättömästi. Asian olisi voinut kyllä hoitaa tyylikkäämmin kuin vetämällä vaan töpselin seinästä. Vaikka lopettamiselle olisikin järjelliset perusteet (joita kaikki ei tosin ymmärrä), ei tällainen toimintatapa ainakaan kenenkään arvostusta Tapparaa kohtaan lisää. Ihan sama miten muualla on toimittu. Kannanotosta fanien arvostamista kohtaan tämä kyllä käy.

Jos lopettamisesta ei haluttu ilmoittaa etukäteen vastalauseiden pelossa, kertoo se mielestäni siitä, että joku ei suoraan sanoen uskalla seistä päätöksensä takana.

Anikos:
Mun mielestä on jo tullut selväksi että osa ei lakkautustavasta pitänyt ja osan mielestä oli ihan ok. Miksi vatvoa samaa asiaa eri sanamuodoissa kun kellään ei kuitenkaan ole mitään uutta sanottavaa asiaa. Kuten olen jo monta kertaa aikaisemminkin otdennut, son turha valittaa kun on housuissa.
Enkä minäkään menettelyä edelleenkään hyvänä pidä mutta mun mielestä asia on jo loppuunkäsitelty. Kiitos.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta