Jääkiekkokeskustelu > Yleinen kiekkokeskustelu

Janne Ojanen

<< < (29/359) > >>

Fabio:
Olin ymmärtänyt, että nuo ovat kaikki 183 000 olivat ansiotuloja, ja siten tapparasta tienattu. Mielestäni selkeästi liikaa, koska sellaista taaperrusta Ojasenkin peli oikeasti oli välillä juuri Saarisen jälkimmäiselläkin kaudella. Kyse on lähinnä siitä, että Ojanen pelaisi Tapparassa sillä sadalla tonnillakin, koska ei kukaan muu haluaisi miehestä sitä enempää maksaa. On mielestäni muutenkin käsittämätöntä, että Ojanen tienasi viime vuonna enemmän kuin vuonna 2002, jolloin mies oli sentään paukuttanut pistepörssin voiton ja oli palkkansa arvoinen. Nyt jonkun mielestä Ojasen taso on entisestään parantunut ja palkankorotus on ollut ansaittu? No joo, mutta maksettu mikä maksettu. Ei minulla mitään Ojasta vastaan ole ja olen tyytyväinen siihen , että jos jollekki tässä joukkueessa pitää liikaa maksaa, niin olkoon se J Ojanen, mutta periaatteessa toivon, että liikaa ei makseta kenellekkään vaan ostetaan sitten uusia vahvistuksia, jotta voitettaisiin mestaruuksia. Sillä ei ainakaan mitään voiteta, että maksetaan Ojaselle ylisuurta palkkaa.

Se on ihan hyvä, vaan ettei näille nuoremman kaliiberin kavereille makseta mitään erikoisia summia (30- 50ke on riittävä), koska kavereilla sekoisi vain pää, jos tilille tupsahtaisi liian monta tonnia joka kuukausi. Esimerkiksi Kontiola voi tienata sitten nahilassa niitä eläkerahoja, tai jos ei sinne asti selviä, niin sitten maksellaan 25 vuoden rajapyykin jälkeen kun on selvinnyt missä mies tulee rahansa tienaamaan (Nhl vai Eurooppa). Tätä ennen tärkeintä on kuitenkin pelaajana kehittyminen.

marjo:

--- Lainaus käyttäjältä: Fabio - Marraskuu 02, 2006, 21:57:30 ---Olin ymmärtänyt, että nuo ovat kaikki 183 000 olivat ansiotuloja, ja siten tapparasta tienattu. Mielestäni selkeästi liikaa, koska sellaista taaperrusta Ojasenkin peli oikeasti oli välillä juuri Saarisen jälkimmäiselläkin kaudella. Kyse on lähinnä siitä, että Ojanen pelaisi Tapparassa sillä sadalla tonnillakin, koska ei kukaan muu haluaisi miehestä sitä enempää maksaa. On mielestäni muutenkin käsittämätöntä, että Ojanen tienasi viime vuonna enemmän kuin vuonna 2002, jolloin mies oli sentään paukuttanut pistepörssin voiton ja oli palkkansa arvoinen. Nyt jonkun mielestä Ojasen taso on entisestään parantunut ja palkankorotus on ollut ansaittu? No joo, mutta maksettu mikä maksettu. Ei minulla mitään Ojasta vastaan ole ja olen tyytyväinen siihen , että jos jollekki tässä joukkueessa pitää liikaa maksaa, niin olkoon se J Ojanen, mutta periaatteessa toivon, että liikaa ei makseta kenellekkään vaan ostetaan sitten uusia vahvistuksia, jotta voitettaisiin mestaruuksia. Sillä ei ainakaan mitään voiteta, että maksetaan Ojaselle ylisuurta palkkaa.

Se on ihan hyvä, vaan ettei näille nuoremman kaliiberin kavereille makseta mitään erikoisia summia (30- 50ke on riittävä), koska kavereilla sekoisi vain pää, jos tilille tupsahtaisi liian monta tonnia joka kuukausi. Esimerkiksi Kontiola voi tienata sitten nahilassa niitä eläkerahoja, tai jos ei sinne asti selviä, niin sitten maksellaan 25 vuoden rajapyykin jälkeen kun on selvinnyt missä mies tulee rahansa tienaamaan (Nhl vai Eurooppa). Tätä ennen tärkeintä on kuitenkin pelaajana kehittyminen.

--- Lainaus päättyy ---

En nyt jaksa alkaa leikkeleen tota..
Asia yksi: Mistä tiedät, että kaikki Jannen tulot olvat Tapparasta ansaittua ??("nuo ovat kaikki 183 000 olivat ansiotuloja, ja siten tapparasta tienattu. Mielestäni selkeästi liikaa")
Asia kaksi: Väität, ettei kukaan muu joukkue halua Jannea? (perustele: "Kyse on lähinnä siitä, että Ojanen pelaisi Tapparassa sillä sadalla tonnillakin, koska ei kukaan muu haluaisi miehestä sitä enempää maksaa. ")
Ja sit tähän loppuun tietty se Jannen suuri media arvo bla bla blaa..
Kaikki se verotettava tulo ei tule PALKKAtuloista.. mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää.

Julle:

--- Lainaus käyttäjältä: Fabio - Marraskuu 02, 2006, 21:57:30 ---Olin ymmärtänyt, että nuo ovat kaikki 183 000 olivat ansiotuloja, ja siten tapparasta tienattu.

--- Lainaus päättyy ---

Mitäänhän en tiedä, mutta jos Ojasen veroprosentti on todella ollut 34% - mikä luku on ainakin Jatkoajassa mainittu - niin siitä voi aika varmasti päätellä, että suuri osa tuosta 183k€:sta on muuta kuin ansiotuloa. Sitä voisi vaikka leikkiä ajatuksella, että Ojasen tulot Tapparasta olisivat n. 80 000€, josta veroja pitäisi maksaa ainakin 45%, ja siihen päälle tulisi pääomatuloja 100 000€ veroprosentilla 29, niin kokonaisveroprosentti saattaisi jäädä lähelle tuota ilmoitettua 34:ää.

Pari vuotta sitten Ojasen verotettavat tulot olivat n. 130 000€, enkä usko että palkka Tapparasta on ainakaan noussut sen jälkeen. Jos sen sijaan on tehnyt merkittäviä osakesijoituksia, joita on nyttemmin kotiuttanut, niin viimeaikaisen kurssikehityksen jäljiltä pääomatulot voivat olla hyvinkin korkeat. Siitä olen kyllä samaa mieltä, että 183 000€ olisi ehdottomasti liikaa, jos se olisi totuus...

wally:

--- Lainaus käyttäjältä: Fabio - Marraskuu 02, 2006, 21:57:30 ---Olin ymmärtänyt, että nuo ovat kaikki 183 000 olivat ansiotuloja, ja siten tapparasta tienattu.

--- Lainaus päättyy ---

Verotiedoista kyllä näkee, onko tulot ansio- vai pääomatuloja. Molempia taitaa Jannella olla, ihan veikkauksena.

Hyväntekeväisyytenäkö Ojanen noissa mainoksissa esiintyy? Esimerkiksi 957:n otteluselostuksien yhteydessä Raipe(?) kyselee, että "eikö nyt kohta olis jo maalin paikka", johon Janne(?): "kukas sen rakentais?". Ja onhan näitä ollu paljon muitakin.

Ainakin tosi isot starat (jääkiekko, jalkapallo, formula, jne.) voivat halutessaan ansaita tähtitieteellisiä summia mainostamalla. Esimerkkinä nyt Schumin mainossopimus tuleville vuosille, vaikka ratinvääntämisen jättikin.

Edit: siis oma tarkoitukseni ei ollut valittaa Jannen palkasta, vaan kertoa, että tähän asti saaduilla tiedoilla on hieman hankala sanoa, mitä Ojaselle Tapparassa maksetaan.

Jalmus:
Jumankekka, 38-vuotias Tappara-ikoni paiskoi taas (Lukko-peli) kolme syöttöpinnaa ja silti jotkut valittavat miehen palkasta!

Jumankekka, meillä on vielä Janne. Ei ole tosin enää montaa kautta.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta