Äänestys

Kuinka Jokerit-Tappara ratkeaa? (Lopputulos: 3-4 rl.)

Jokerit voittaa varsinaisella peliajalla
19 (32.2%)
Jokerit voittaa jatkoajalla
1 (1.7%)
Jokerit voittaa rangaistuslaukauksilla
3 (5.1%)
Tappara voittaa varsinaisella peliajalla
26 (44.1%)
Tappara voittaa jatkoajalla
5 (8.5%)
Tappara voittaa rangaistuslaukauksilla
5 (8.5%)

Äänestäjiä yhteensä: 52

Kirjoittaja Aihe: Jokerit-Tappara 27.09.07  (Luettu 14182 kertaa)

Poissa Torspo

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 530
    • Profiili
Vs: Jokerit-Tappara 27.09.07
« Vastaus #30 : Syyskuu 27, 2007, 21:52:45 »
Tämä ottelu oli minulle tämän kauden ensimmäinen liigapeli (yhden harjoitusottelun näin). Jos olisin ollut tänään ensimmäistä kertaa elämässäni katsomassa lätkää, niin en menisi enää koskaan uudestaa. Tämä oli mielestäni yksi huonoimmista jääkiekko-otteluista joita olen koskaan nähnyt.

Tuomarit olivat aivan paskoja. Kaikin puolin. Istuin kyllä yläkatsomossa, mutta rangaistuksista minä en ymmärtänyt ainakaan puolia. Tappara kuitenkin otti jäähyjä, ja tämän jälkeen Jokerit pelasi suorastaan säälittävää ylivoimaa. Jokiriylivoimaa toisensa perään, ja surkeaa sellaista, olipa Jokereilla sitten yhden- tai kahden miehen ylivoima. Toki Tapparalle pelasi erittäin hyvää alivoimaa, agresiivista sellaista. Tuosta Tapparan toisesta maalista täytyy sanoa, että minun mielestäni se olisi pitänyt hylätä. Ainakin mediakuutiolta hidastettuna nähtynä, se näytti siltä että Tapparahyökkääjä löi mailalla Markkasen hanskaan, ja näin ollen Jussi ei pystynyt laukausta torjua. No ei haittaa mua yhtään. Toisaalta Markkanen ei ollut maalivahdinalueella. En tiedä.

Tuomareiden lisäksi areenan henkilökunta oli täysin pihalla. Peli seisoi ainakin 10 minuuttia, kun Jokereiden vaihtoaition luukku oli jotenkin rikki. Sille ei tehty 10 minuutin aikana yhtään mitään, vaan vasta erätauolla. Kuitenkin peli seisoi kokoajan. Kun peli vihdoin saatiin käyntiin, niin seuraavalla katkolla kuulutettiin Sm-liiga time out. Jumankauta siellä pelaajat pyörivät kylminä kentällä lämmittelemässä. Lehtokin meinasi taukojen jälkeen imaista lahjakkaasti ensimmäisen kaukolaukauksen, mutta onneksi ei.

Tappara otti kuitenkin taisteluvoiton. Kolme pistettä olisi tullut jos tuomarit eivät olisi auttaneet Jokereita. Tapparasta edukseen esiintyi: Lehto joka pelasi hienon pelin. Jokereiden loppuhetkien tasoitus meni vähän JJ:n piikkiin, mutta se veto epäonnistui ja sen tähden yllätti. Saviano oli mielestäni pirteä, Venäläinen teki hienot maalit, Benoit teki ammattimiehen rankkarin. Koskela ja Ojanen pelasi ihan perushyvin. Mun mielestä Lehterä-Enlundei ollut tänään erityisen kummallisia.

Toivottavasti peli paranee vielä paljon, vaikka Tappara olikin 5-5 -pelissä selvästi Jokereita edellä.
"Nämä Saipa-pelit on meille sellaisia El Clasicoita"
- V. Nieminen 7.3.2013

Poissa Pee

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 100
  • Neitikiekon kannattaja
    • Profiili
Vs: Jokerit-Tappara 27.09.07
« Vastaus #31 : Syyskuu 27, 2007, 22:48:07 »
Jotenkin arvasi että täällä on tuomarintappajaiset menossa. Kun olen seurannut jääkiekkoa vasta 23 vuotta, niin ehkä olen sitten liian amatööri, mutta aina olen ihmetellyt, miksi pelaajat eivät voi siistiä peliään tuomarin linjan mukaiseksi, jos se on ja pysyy pikkutarkkana. Ovatko jääkiekkoilijat jonkinlaisia aivottomia vieterihiiriä, jotka pannaan käyntiin pelin alussa ja valitulla pörräystyylillä jatketaan loppuun asti? Tämän päivän pelissä tuli alusta asti selväksi, että tuomarit ottavat kaiken, minkä näkevät. Silti oli useiden tapparalaisten aivan välttämätöntä rientää jälkipeliin iskemään nyrkkiä vastustajan naamaan ja esim. pitää vastustajan mailasta kiinni. Faktaa on, että suurin osa tämän päivän jäähyistä oli itse ja tyhmyydellä otettuja. Erityisesti vaihtovirheet, peräti kolme kappaletta. Helmitaulu mukaan ensi peliin, jos viiteen laskeminen on liian vaikeaa!

Mutta kiitos joukkueelle kahdesta pisteestä!
Katosiko kiekko näkyvistä?

Poissa marjo

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 458
  • Roskasakki
    • Profiili
Vs: Jokerit-Tappara 27.09.07
« Vastaus #32 : Syyskuu 27, 2007, 23:30:19 »
Tuomarit olivat aivan paskoja. Kaikin puolin. Istuin kyllä yläkatsomossa, mutta rangaistuksista minä en ymmärtänyt ainakaan puolia. Tappara kuitenkin otti jäähyjä, ja tämän jälkeen Jokerit pelasi suorastaan säälittävää ylivoimaa. Jokiriylivoimaa toisensa perään, ja surkeaa sellaista, olipa Jokereilla sitten yhden- tai kahden miehen ylivoima. Toki Tapparalle pelasi erittäin hyvää alivoimaa, agresiivista sellaista. Tuosta Tapparan toisesta maalista täytyy sanoa, että minun mielestäni se olisi pitänyt hylätä. Ainakin mediakuutiolta hidastettuna nähtynä, se näytti siltä että Tapparahyökkääjä löi mailalla Markkasen hanskaan, ja näin ollen Jussi ei pystynyt laukausta torjua.
Tuomareiden lisäksi areenan henkilökunta oli täysin pihalla. Peli seisoi ainakin 10 minuuttia, kun Jokereiden vaihtoaition luukku oli jotenkin rikki. Sille ei tehty 10 minuutin aikana yhtään mitään, vaan vasta erätauolla. Kuitenkin peli seisoi kokoajan. Kun peli vihdoin saatiin käyntiin, niin seuraavalla katkolla kuulutettiin Sm-liiga time out.

No Jäähyjä tuli miten tuli... Tapparan toisesta maalista- Jussi oli alueelta pois ja linjaan nähden niin ei tod. ollu aihetta hylätä. Ei osunu kunnolla hanskaan, tv-hidastukselta katsottuna. (paljon meni niitä toiseen suuntaan jäähyjä viheltämättä ohi...) sieltä kuutiolta voidaan näyttää vhän silleen "sopivasti" ne hidastukset.. eikö :)
vaihtoaitionluukku oli rikki: Jaffalassa ei ole miehiä, jotka osaavat ruuvimeisseliä käyttää, niin katko venyi suhteellisesti pitkäksi:)
14.8.08 Hakametsä 2 Blues-fania: " Täällä lukee seinässä monta kertaa I love Mika Lehto.. Vielä vaan pitäs tietää kuka se on ? "

Poissa Memmu26

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 172
    • Profiili
    • Irc-galleria
Vs: Jokerit-Tappara 27.09.07
« Vastaus #33 : Syyskuu 28, 2007, 06:37:29 »
Kotiuduttu pelistä ja hyvin mielin, koska tapparan peli oli hyvin kuosissa.

- Tappara oli jokereita usean potkun edelle 5 vs. 5 pelissä.
- Levonen- Boman kaksikko piti jokerit pelissä viheltelemällä tapparalle 28min boxia.
- Lehto oli liekeissä ja Lehterän vitja oli kokonaisvaltaisesti Tapparan paras hyökkäyskolmikko.
- Tapparan hazardi pelaajat oli mun mielestä Piispanen ja Halme. Varsinkin Piispanen menetti siniviivojen läheisyydessä vaarallisesti kiekkoja.
- Jokerit oli huono, pakka on oli hyvin sekaisin.

Tähän voi todellakin pitkälti yhtyä. Toisaalta alko jo kyllästyttää vaan tuo jatkuva alivoimapelaaminen, mutta 5-5 peli alko näyttää oikeesti jo hyvältä. Janne on kyllä pelaamassa uutta elämänsä kautta! Hienoa rauhallista kiekon siirtelyä ja jopa muutama oma todella hyvä maalipaikka nokikkain Markkasen kanssa. Hyvä Janne! Levonen sen sijaan...tähän kohtaan tulis niin painokelvotonta tekstiä, etten viiti edes sanoa yhtään mitään. Toivottavasti ei ole enää viheltämässä Tapparan pelejä.

Ilta oli kuta kuinkin antoisa ja hauska jopa. Lukuunottamatta yhtä helsinkiläistä hienostoperhettä meistä pari riviä alempana, jonka isä pappa oli Tappara-fani (ja ehkä äiti myös) ja hienostopennut Jokeri-faneja (onkohan mennyt tässä jo kotikasvatuksessa jotain pieleen??). Siinä vähän tuli huudettua muutama ruma sana, niin tämä todella fiksusti käyttäytynyt kaljupää alkoi karjua mulle että "hei täällä on lapsia paikalla, et ole hiljaa!" WTF? Lätkäpeli, lapsia paikalla ja mun pitää olla hiljaa?? Hänen mielestään kehä III ulkopuolella ei ole elämää ja sai hävetä käyttäytymistäni varsinkin, kun kerroin olevani Espoosta. Mistä näitä sikiää hei? Terveisiä vaan kuule kusipää, jos satut eksymään tänne lukemaan näitä juttuja. Hyvä, ettei sen pahemmin käämit palanu tai olis saanu viettää yönsä Pasilan putkassa todennäköisesti  :D
Tappara - Till I Die!

Poissa Väsyneet Kädet

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 990
    • Profiili
Vs: Jokerit-Tappara 27.09.07
« Vastaus #34 : Syyskuu 28, 2007, 07:45:57 »
En nähnyt peliä, enkä edes kuunnellut, mutta ottelun maalit näin. Niiden perusteella hivenen ihmettelen Lehdon hehkutusta, sillä sekä Jokereiden toinen että kolmas maali olisi pitänyt ottaa kiinni. Helposti menivät molemmat. Näyttää olevan jonkinlainen trendi Lehdolla, että ottaa hyviä torjuntoja paljon, mutta sitten lurauttelee helppoja sisään. Onneksi kuitenkin 2 pinnaa tuli.

Poissa baldie

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1672
  • LOL
    • Profiili
Vs: Jokerit-Tappara 27.09.07
« Vastaus #35 : Syyskuu 28, 2007, 08:02:51 »
En nähnyt peliä, enkä edes kuunnellut, mutta ottelun maalit näin. Niiden perusteella hivenen ihmettelen Lehdon hehkutusta, sillä sekä Jokereiden toinen että kolmas maali olisi pitänyt ottaa kiinni. Helposti menivät molemmat. Näyttää olevan jonkinlainen trendi Lehdolla, että ottaa hyviä torjuntoja paljon, mutta sitten lurauttelee helppoja sisään. Onneksi kuitenkin 2 pinnaa tuli.
Mika Lehto 14+12+14+3=43 Sai se sentään muutaman myös kiinnikkin.
Jäsen 27
"Vastus Ratinassa tulee olemaan kovin mahdollinen, "legendojen" 16 mestaruudesta vaatimattomat 13 on saavutettu ulkojäillä"

Patu

  • Vieras
Vs: Jokerit-Tappara 27.09.07
« Vastaus #36 : Syyskuu 28, 2007, 08:16:07 »
En nähnyt peliä, enkä edes kuunnellut, mutta ottelun maalit näin. Niiden perusteella hivenen ihmettelen Lehdon hehkutusta, sillä sekä Jokereiden toinen että kolmas maali olisi pitänyt ottaa kiinni. Helposti menivät molemmat.
Juu, varsinkin se kolmas. Sehän muutti suuntaa vaan yhdestä puolustajan mailan lavasta. Nikkilä olis ottanut kaikki kiinni ja tehnyt kaupanpäälle pari toiseen päähän.

Poissa Ansku

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 363
  • Tappara taklaa, viihdyttää ja voittaa
    • Profiili
Vs: Jokerit-Tappara 27.09.07
« Vastaus #37 : Syyskuu 28, 2007, 10:44:30 »

Ilta oli kuta kuinkin antoisa ja hauska jopa. Lukuunottamatta yhtä helsinkiläistä hienostoperhettä meistä pari riviä alempana, jonka isä pappa oli Tappara-fani (ja ehkä äiti myös) ja hienostopennut Jokeri-faneja (onkohan mennyt tässä jo kotikasvatuksessa jotain pieleen??). Siinä vähän tuli huudettua muutama ruma sana, niin tämä todella fiksusti käyttäytynyt kaljupää alkoi karjua mulle että "hei täällä on lapsia paikalla, et ole hiljaa!" WTF? Lätkäpeli, lapsia paikalla ja mun pitää olla hiljaa?? Hänen mielestään kehä III ulkopuolella ei ole elämää ja sai hävetä käyttäytymistäni varsinkin, kun kerroin olevani Espoosta. Mistä näitä sikiää hei? Terveisiä vaan kuule kusipää, jos satut eksymään tänne lukemaan näitä juttuja. Hyvä, ettei sen pahemmin käämit palanu tai olis saanu viettää yönsä Pasilan putkassa todennäköisesti  :D

Mites tämä perhe reagoi siinä vaiheessa kun eteläpääty alkaa huutaa ''***** mikä nuija''??  ;)

Ne jäähyt. Osa kyllä tuli ihan asiasta, mutta Tappara sai siitä jäähyjä mistä Jokerit ei niin aika naurettavaa toimintaa. Vähä meet hieroo hanskalla toise naamaa niin samantien lensi meijän äijä boksii. Tai kun Angell- Helenius alkoi ''hanskaa'' niin siinä otti enkeli iskuja vastaan niin siitä hyvästä sai 2+2 ja Helenius selvisi pelkällä 2. Jarkko Pyymäen jäähy varsinaisen peli ajan lopuks niin meni vähä törkkäsee Markkase hanskaa niin samantien 2minsaa mikä ei todellaka kuulu enää siihen vaiheeseen peliä ja siitä samanlaisesta tilanteesta ollu vihelletty vielä kertaakaan koko pelin aikana. Sen olis ymmärtäny jos se olis oikee kunnolla huitassu, mutta se tökkäsy oli niin pehmo. Hienosti yritti Levonen pedata Jokereille voiton ja taitaa ********* tällä hetkellä sitä kun ei tullut vaikka kuinka sitä yritti.

Miten yhen luukun korjaaminen voi kestää niin kauan? Tais lähtee pojat ostaa lähimmästä K-Raudasta uuden vaihtoaitioluukun lukon.

Ihan tyytväinen kyllä Tapparan peliin vieraskaukalossa eilen. Viimekauden kammo vieraskenttiin on tainnut jäädä ja peli on hyvätasosta myös vieraissa ja pystytään taisteleen voitoista mikä on hyvä juttu. Joukkueena taisteltiin tämäkin 2 pistettä, mutta pakko nostaa yks kylmähermoinen kaveri sieltä esiin, Benoitilta kyllä viileä ratkasu rankkareissa. Hieno maali.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 28, 2007, 10:46:25 kirjoittanut Ansku »
"Olen varmaan liigan ainoa pelaaja, joka ehtii maalille ohjaamaan omaa laukaustaan." -Ville Nieminen lämäristään

Poissa Väsyneet Kädet

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 990
    • Profiili
Vs: Jokerit-Tappara 27.09.07
« Vastaus #38 : Syyskuu 28, 2007, 11:03:29 »
Juu, varsinkin se kolmas. Sehän muutti suuntaa vaan yhdestä puolustajan mailan lavasta. Nikkilä olis ottanut kaikki kiinni ja tehnyt kaupanpäälle pari toiseen päähän.
No 0-5 voitto vieraista oliskin ollut aika makea!

Asiaan. Muutti suuntaa tai ei, niin veto lähti sen verran kaukaa eikä voimaa ollut nimeksikään, niin Lehdon olisi pitänyt pystyä siihen reagoimaan. Ei tuollainen jäätä pitkin lipuva kiekko saisi mennä sisään. Toisessa maalissa veto oli hyvä, mutta jälleen kaukaa ja hivenen sivusta. Sen olisi voinut torjua pysymällä pystyssä ja koppaamalla hanskaan tai sitten polvillaan ollessa päätä väliin.
Mutta kuten raportit ja silminnäkijöiden tarinat kertovat, mahtui sinne 43:n joukkoon montaa hyvääkin torjuntaa, enkä sitä lähde kiistämään ollenkaan.

Poissa Memmu26

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 172
    • Profiili
    • Irc-galleria
Vs: Jokerit-Tappara 27.09.07
« Vastaus #39 : Syyskuu 28, 2007, 11:53:31 »

Ilta oli kuta kuinkin antoisa ja hauska jopa. Lukuunottamatta yhtä helsinkiläistä hienostoperhettä meistä pari riviä alempana, jonka isä pappa oli Tappara-fani (ja ehkä äiti myös) ja hienostopennut Jokeri-faneja (onkohan mennyt tässä jo kotikasvatuksessa jotain pieleen??). Siinä vähän tuli huudettua muutama ruma sana, niin tämä todella fiksusti käyttäytynyt kaljupää alkoi karjua mulle että "hei täällä on lapsia paikalla, et ole hiljaa!" WTF? Lätkäpeli, lapsia paikalla ja mun pitää olla hiljaa?? Hänen mielestään kehä III ulkopuolella ei ole elämää ja sai hävetä käyttäytymistäni varsinkin, kun kerroin olevani Espoosta. Mistä näitä sikiää hei? Terveisiä vaan kuule kusipää, jos satut eksymään tänne lukemaan näitä juttuja. Hyvä, ettei sen pahemmin käämit palanu tai olis saanu viettää yönsä Pasilan putkassa todennäköisesti  :D

Mites tämä perhe reagoi siinä vaiheessa kun eteläpääty alkaa huutaa ''***** mikä nuija''??  ;)

Siinä kohtaa nämä hienostopellet taisivat istua vielä siellä meistä katsottuna oikealla alempana. Lähempänä meidän fanijoukkoa, enkä siis vielä kiinnittänyt heihin mitään huomiota siinä vaiheessa (lukuunottamatta tuon ärsyttävän pikkuneidin pään pyöritystä ja mulkoilua meidän suuntaan jo aiemmin). Mitä helvettiä sinne tullaan istumaan ja hölöttämään keskenään, eikä peliä sitten seurata ollenkaan. Häiritsi ihan törkeesti. Ei pitäis välittää, tiedän..onneks pystyi itse sentään keskittymään peliin tuohon asti, kunnes nää älypäät siirty siihen meidän eteen istumaan. On se niin mukavaa, kun on niin kivoja ihmisiä liikenteessä. Nyt lähinnä vaan huvittaa enää koko perhe!  :D
Tappara - Till I Die!

Poissa Elovena

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 253
    • Profiili
Vs: Jokerit-Tappara 27.09.07
« Vastaus #40 : Syyskuu 28, 2007, 15:28:41 »
No ite oon kyllä hyvin usein tuntenu myötähäpeää ja syvää, kun Tapparan paita päällä huudetaan jotain lähiöspurgutasosta juttua jonka joka toinen sana on suomenkielessä nimitetty kirosanaksi. Tuskin kukaan pyytää hiljaa olemaan, mutta sillon on syytäkin jos huudot on 7 luokkalaistasoa. Anteeks vaan 7 luokkalaiset, ei pitäis yleistää, mutta useimmilla se kieli ja uho jää sinne ikävaiheeseen, mutta paljon on niitä jotka jatkaa samalla tasolla vaikka ikää on jo vaikka mahtavat 20 vuotta.  Koulu vaihtuu vaan lähiöpubiin ja maha kasvaa. Korostan että en ollut kyseisessä pelissä enkä tiedä asiasta yhtään mitään, enkä tunne asianosaisia henkilöitä. Juolahti vaan mieleen, että on itseäkin hävettänyt juuri lasten kanssa ollessa joidenkin "aikuisten" käytös. kannustushan on sitten ihan eriasia ku huutaa jotain vähä-älyistä ''***** mikä nuija''?? 

Poissa DON

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 347
    • Profiili
Vs: Jokerit-Tappara 27.09.07
« Vastaus #41 : Syyskuu 28, 2007, 21:37:43 »
Todella turhauttavaa seurata kuinka aiemmin hyvänä pitämäni tuomari tekee noin paljon hallaa itse pelille. Levosen ansiosta Tappara menetti pisteen. Viimeinen huitomisjäähy oli täysin käsittämätön. Tuollaisia vihellysvirheitä vaan ei saa tulla!

Poissa DON

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 347
    • Profiili
Vs: Jokerit-Tappara 27.09.07
« Vastaus #42 : Syyskuu 28, 2007, 21:50:28 »
Tässä lainaus pellejen todella asiantuntemattomaksi osoittautuneelta nettisivustolta: "Puolustaja Andre Benoitin heppoinen laukaus painui Markkasen ohi, mutta tilanteessa maalivahdin hanskalle lyötiin rajusti. Tuomarit eivät virhettä nähneet ja kovasta protestoinnista huolimatta vieraiden johtomaali jäi voimaan."

Huhhuh... Pientä itsekritiikkiä voisi harrastaa jos häviää pelin ja oman joukkueen peli on täysin solmussa. Mutta kun kiekosta ei mitään tiedetä niin tälle tasolle vajotaan. MELKEIN jo nolottaa kirjoittajan puolesta.

Penalty_Killer

  • Vieras
Vs: Jokerit-Tappara 27.09.07
« Vastaus #43 : Syyskuu 28, 2007, 22:04:35 »
No joo, jos hanskalle lyödään rajusti niin eiköhän silloin ole asiaa lekurille ja pelit on sitten hetkeen siinä! Peliä en nähny mistään joten en sitten muuta kommentoikaan hanskalle "lyömisestä".
Joillakin seuroilla on enempi vähempi kannattajia jotka vaan ei kestä tappiota, varsinkaan Tapparalle.

Tsemppari

  • Vieras
Vs: Jokerit-Tappara 27.09.07
« Vastaus #44 : Syyskuu 28, 2007, 22:57:59 »
No ite oon kyllä hyvin usein tuntenu myötähäpeää ja syvää, kun Tapparan paita päällä huudetaan jotain lähiöspurgutasosta juttua jonka joka toinen sana on suomenkielessä nimitetty kirosanaksi.

No voi kauheeta sentään! Ei tuollaisia huutelijoita ole ainakaan Hakametsässä.

Vieraspeleissäkään ei mitään tapparalaisia huligaaneja ja rääväsuita ole näkynyt juuri lainkaan.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 28, 2007, 23:08:37 kirjoittanut Tsemppari »