Kirjoittaja Aihe: Pelaajahaaveilut kaudelle 2016-2017  (Luettu 58112 kertaa)

Poissa tukkajukka2012

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 477
    • Profiili
Vs: Pelaajahaaveilut kaudelle 2016-2017
« Vastaus #30 : Marraskuu 23, 2015, 23:34:26 »
Jos nyt Haaveillaan niin Laine jatkaisi vielä yhden kauden, ja Jokiharju kehittyis kesällä jo liigamieheksi(pojaksi).

Näistä meidän vanhemmista pakeista ei vielä viitti sanoo oikein mitään. Vaikka Kanki on ollut tosi vaisu, niin jotenkin on sellanen tuntu että jos keväällä mennään pitkälle ni on taas isossa roolissa.

Poissa Sardion

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 252
    • Profiili
Vs: Pelaajahaaveilut kaudelle 2016-2017
« Vastaus #31 : Marraskuu 23, 2015, 23:49:18 »
Itse olen jo pidempään ihmetellyt tuota Kaksosen kritisointia ja haukkumista. Okei viime kausi oli mieheltä heikko, mutta tällä kaudella pelaaminen on ollut taas hyvällä tasolla. Kysynpä vain, kuinka moni parhaassa peli-iässä oleva pelaaja on valmis pelaamaan mukisematta jämäminuutteja illasta toiseen? Jos mietitään asiaa toiselta kantilta, niin harvaa kehittyvää junnua kannattaa ko. roolissa peluuttaa (ainakaan kovin pitkään) ja Marjamäen kaltaiset profiilipelaajat eivät moiseen rooliin suostu, kuten kesällä nähtiin.

Kaksonen ei ole säkenöivä hyökkäyspäässä tai fyysinen nelosketjun pelote, mutta mielestäni hän hoitaa oman tonttinsa varsin mukiinmenevästi. Ei häikäise, mutta pelaa aina täysillä Tapparalle ja noudattaa valmentajan ohjeita. Eikä ota turhia jäähyjä, joista joukkue voisi kärsiä. Joukkue varmasti arvostaa Kaksosen kaltaisen roolipelaajan korkealle. Harmittavasti fanit eivät sitä tee. Miettikääpä hetki, millaisia pelaajia muiden joukkueiden nelosketjuissa pelaa.

Poissa cace6969

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 633
    • Profiili
Vs: Pelaajahaaveilut kaudelle 2016-2017
« Vastaus #32 : Marraskuu 23, 2015, 23:55:48 »
Itse olen jo pidempään ihmetellyt tuota Kaksosen kritisointia ja haukkumista. Okei viime kausi oli mieheltä heikko, mutta tällä kaudella pelaaminen on ollut taas hyvällä tasolla. Kysynpä vain, kuinka moni parhaassa peli-iässä oleva pelaaja on valmis pelaamaan mukisematta jämäminuutteja illasta toiseen? Jos mietitään asiaa toiselta kantilta, niin harvaa kehittyvää junnua kannattaa ko. roolissa peluuttaa (ainakaan kovin pitkään) ja Marjamäen kaltaiset profiilipelaajat eivät moiseen rooliin suostu, kuten kesällä nähtiin.

Kaksonen ei ole säkenöivä hyökkäyspäässä tai fyysinen nelosketjun pelote, mutta mielestäni hän hoitaa oman tonttinsa varsin mukiinmenevästi. Ei häikäise, mutta pelaa aina täysillä Tapparalle ja noudattaa valmentajan ohjeita. Eikä ota turhia jäähyjä, joista joukkue voisi kärsiä. Joukkue varmasti arvostaa Kaksosen kaltaisen roolipelaajan korkealle. Harmittavasti fanit eivät sitä tee. Miettikääpä hetki, millaisia pelaajia muiden joukkueiden nelosketjuissa pelaa.
Ite kirjoittelin vähän samaa tossa joskus aiemmin. Olen samaa mieltä. Kaksonen tietää roolinsa ja hoitaa sitä mielestäni tyylikkäästi.

Poissa Corkscrew

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 575
    • Profiili
Vs: Pelaajahaaveilut kaudelle 2016-2017
« Vastaus #33 : Marraskuu 24, 2015, 00:16:40 »
Kaksonen on alivoiman luottopelaaja ja usein askissa turvaamassa johtoa ottelun loppuhetkillä. Kyllä hänen otteisiinsa itsekin joskus on tuskastunut kun ei taklaa tai saa mitään aikaan hyökkäyspäähän, mutta on kuitenkin valmennuksen papereissa vahva puolustava pelaaja joten paikka kokoonpanossa on ansaittu. Eiköhän sopimuskin ole tarkistettu nykyiseen rooliin sopivaksi, joten antaa Emen pelata niin kauan kuin joku muu ottaa paikan häneltä pois.

Poissa tappawafanfoeva

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 280
    • Profiili
Vs: Pelaajahaaveilut kaudelle 2016-2017
« Vastaus #34 : Marraskuu 24, 2015, 07:22:35 »
Itse olen jo pidempään ihmetellyt tuota Kaksosen kritisointia ja haukkumista. Okei viime kausi oli mieheltä heikko, mutta tällä kaudella pelaaminen on ollut taas hyvällä tasolla. Kysynpä vain, kuinka moni parhaassa peli-iässä oleva pelaaja on valmis pelaamaan mukisematta jämäminuutteja illasta toiseen? Jos mietitään asiaa toiselta kantilta, niin harvaa kehittyvää junnua kannattaa ko. roolissa peluuttaa (ainakaan kovin pitkään) ja Marjamäen kaltaiset profiilipelaajat eivät moiseen rooliin suostu, kuten kesällä nähtiin.

Kaksonen ei ole säkenöivä hyökkäyspäässä tai fyysinen nelosketjun pelote, mutta mielestäni hän hoitaa oman tonttinsa varsin mukiinmenevästi. Ei häikäise, mutta pelaa aina täysillä Tapparalle ja noudattaa valmentajan ohjeita. Eikä ota turhia jäähyjä, joista joukkue voisi kärsiä. Joukkue varmasti arvostaa Kaksosen kaltaisen roolipelaajan korkealle. Harmittavasti fanit eivät sitä tee. Miettikääpä hetki, millaisia pelaajia muiden joukkueiden nelosketjuissa pelaa.
Ite kirjoittelin vähän samaa tossa joskus aiemmin. Olen samaa mieltä. Kaksonen tietää roolinsa ja hoitaa sitä mielestäni tyylikkäästi.
Parhaassa iässä ja pelaa mukisematta jämäminuutteja, entä sitten? Eikö tuo peliaika olisi järkevämpää lahjoittaa jollekkin nuorelle, joka haluaa eteenpäin urallaan ja on valmis raatamaan siellä nelosessa vain koska haluaa näyttää, tai sitten oikeasti puolustussuuntaan pätevälle hyökkääjälle. Karu fakta on että Elmeri on aika keskinkertainen puolustussuuntaan, kokoisekseen hidas, heikko kulmaväännöissä, arka,  vajaa pelikäsitys, huonot kädet, surkea laukaus. Tuossa roolissa pitäisi olla hemmetin vikkelä ja sitkeä raastaja. Sellaisen löytäminen mestiksestä tai junnuista ei pitäisi olla kovin vaikeaa. Tällaiseen keskinkertaisuuteen ei pidä tyytyä tapparassa edes nelosketjun pelaajien kanssa vaan sen pitää olla kilpailukykyinen muiden nelosketjujen kanssa.

Ps. meillä on vakiokokoonpanossa 7 hyökkääjää jotka kykenevät pelaamaan alivoimaa joten senkään takia ei ole järkeä pitää tuollaista "spesialistia" kokoonpanossa kun ei ole edes erityisen loistava AV:lla.
"– Tiesin, että olen aika nopea. Kaverit jäi kuin täit tervaan, Kankaanperä sanaili."

"-Parantamisen varaa jäi paljon. En kai mä - saatana - ala kertoa teille, mitä muutetaan. Katsokaa lauantaina, Kankaanperä tuumi"

Poissa pieni m

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 703
    • Profiili
Vs: Pelaajahaaveilut kaudelle 2016-2017
« Vastaus #35 : Marraskuu 24, 2015, 09:43:04 »
Se, että tulevan kauden haaveilut on lähinnä jatkosopimuksia tai ex-Tapparoiden paluita takasin Tapparaan, kertoo että aika paljo on tehty asioita oikein Tapparassa. Seki, että nää maailmalla menestyvät ex-Tapparat tuo esiin Tappara-taustaansa ja mahdollista paluuta jossain vaiheessa "kotiin", kertoo kyllä seuran arvostuksesta.

Poissa Vilttitossu

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1716
    • Profiili
Vs: Pelaajahaaveilut kaudelle 2016-2017
« Vastaus #36 : Marraskuu 24, 2015, 09:48:23 »
Itse olen jo pidempään ihmetellyt tuota Kaksosen kritisointia ja haukkumista. Okei viime kausi oli mieheltä heikko, mutta tällä kaudella pelaaminen on ollut taas hyvällä tasolla. Kysynpä vain, kuinka moni parhaassa peli-iässä oleva pelaaja on valmis pelaamaan mukisematta jämäminuutteja illasta toiseen? Jos mietitään asiaa toiselta kantilta, niin harvaa kehittyvää junnua kannattaa ko. roolissa peluuttaa (ainakaan kovin pitkään) ja Marjamäen kaltaiset profiilipelaajat eivät moiseen rooliin suostu, kuten kesällä nähtiin.

Kaksonen ei ole säkenöivä hyökkäyspäässä tai fyysinen nelosketjun pelote, mutta mielestäni hän hoitaa oman tonttinsa varsin mukiinmenevästi. Ei häikäise, mutta pelaa aina täysillä Tapparalle ja noudattaa valmentajan ohjeita. Eikä ota turhia jäähyjä, joista joukkue voisi kärsiä. Joukkue varmasti arvostaa Kaksosen kaltaisen roolipelaajan korkealle. Harmittavasti fanit eivät sitä tee. Miettikääpä hetki, millaisia pelaajia muiden joukkueiden nelosketjuissa pelaa.

Voitko kertoo lisää tästä Marjamäen tapauksesta, että millasta sopimusta Tapparasta tarjottiin, vai tarjottiinko sittenkään sopimusta ollenkaan?
"Varo ettei talos pala!"

Poissa keigykedy

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 590
    • Profiili
Vs: Pelaajahaaveilut kaudelle 2016-2017
« Vastaus #37 : Marraskuu 24, 2015, 10:58:05 »
Jos Aallosta luovutaan niin korvaajaksi sopisi oikein hyvin Sam Lofqvist, sopimuskin loppuu sopivasti keväällä....

Poissa Vilttitossu

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1716
    • Profiili
Vs: Pelaajahaaveilut kaudelle 2016-2017
« Vastaus #38 : Marraskuu 24, 2015, 11:15:15 »
Jos Aallosta luovutaan niin korvaajaksi sopisi oikein hyvin Sam Lofqvist, sopimuskin loppuu sopivasti keväällä....

Ois aivan täydellinen Aallon korvaaja. On tehokas hyökkäyspäässä, ja on myös eniten miinuksia Saipan pelaajista. Päästäis taas haukkumaan, miten meidän paras ylivoimapakki on niin surkee puolustamaan jne  ;D

Parantuisko vaihtamalla?
"Varo ettei talos pala!"

Poissa #51

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2649
    • Profiili
Vs: Pelaajahaaveilut kaudelle 2016-2017
« Vastaus #39 : Marraskuu 24, 2015, 11:59:42 »
Jos mietitään asiaa toiselta kantilta, niin harvaa kehittyvää junnua kannattaa ko. roolissa peluuttaa (ainakaan kovin pitkään) ja Marjamäen kaltaiset profiilipelaajat eivät moiseen rooliin suostu, kuten kesällä nähtiin.


Voitko kertoo lisää tästä Marjamäen tapauksesta, että millasta sopimusta Tapparasta tarjottiin, vai tarjottiinko sittenkään sopimusta ollenkaan?

Tuo pisti minullakin silmään, sillä Marjamäen kanssahan tehty sopimus oli mallia 1+1, kuten mm. tästä uutisesta näkee. Ja optio oli Tapparalla. Tuostahan oli jo keväällä puhetta, että Marjamäki oli tyytymätön rooliinsa, joten luultavasti hän halusi itse pois eikä Tapparalla ollut mitään sitä vastaan. Halutessaan Tappara olisi käsittääkseni voinut Masin pitää.

Poissa cace6969

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 633
    • Profiili
Vs: Pelaajahaaveilut kaudelle 2016-2017
« Vastaus #40 : Marraskuu 24, 2015, 12:07:23 »
Jos mietitään asiaa toiselta kantilta, niin harvaa kehittyvää junnua kannattaa ko. roolissa peluuttaa (ainakaan kovin pitkään) ja Marjamäen kaltaiset profiilipelaajat eivät moiseen rooliin suostu, kuten kesällä nähtiin.


Voitko kertoo lisää tästä Marjamäen tapauksesta, että millasta sopimusta Tapparasta tarjottiin, vai tarjottiinko sittenkään sopimusta ollenkaan?

Tuo pisti minullakin silmään, sillä Marjamäen kanssahan tehty sopimus oli mallia 1+1, kuten mm. tästä uutisesta näkee. Ja optio oli Tapparalla. Tuostahan oli jo keväällä puhetta, että Marjamäki oli tyytymätön rooliinsa, joten luultavasti hän halusi itse pois eikä Tapparalla ollut mitään sitä vastaan. Halutessaan Tappara olisi käsittääkseni voinut Masin pitää.
No ainakin mitä itse olen kuullut, niin kyllä Tapparalla oli haluja Masi pitää täällä. Ilmeisesti ei vaan pystytty lähtökohtaisesti sitä roolia lupaamaan mitä Masi olisi halunnut. Turha täällä väkisin on ketään pitää, vaikka optio olisikin. Ihan ymmärrettävää että meni Ässiin, jossa lähtökohtaisesti isompaa roolia tarjolla.

Poissa weedee

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 315
    • Profiili
Vs: Pelaajahaaveilut kaudelle 2016-2017
« Vastaus #41 : Marraskuu 24, 2015, 12:09:17 »
Masin kohdalla oli hyvä ettei rooli ja hinta kohdannut ku ollu taas kokoajan klesana.

Poissa iroj

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1450
    • Profiili
Vs: Pelaajahaaveilut kaudelle 2016-2017
« Vastaus #42 : Marraskuu 24, 2015, 16:49:35 »
Hieman ehkä riskillä mentiin kun kaikkien sr. pakiston jäsenten sopparit uusittiin. Aallolla (-78), Kankaanperällä (-80) ja Saravolla (-79) alkaa olla jo "kontio kelpoisuus" (35v). Itse olisin yhden sopparin jättänyt uusimatta keväällä vaikka olisi kuinka kirpaissut. Nyt ollaan tilanteessa että pakistoa on pakostakin nuorennettava, jopa kahdella herralla. Kaikkea liikkeen puutetta kun ei kokemuksella paikata. Kaikki herrat myös palkkapussin yläpäästä.

Kyllähän tämä alakerran luottotrio alkaa lähestyä eläkeikää.
3 vuotta sitten Kanki oli joukkueen paras plusmiinustilastossa +21 (48-27).
Silloin trio pelasi vähintään puolet pakkien peliajoista ja otti tililleen 45% pakkien miinusmaaleista.
Silloin alakerrassa oli heidän lisäkseen myös Mäntylän ja Fosterin tasoisia kavereita.
Tällä kaudella trio on pelannut 43% pakkien peliajoista ja ottanut tililleen 52% pakkien miinusmaaleista.
Pappatrion paremmuusjärjestys tällä kaudella vertailevan plusmiinustilaston mukaan:
Aallon ollessa kentällä Tappara on voittanut 6:lla maalilla 5-5-pelissä ja kun Aalto ei ole ollut kentällä pelaamissaan otteluissa niin Tappara on voittanut 17:llä maalilla 5-5-pelissä.
Kangen ollessa kentällä Tappara on voittanut 3:lla maalilla 5-5-pelissä ja kun Kanki ei ole ollut kentällä pelaamissaan otteluissa niin Tappara on voittanut 9:llä maalilla 5-5-pelissä.
Saravon ollessa kentällä Tappara on voittanut 2:lla maalilla 5-5-pelissä ja kun Saravo ei ole ollut kentällä pelaamissaan otteluissa niin Tappara on voittanut 21:llä maalilla 5-5-pelissä.
Saa nähdä kuka/ketkä tästä triosta eivät jatka ensi kaudella?

Poissa tappawafanfoeva

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 280
    • Profiili
Vs: Pelaajahaaveilut kaudelle 2016-2017
« Vastaus #43 : Marraskuu 24, 2015, 17:02:57 »
Hieman ehkä riskillä mentiin kun kaikkien sr. pakiston jäsenten sopparit uusittiin. Aallolla (-78), Kankaanperällä (-80) ja Saravolla (-79) alkaa olla jo "kontio kelpoisuus" (35v). Itse olisin yhden sopparin jättänyt uusimatta keväällä vaikka olisi kuinka kirpaissut. Nyt ollaan tilanteessa että pakistoa on pakostakin nuorennettava, jopa kahdella herralla. Kaikkea liikkeen puutetta kun ei kokemuksella paikata. Kaikki herrat myös palkkapussin yläpäästä.

Kyllähän tämä alakerran luottotrio alkaa lähestyä eläkeikää.
3 vuotta sitten Kanki oli joukkueen paras plusmiinustilastossa +21 (48-27).
Silloin trio pelasi vähintään puolet pakkien peliajoista ja otti tililleen 45% pakkien miinusmaaleista.
Silloin alakerrassa oli heidän lisäkseen myös Mäntylän ja Fosterin tasoisia kavereita.
Tällä kaudella trio on pelannut 43% pakkien peliajoista ja ottanut tililleen 52% pakkien miinusmaaleista.
Pappatrion paremmuusjärjestys tällä kaudella vertailevan plusmiinustilaston mukaan:
Aallon ollessa kentällä Tappara on voittanut 6:lla maalilla 5-5-pelissä ja kun Aalto ei ole ollut kentällä pelaamissaan otteluissa niin Tappara on voittanut 17:llä maalilla 5-5-pelissä.
Kangen ollessa kentällä Tappara on voittanut 3:lla maalilla 5-5-pelissä ja kun Kanki ei ole ollut kentällä pelaamissaan otteluissa niin Tappara on voittanut 9:llä maalilla 5-5-pelissä.
Saravon ollessa kentällä Tappara on voittanut 2:lla maalilla 5-5-pelissä ja kun Saravo ei ole ollut kentällä pelaamissaan otteluissa niin Tappara on voittanut 21:llä maalilla 5-5-pelissä.
Saa nähdä kuka/ketkä tästä triosta eivät jatka ensi kaudella?

Pitää muistaa että monessa ottelussa tappara on ollut johtoasemassa jota peksi ja kanki yleensä puolustavat, toki myös Elorinne ja Bonsa, mutta jokatapauksessa tuo miinusmaalit/peliaika on vähän harhaanjohtava. En ole huomannut kankaanperän suorittamisessa isoa eroa viimesyksyyn ja peksi on ollut mielestän oikein hyvä muutamaa lapsusta lukuunottamatta. Molemmat saavat puolestani jatkaa jos pelaavat myös playoffeissa hyvin. Aalto sen sijaan ei jatkoon.
"– Tiesin, että olen aika nopea. Kaverit jäi kuin täit tervaan, Kankaanperä sanaili."

"-Parantamisen varaa jäi paljon. En kai mä - saatana - ala kertoa teille, mitä muutetaan. Katsokaa lauantaina, Kankaanperä tuumi"

Poissa Terzzi

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 808
    • Profiili
Vs: Pelaajahaaveilut kaudelle 2016-2017
« Vastaus #44 : Marraskuu 28, 2015, 20:19:46 »
Lofqvist ja Partanen, noi tulee mieleen ensi kauden haaveiluista. Voi olla että tähyilevät ulkomaillekin, mutta Lofqvist olisi kyllä kova haku pakistoon. Lopullinen noste täältä ;)

Kemiläinen olisi myös mielenkiintoinen haku. Eiköhän jatka kuitenkin Jypissä.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 29, 2015, 10:49:05 kirjoittanut Terzzi »