Kirjoittaja Aihe: Tapparan markkinointi  (Luettu 294352 kertaa)

Poissa gatecrasher

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 7605
    • Profiili
Vs: Tapparan markkinointi
« Vastaus #615 : Elokuu 25, 2014, 20:22:23 »
Hyvä esimerkki somen hyödyntämisestä. Juuri äsken Tappara päivitti instagramissa lopputuloksen lauantain matsista. Nyt jo kuitenkin ;D hyvin on homma hanskassa!
Eikös tuo instagarmmi ole paremminkin kuvapalvelu kuin tulospalvelu? Toki olishan se lauantain happeninkin kuvasato tietysti ollu mukava kattella samana ehtoona. Tappara päivitti lopputuloksen sivuillensa 23.8.2014 klo 18:53 (se on se www.tappara.fi jos on jo unohtunu)

Aika vahvasti nykyään huudetaan somea joka asiaan kun kuitenkin peli pelataan edelleenkin jäähallissa eikä siellä somessa. Jos tuon instagrammin oikeen viimesen päälle hyödyntäs niin ottelun kohokohtia päivittys muutaman minuutin viiveellä käuttäjille. Ei tarvis hommata maksukanavaa saati että hallille menis.
Samalla vois kysyä että kuinka moni Tapparan eri some välppiin reksiteröityny on itse tuottanut sisältöä niihin medioihin? Some-puheet voi lopettaa siinä vaiheessa jos käsi ei nouse!

No tässä pitäisi kyllä kyse olla ammattilaisorganisaatiosta joka kilpailee näkyvyydestä muiden viihde- ja elämysbisnestoimijoiden kanssa. Jos aletaan vertailemaan mitä joku amatöörikannattaja on mahdollisesti tehnyt niin ollaan jo lähtökohtaisesti aivan metsässä. Väittäisin että Tapparalla on paljon käyttämätöntä potentiaalia eri markkinointikanavissa jos ne vain tehtäisiin hiukan ammattimaisemmin. Aleksi Valavuori taisi joku aika sitten todeta etteivät Bisonsin sponsorit ole sen takia mukana, että saavat paitaan mainoksen vaan ne haluavat olla mukana siinä tarinassa, ilmiössä. Joka kanavasta löytyy joko nykyisiä tai tulevaisuuden liikevaihdon kerryttäjiä, positiivisesta näkyvyydestä puhumattakaan. Toki jos hommaa ei tehdä kunnolla niin pitää miettiä kannattaako tehdä sitten ollenkaan. Ihan markkinointinäkökulmasta katsottuna esim. Jokerit on käyttänyt varsin hyvin eri kanavia tuodessaan KHL:ää tunnetuksi. No mut eiköhän tämä jo riitä.

Poissa TJ

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1491
    • Profiili
Vs: Tapparan markkinointi
« Vastaus #616 : Elokuu 25, 2014, 20:27:23 »
Samalla vois kysyä että kuinka moni Tapparan eri some välppiin reksiteröityny on itse tuottanut sisältöä niihin medioihin? Some-puheet voi lopettaa siinä vaiheessa jos käsi ei nouse!
Öööh? Eikös homman pitäis mennä niin, että Tappara tuottaa sen virallisen sisällön meille faneille, eikä niin että me fanit tuotetaan se sisältö Tapparalle?

Twitterin otteluraportointi on jees, ite seurailin sitä kautta peliä lauantaina kun en päässy paikan päälle enkä telkkarin ääreen. Siitä pisteet kotio.
Tätä ei saa ottaa talteen.

Poissa 4_TRA

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 3246
    • Profiili
Vs: Tapparan markkinointi
« Vastaus #617 : Elokuu 25, 2014, 21:07:59 »
Samalla vois kysyä että kuinka moni Tapparan eri some välppiin reksiteröityny on itse tuottanut sisältöä niihin medioihin? Some-puheet voi lopettaa siinä vaiheessa jos käsi ei nouse!
Öööh? Eikös homman pitäis mennä niin, että Tappara tuottaa sen virallisen sisällön meille faneille, eikä niin että me fanit tuotetaan se sisältö Tapparalle?

Twitterin otteluraportointi on jees, ite seurailin sitä kautta peliä lauantaina kun en päässy paikan päälle enkä telkkarin ääreen. Siitä pisteet kotio.
Somen pitäis olla kaksisuuntaista viestintää, yhteisöllistä. En tarkoita että jokainen käyttäjä heittäytyy journalistiksi jokaiseen mediaan mutta pitäisi tohtia osallistua vaikka kommentoimalla. Joskus jopa kuvan tai jonkun muun lyhyen tuotoksen Tapparaan liittyen jakais muille. Tottakai Tapparan tietysti pitäs toimia virikkeenä, luoda tilaisuuksia ja mahdollistaa ja käynnistää sosiaalinen kanssakäyminen. Jäsen gatecrasherin "A Valavuori/Bisons tarinat ja ilmiö" esimerkkiä en tunne enkä edes tiedä lajia mutta mielestäni tuossa ei riitä sponseille pelkästään seuran sisällöntuotto vaan seuraa seuraavien osallistuminen pitää olla näkyvää. Niillä jotka antavat rahaa on ikävä taipumus mittaroida saamansa vastine. Mielestäni seuraajien aktiivisuus on oltava muutakin kuin tykkää nappulan painaminen, mistä se ilmiö tai tarina muuten tulee.
Ennen wanhaan ennen internettiä oli hyvä mittari yleisömäärät...jos tuo nyt on sitten paikallann oleva vertaus.

Voi olla että en ihan täysin ymmärrä mitä sosiaalinen media tarkoittaa... parempi varmaan lopettaa tästä aiheesta.

Poissa TaPPi

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1322
    • Profiili
Vs: Tapparan markkinointi
« Vastaus #618 : Elokuu 28, 2014, 19:04:16 »
Hyvinhän tää Tapparan toimisto taas vetää. Nyt tubeen ladattu video, jossa Peltola spekuloi torstaina alkavaa CHL:ää. Onhan se nyt mahdotonta olla lataamatta editoimatonta videota alle viikkoa myöhässä...

Poissa Oklahoma

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 68
    • Profiili
Vs: Tapparan markkinointi
« Vastaus #619 : Syyskuu 01, 2014, 03:36:12 »
Ainakin Kaukajärvelle on ilmestynyt sunnuntain aikana viime kaudelta tutut valotolppamainokset. Hienostihan ne katukuvaa koristaa.

Poissa #27

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 241
    • Profiili
Vs: Tapparan markkinointi
« Vastaus #620 : Syyskuu 03, 2014, 23:49:19 »
Facebook omistaa instagramin, se että ne julkaisee instagramissa kuvan niin käytännössä tarkoittaa sitä (yhden napin takana) että se tulee näkyviin myös Facebookissa. Sovelluksessa käsittääkseni saa "uutisen" näkyviin myös Twitterissä.

Suurimman hyödyn näen tuon sovelluksen käytössä sen että pystytään Twitterissä sekä Facebookissa julkaisemaan sama kuva yht'aikaa. Tämä toimii kun puhutaan ns.pienistä jutuista. Mutta mielestäni seuran pitää kuitenkin tuottaa myös oikeita uutisia joissa käytetään oikeaa kieltä ilman häshtägejä.

Kuva jostain treeneistä menee hyvin SoMe:n kautta ulos mutta se että julkistetaan uusi pelaaja niin siitä pitää mielestäni tehdä oikea uutinen eikä vain julkaista SoMe:ssa juttu tyyliin "@tappara_official #jatkosopimus #2vuotta @keuruun_kovalchuk"


Itse näkisin parhaimpana kanavana markkinoida seuraa SoMe:ssa olisi luoda oma applikaatio seuralle johon tulisi uutisia sekä juttuja tyyliin päivittäin. Tälläisiä sovelluksia on lähes jokaisella pääsarjojen urheiluseuroilla lajista riippumatta ympäri maailmaa...

Poissa TJ

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1491
    • Profiili
Vs: Tapparan markkinointi
« Vastaus #621 : Syyskuu 04, 2014, 09:37:51 »
Ainakin Kaukajärvelle on ilmestynyt sunnuntain aikana viime kaudelta tutut valotolppamainokset. Hienostihan ne katukuvaa koristaa.
Ja muuallakin tampereella näitä jo näkyy. :) Hyvä!
Tätä ei saa ottaa talteen.

Poissa Manse-Fani

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1131
  • "Te voitte lähtee."
    • Profiili
Vs: Tapparan markkinointi
« Vastaus #622 : Syyskuu 04, 2014, 14:01:37 »
Ainakin toi Tapparan Instagramin profiili on todella hiljainen. Palvelu on omiaan juuri siihen, että sinne tuupataan päivittäin (vaikka useitakin kertoja päivässä) kaikkia mahdollisia tilannekuvia ynnä muita. Myös lyhyitä videonpätkiä ja erilaisia kilpailuja olisi äärimmäsien helppo julkaista. Ilmaisena junnujen suosimana kanavana tätä hyödynnetään mielestäni harmillisen vähän. Viikon myöhässä tulleet peliraportit kiinnostavat lähinnä ei ketään. Muutenkin palvelu on lähtökohtaisesti tarkoitettu kuvien ja videoiden jakamiseen, ei niinkään pitkien tekstien tuottamiseen, johon taas Facebook on omiaan.

Kaupungille jälleen ilmestyneet valotolppamainokset ovat mielestäni hyvä veto. Laajamittainen ja yksinkertainen kampanja tulee taatuksi noteeratuksi ja ärsyttää sopivissa määrin vastaleiriä, tai ainakin osaa siitä. Hyvää "uhoa"  kaupunki on meidän -henkeen.

Poissa holvius

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 448
    • Profiili
Vs: Tapparan markkinointi
« Vastaus #623 : Syyskuu 09, 2014, 21:21:55 »
Yritän tunkea tappara shoppiin vaivalla ansaittuja pennosiani, mutta en syystä tai toisesta saa tilausta tehtyä ja rahat säästyvät.

Onko vika koneen käyttäjässä vai missä mutta en pääse mitenkään eteenpäin kohdasta 2 osiossa tilauksen lähettäminen ?

Poissa 4_TRA

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 3246
    • Profiili
Vs: Tapparan markkinointi
« Vastaus #624 : Syyskuu 10, 2014, 09:14:55 »
Yritän tunkea tappara shoppiin vaivalla ansaittuja pennosiani, mutta en syystä tai toisesta saa tilausta tehtyä ja rahat säästyvät.

Onko vika koneen käyttäjässä vai missä mutta en pääse mitenkään eteenpäin kohdasta 2 osiossa tilauksen lähettäminen ?

Onko joskus toiminu?
Huomauttaako mistään eli onko kaikki pakolliset kentät täytetty?

Poissa Miksa

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 551
    • Profiili
Vs: Tapparan markkinointi
« Vastaus #625 : Syyskuu 12, 2014, 08:51:17 »
Kun Satakunnan derbyä nyt mainostetaan suomen KOVIMPANA paikallistaistona, niin Tapparan pitäis vähän näpäyttää ja markkinoida omia Ilves pelejään suomen AINOINA paikallispeleinä.
Antakaa määkin huudan ,määkin olen kännissä.

Poissa Kipinä

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 25
    • Profiili
Vs: Tapparan markkinointi
« Vastaus #626 : Syyskuu 28, 2014, 19:58:49 »
Tapparan markkinointikoneisto HUOMIO. Tänään oli  Tapparan Instagram-tilillä (@tapparafansofficial) tätä sivuava kuva, jossa oli samalla lailla teksti: "I *Tapparan logo* Tappara ". Annetaan nyt posia ensinnäkin siitä, että Instagramissa on viime aikoina aktivoiduttu sisällön suhteen ainakin jossain määrin paremmin kuin on totuttu. Homma ei ole ihan niin puukätistä enää kohta - hienoa. Mennään eteenpäin ja parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Mitä taas tulee siihen kuvaan niin otin vähän vapauden muokata siitä tyylikkäämmän version (liitteenä).  Mielestäni alkuperäisessä kuvassa tulee vähän turhaa toistoa (I lovetappara Tappara, you get it?). Muokkasin kuvaa muotoon: "I *Tapparan logo* Tampere," jolloin kyseinen slogani säilyttää ikonisen muotonsa (esim. I <3 NY jne), tapparalaisin muotoiluin toki. Samalla saadaan mukaan pientä, sopivaa näpäytystä ilvesläisille ja tunnustetaan sen oikean joukkueen ja paikkakunnan värejä. Korostuu siis sekä Tappara-kannatus, että se oman paikkakunnan esiin tuominen - hemmetin tärkeitä asioita molemmat. Tästä kun Tappara lanseeraisi vaikka t-paitoja sun muita tällä mallilla niin kyllä toimis - vaikka itse sanonkin. Ja omasta mielestäni tällä sloganilla voisi tehdä isompaakin mainoskampanjaa ja muuta markkinointia oikein hyvin - vaikka itse taas sanonkin. Tohon kun saisi valjastettua sosiaalisen median sopivin hashtagein(!!!) ja saisi kunnolla tapparalaiset tunnustamaan rakastamaansa tamperelaista väriä niin se olisi tehokasta ja ennenkaikkea kustannustehokasta markkinointia. Mitäs sanotte, kommentoikaa ihmeessä!! Ja kyllä multa muitakin ideoita löytyy, vink vink.. ;)

Poissa Messi

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 3365
    • Profiili
Vs: Tapparan markkinointi
« Vastaus #627 : Syyskuu 28, 2014, 20:10:49 »
Loistoajatus, laita postia Tapparan toimistolle, niin ryhtyvät toimeen.
" Ei, en mää tiedä mihin kannattaa ampua"

Poissa Ansakorpi

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 566
    • Profiili
Vs: Tapparan markkinointi
« Vastaus #628 : Syyskuu 28, 2014, 22:30:21 »
Täällä myös osui ja upposi toi idea! Kannattaa viedä asiaa eteenpäin. Ja voisihan meille ulkotamperelaisille tehdä pienemmän Mouhijärvi-painoksen samalla sapluunalla ;)
Ei myö tiietä, myö ajetaan vaan mopolla!

Poissa Hende

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 924
    • Profiili
Vs: Tapparan markkinointi
« Vastaus #629 : Syyskuu 28, 2014, 22:36:24 »
Tykkään ajatuksesta as well. Jopa siinä määrin, että lupaan ostaa tuotteen jos tulee esim tummansinisenä ja laadukkaaseen paitaan printattuna...
Voi kuinka me Joria kaivataan...