Kirjoittaja Aihe: Tapparan markkinointi  (Luettu 295142 kertaa)

Poissa soosi

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2849
    • Profiili
Vs: Tapparan markkinointi
« Vastaus #525 : Huhtikuu 08, 2014, 15:56:42 »
Tässä olisi markkinoinnilla mahdollisuua tehdä hyvää
meille faneille ja seuran näkyvyydelle.Näyttää siltä että ollaan pelaamassa,
kannusta Kärppien kanssa. Niin saisi näyttää Hakametsässä pientä korvausta vastaan
kuutiolta kärppien ja Tapparan pelit  jotka pelataan oulussa
esim 3 kohtaamisesta asti joka osuisi nätisti lauantai päivällekkin...
Muistelisin että joku seura on näyttänytkin pelejä koti hallissaan, kun
on vieraissa pelannut kannusta.Riippuu tietenkin siittä että halli ei olisi
varattu mihinkään muuhun tapahtumaan. :)
P.s ei nuolasta ennen kun tipahtaa..
Se on aika surkea se tulostaulu. Akun Tehtaalta tai muualta kunnin screenit kehiin.
Hyvä idea muuten

Poissa 4_TRA

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 3246
    • Profiili
Vs: Tapparan markkinointi
« Vastaus #526 : Toukokuu 01, 2014, 19:13:56 »
Toimistolla poikettiin ennen vappuhumua ja parin viikon päästä olisi jotain tiedotetaavaa kuulemma. Myynti vetää kuin häkä. Se on kaiketi tärkeintä.
Kokoonpanohaaveiluketjusta koppasin tänne, hemmetin hyvä asia lukea myynnistä! Nyt vaan pitää kairata kaikki mukaan euromäärään katsomatta, joka eurolle on käyttöä. Myös pienet on tärkeitä, tämän hetken kilon sponssi voi olla seuraavana vuonna kymmenkertainen.

Poissa Juudas

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 42
    • Profiili
Vs: Tapparan markkinointi
« Vastaus #527 : Toukokuu 03, 2014, 12:19:43 »
Se on hyvä että myynti vetää. Eilisen Ville-uutisen jälkeen saattaapi tulla notkahdus kausari ym. myyntiin. Tappara saa vetää muutaman kanin hatusta "massiivisessa", että fanit saadaan rauhoittumaan. Ei varmaan kannatta malisilla ja kaksosilla markkinoida ensi kautta.

Poissa jtv

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1024
    • Profiili
Vs: Tapparan markkinointi
« Vastaus #528 : Toukokuu 03, 2014, 12:24:33 »
Se on hyvä että myynti vetää. Eilisen Ville-uutisen jälkeen saattaapi tulla notkahdus kausari ym. myyntiin.

Eiköhän tätä Villen juttua nyt liioitella aika tavalla. Ihmiset ovat viikon täydessä "järkytyksessä", mukamas boikotoivat Tapparaa kaikin keinoin ja sitten ostavat sen kausikorttinsa aivan kuten ennenkin.

Poissa Börje

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1599
    • Profiili
Vs: Tapparan markkinointi
« Vastaus #529 : Toukokuu 03, 2014, 12:28:40 »
Ei varmaan kannatta malisilla ja kaksosilla markkinoida ensi kautta.

Olet oikeassa. Nieminen olisi ollut ainoa nelosketjun pelaaja, jonka nimellä olisi jonkun kortin saanut myytyä. Mutta kärkinimillähän markkinointia yleensä toteutetaan.

Tärkein myyntivaltti on kuitenkin erinomainen joukkue erinomaisella valmentajalla ja kahden finaalipaikan kirkastaminen mestaruudeksi ensi kaudella.

Poissa PTS

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 117
    • Profiili
Vs: Tapparan markkinointi
« Vastaus #530 : Toukokuu 03, 2014, 12:45:47 »
Ei varmaan kannatta malisilla ja kaksosilla markkinoida ensi kautta.

Olet oikeassa. Nieminen olisi ollut ainoa nelosketjun pelaaja, jonka nimellä olisi jonkun kortin saanut myytyä. Mutta kärkinimillähän markkinointia yleensä toteutetaan.

Tärkein myyntivaltti on kuitenkin erinomainen joukkue erinomaisella valmentajalla ja kahden finaalipaikan kirkastaminen mestaruudeksi ensi kaudella.

Mistä myytti Nimosta nelosketjun pelaajana? Mistä ajatus siitä että viime kausi oli umpisurkea, kun sekään ei edes sitä faktojen valossa ollut? Mistä ajatus että lähemmäs toissa kauden tasoa ei voi päästä? Mutta kai sää sen tiedät paremmin kuin Ville itse...Fakta on että joukkue ei ole vain liuta Rautakorven shakkinappuloita, joita tullaan katsomaan sen takia, että niillä on Tappara-paita päällä.

Poissa grassinen

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1718
    • Profiili
Vs: Tapparan markkinointi
« Vastaus #531 : Toukokuu 03, 2014, 13:26:44 »
Itse ainakan luultavasti jätän kausikortin enskaudella väliin, tosin mietin sitä jo runkosarjan loputtua tällä kaudella, mutta case Ville Nieminen kyllä avitti asiaa. Huomannut et peleistä nauttii ihan eri tavalla hallissa kun käy harvemmin, sen huomas just kuudennessa finaalissa (2 playoff peliä kävin vaan kattomassa ja viimekaudella kaikki kun otin playoffkausarinkin), leipääntyminen asiaan kun asiaan ei ole hyvä asia.

Poissa Börje

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1599
    • Profiili
Vs: Tapparan markkinointi
« Vastaus #532 : Toukokuu 03, 2014, 13:39:51 »
Mistä ajatus että lähemmäs toissa kauden tasoa ei voi päästä? Mutta kai sää sen tiedät paremmin kuin Ville itse...Fakta on että joukkue ei ole vain liuta Rautakorven shakkinappuloita, joita tullaan katsomaan sen takia, että niillä on Tappara-paita päällä.

Eihän se tietenkään mahdotonta ole. 37-vuotiaana harvoin kuitenkin otetaan isoja harppauksia eteenpäin. Varsinkin kun Niemisellä ei omien sanojensa mukaan ollut vaivoja, joten ikä ilmeisesti sitten kangistanut?

Kyllä minuakin harmittaa, ettei Nieminen pelaa ensi kaudella Tapparassa, mutta pystyn ymmärtämään miksi tähän ratkaisuun päädyttiin. Itselleni Tapparan seuraaminen ja katsomossa oleminen ei ole kiinni pelaajamateriaalista tai menestyksestä. Muuten olisi viimeisen kymmenen vuoden aikana jäänyt monta kautta kokonaan väliin.

Poissa PTS

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 117
    • Profiili
Vs: Tapparan markkinointi
« Vastaus #533 : Toukokuu 03, 2014, 13:52:55 »
Kyllä minuakin harmittaa, ettei Nieminen pelaa ensi kaudella Tapparassa, mutta pystyn ymmärtämään miksi tähän ratkaisuun päädyttiin. Itselleni Tapparan seuraaminen ja katsomossa oleminen ei ole kiinni pelaajamateriaalista tai menestyksestä. Muuten olisi viimeisen kymmenen vuoden aikana jäänyt monta kautta kokonaan väliin.

Tässä ei todellakaan puhuta menestyksestä (mikä on näköjään JR:n ainoa arvo) vaan siitä että joukkueen pitää olla tapparalainen - ei mikään Rautakorven kuuliainen ostoporukka. Edelleen, olisiko pitänyt pyytää Pojua ostamaan Kärppien kanssa paidat päikseen?

Pelillisesti. Miksi Nimo otti sitten 35-vuotiaana harppauksen eteenpäin (toissa kausi)? Mikä nykyisestä tilanteesta tekee erilaisen kuin kaksi vuotta sitten?

Finaalien jälkeen olin varma, että uusin kausarin. Nyt olen varma, etten sitä tee. Saa nähdä, tuleeko peliäkään katsottua. Pitäkööt läpsyttimet ja CHL:t.

Poissa gatecrasher

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 7605
    • Profiili
Vs: Tapparan markkinointi
« Vastaus #534 : Toukokuu 03, 2014, 13:56:05 »
Mistä ajatus että lähemmäs toissa kauden tasoa ei voi päästä? Mutta kai sää sen tiedät paremmin kuin Ville itse...Fakta on että joukkue ei ole vain liuta Rautakorven shakkinappuloita, joita tullaan katsomaan sen takia, että niillä on Tappara-paita päällä.

Eihän se tietenkään mahdotonta ole. 37-vuotiaana harvoin kuitenkin otetaan isoja harppauksia eteenpäin. Varsinkin kun Niemisellä ei omien sanojensa mukaan ollut vaivoja, joten ikä ilmeisesti sitten kangistanut?

Kyllä minuakin harmittaa, ettei Nieminen pelaa ensi kaudella Tapparassa, mutta pystyn ymmärtämään miksi tähän ratkaisuun päädyttiin. Itselleni Tapparan seuraaminen ja katsomossa oleminen ei ole kiinni pelaajamateriaalista tai menestyksestä. Muuten olisi viimeisen kymmenen vuoden aikana jäänyt monta kautta kokonaan väliin.

Itselleni Tapparan seuraaminen on myöskin enemmän "elämäntapa". Ja kausikortti tulee satavarmasti hankittua ensi kaudellekin, ja mikäli joukkueeseen vähänkään panostetaan eikä löydä jarruja päälle, niin fanclubin "puoli-ilmainen" kausari vaihtuu ihan täysihintaiseen.

Kasvoilla ja nimillä joukkuetta tietenkin markkinoidaan ulospäin, mutta Fleury ja Barkov Jr. taitavat olla ainoat yksittäiset pelaajat joiden vuoksi olen hallille raahautunut. Toki toivon, että omille junioreille annettaisiin tilaisuuksia ja mahdollisuuksia kehittyä pelaamalla.

Poissa Börje

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1599
    • Profiili
Vs: Tapparan markkinointi
« Vastaus #535 : Toukokuu 03, 2014, 14:10:48 »
Finaalien jälkeen olin varma, että uusin kausarin. Nyt olen varma, etten sitä tee. Saa nähdä, tuleeko peliäkään katsottua. Pitäkööt läpsyttimet ja CHL:t.

Nieminen puheli jo kesken playoffien, että ura jatkuu, muttei välttämättä Tapparassa. Ilmeisesti nuo puheet menivät sinulta ohi, kun tämä tuli näin isona shokkina.

Jokainen tietysti käy peleissä omista syistään. Jotkut jättävät kausikortin uusimatta suosikkipelaajan jäädessä ilman jatkosopimusta. Jotkut näyttäytyvät hallissa ensimmäisen kerran vuosiin vasta, kun mestaruus on katkolla kotijoukkueelle. Toiset istuvat hallissa ja ostavat kausikortin kaudesta toiseen siitä yksinkertaisesta syystä, että kannattavat ja tukevat Tapparaa. Jotkut tulevat halliin lähinnä juomaan kaljaa ja näkemään kavereita ja tuttuja.

Kaikkia ei voi saada tyytyväiseksi. Siitä voidaan kai kaikki olla mielissään, että nykyään Tappara ei pelkää ottaa riskejä ja satsata joukkueeseen. Varman päälle pelatessa saa aina korkeintaan vain keskinkertaisuutta.

Poissa Naapuri

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1552
    • Profiili
Vs: Tapparan markkinointi
« Vastaus #536 : Toukokuu 03, 2014, 15:31:31 »
Ei minulla ole potentiaalia neuvoa Rautakorpea, tai Leinosta, mutta näin sivustaseuraajana koen, että liiga menettää paljon, jos Ville lähtee. Toivottavasti saa pelipaikan vaikka HIFK:ssa.

Itse koen, että Ville oli yksi värikkäimmistä pelaajista tälläkin kaudella. Hän toi myös joukkueeseen sitä kovuutta ja taisteluhenkeä, mitä arvostan kovasti.

Poissa Screamager

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1636
    • Profiili
Vs: Tapparan markkinointi
« Vastaus #537 : Toukokuu 03, 2014, 16:09:40 »
Finaalien jälkeen olin varma, että uusin kausarin. Nyt olen varma, etten sitä tee. Saa nähdä, tuleeko peliäkään katsottua. Pitäkööt läpsyttimet ja CHL:t.

Tiedä sitten kuinka tosissaan tämä kommentti pitäisi ottaa, mutta koitetaan. Kyllä mää sen tietyllä tapaa tämän ymmärrän, että tunteet vievät järkeä talutusnuorassa, etenkin kun kyseessä on Niämisen Ville. Uskallan kuitenkin myös väittää, että neljän kuukauden aikana tunteet ehtivät heittää kuperkeikkaa ja häränpyllyä, ehkä moneen kertaankin, sen yksittäisen kannattajan päänupissa. Koitan lähestyä asiaa nimenomaan ketjun aiheen eli Tapparan markkinoinnin kautta.

Jossain asia muotoiltiin niin, että Tappara on Villeä varten, Ville ei ole Tapparaa varten. Sponsorit sponsoroivat Tapparaa, eivät Villeä. Eihän Villellä edes ollut sopimusta ensi kaudelle kun kyse oli vain optiosta, mutta kuuluu juttua, että myynti vetää kuin häkä. Miksi? Siksi, koska takana on tuplahopeat ja Tappara kehittää toimintaansa organisaationa kokonaisvaltaisesti.

Yksikään pelaaja ei saa olla mestaruutta aidosti tavoittelevassa ammattilaisurheilujoukkueessa pelkkä mannekiini, joka on mukana mukanolemisen vuoksi. Mestaruutta tavoittelevassa joukkueessa jokaisella pitää olla roolit ja pelaajan pitää pystyä täyttämään se rooli ja tarpeen tullen mukautumaan eri rooliinkin. Yksittäisellä pelaajalla (Niemisellä) voidaan markkinoida tuotetta eli Tapparaa, mutta jos se yksittäinen pelaaja ei yksinkertaisesti pelaa tarpeeksi hyvin suhteessa palkkaan ja vaadittuihin juttuihin, menettää homma merkityksensä. Tuotetta markkinoidaan kokonaisuutena, jota yksittäiset laadukkaat palaset helpottavat. Jos Nieminen hilluisi ensi kaudellakin kolmos-neloskentän ja rotaation väliä, mikä olisi ihan mahdollinen skenaario, edistäisikö se Tapparan markkinointia vai vaikeutuisiko se jopa? Jo nyt keväällä nähtiin, mikä haloo mediassa saadaan aikaan markkinoinnin riesaksi, kun hyllytys tapahtui.

Kaiken ytimessä on kuitenkin se itse joukkue, joka tekee pohjimmiltaan sen tuotteen. Nyt Tappara totesi, että Ville ei siihen joukkueeseen sovi, kun asia käsitellään riittävän moniulotteisesti: pelillinen panos, rahallinen palkkio pelaajalle suhteessa pelaajan pelilliseen panokseen ja imagollinen merkitys ulospäin. Varmasti näissä tekijöissä on spekulatiivisia juttuja paljonkin. Pelillisen panoksen osalta esimerkiksi Villen peräkkäisten kausien on/off-vire, seuraavaksi olisi vuorossa on-vireinen kausi, rahallinen palkkio on bonuksia lukuunottamatta enemmän vakio ja imagollinen merkitys ulospäin on luultavasti eniten tunteita herättävin seikka markkinoinnillisessa mielessä. Tämä spekulatiivinen puoli onkin se merkittävin, voidaanko panostaa rahallisesti ns. pelillisen panoksen osalta arvelluttavaan pelaajaan ehkä turhan iso summa, jos riskinä onkin realisoituva heikko pelillinen panos, joka pahimmillaan heikentää joukkuetta sekä henkisesti että pelillisesti?

Edelleen sanon, että sponsorit sponsoroivat joukkuetta eivätkä yksilöitä, isossa kuvassa. Joukkueen menestys luo eniten kiinnostusta, herättää eniten huomiota ja helpottaa eniten tuotteen myymistä. Talouspuolta pitää ajatella sen verta kylmästi, että aina löytyy yksittäisiä mielensäpahoittajia, jotka esimerkiksi vannovat neljä kuukautta etukäteen olevansa ostamatta kausikorttia, jos Tappara tekee jonkun yksittäisen tunteita herättävän ratkaisun. Se tunteita herättävä ratkaisu on kuitenkin mielletty, asioista päättävien osalta, kokonaisuutta vahvistavaksi toimenpiteeksi. Nämä mielensäpahoittajat voidaan niinsanotusti sietää, koska ne ovat ehdottomasti vähemmistössä. Kansa raivostuu, lähes aina, suunnilleen parin päivän ajaksi, mutta ihme ja kumma tuppaakin sitten leppymään ainakin neljän kuukauden aikana kesäterassikauden yli.

Kyllä ne isommatkin myyntitulot sieltä tulevat, kun kiinnostus herää entistä laajemmalla alueella paremman menestyksen avulla, näin uskon. Eilen vielä tuntui, että kuinkahan mittavia oheistulojen menetyksiä Niemisen poistumisesta koituukaan, mutta kyllä tässä yön yli nukuttua tunne on siltä osin tasaantunut. Yksi pelaaja on yksi pelaaja, olkoonkin että se yksi pelaaja on #17 Ville Nieminen. Villen twitteriä mukaillen, raekuuron jälkeenkin ollaan hengissä. Pelaajabudjettiin huhutaan korotusta ja samat jokakautiset rutiinit alkavat kesätreenien osalta, katsotaan "sitten joskus" mikä on kausikorttien myyntitahti ja mikä on tilanne sponsorisopimusten rintamalla kahden hopeakauden jälkeen.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 03, 2014, 16:20:03 kirjoittanut Screamager »

Poissa topi69

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 121
    • Profiili
Vs: Tapparan markkinointi
« Vastaus #538 : Toukokuu 03, 2014, 16:20:26 »
Itse kannatan nimenomaan Tapparaa ja parikymmentä vuotta on ollut kausikortti. Kausikortti on myös ensi kaudella sillä siihen asiaan ei yksi ville kesää tee...

Tapparan markkinointihan on noussut myös hienolle tasolle sillä on se hieman eri summa millä tappara myy mainoksensa verrattuna ilvekseen..

Poissa Naapuri

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1552
    • Profiili
Vs: Tapparan markkinointi
« Vastaus #539 : Toukokuu 03, 2014, 16:40:47 »
Tapparan markkinointihan on noussut myös hienolle tasolle sillä on se hieman eri summa millä tappara myy mainoksensa verrattuna ilvekseen..
En epäile tietoasi, mutta olisin kiinnostunut miten paljon enemmän Tappara saa esimerkiksi laitamainoksista. Tämä tieto kiinnostaa koska Ilveksen taloushan on pahasti kuralla.