Hyvän valmentajan mittarina on pelaajan kehittäminen. Tämä on totta. Hyväksi pelimieheksi tulemisessa ei riitä, että loistaa vain tietyn pelaajan rinnalla. Saarinen yritti kehittää Enlundia tulemaan toimeen erilaisissa ketjuissa ja kokoonpanoissa. Homma ei toiminut ja paikka Jorin vierestä oli odotettu tälle kaudelle. Mites käy sitten, kun Jori suuntaa rapakon taakse ja Enskalle väännetään soppari enskaudesta??
En tiedä, sen näkee sitten jatkossa että missä ja miten Enska pelaa. Tuo oli vaan viime kaudella niin selkeä juttu että Enskaa peluutettiin lähes jo paikassa kuin paikassa mutta ei missään nimessä Jorin vierellä. Vaikea tuollaisessa ympäristössä on onnistuakin kun paikka vaihtuu pelistä peliin (toki pystyi Enska tekemään lähes 30 pistettä, valmentajan epäarvostuksesta huolimatta).
Tiedossa oli myös, että Tapparan puolustus muuttui aikalailla viime kaudeksi niin, ainakin itse oletin että hyökkäyksessä oltaisiin luotettu vanhoihin ja toimiviin kokoonpanoihin mutta nämä oli myös pakko laittaa aivan sekaisin.
Oletko muuten koskaan kuullut sanontaa, "if it ain't broken, don't fix it".
Mutta en mä jaksa viime kaudesta enää jauhaa, se oli katastrofi mut that's it. Yritetään nyt edes tämä kausi klaarata kunnialla läpi.
Malkamäestä sen verran, että Jokeri -pelissä kaveri pelasi suht miehekkäästi ja varmasti. Muissa näkemissäni Malkamäki ei ole osoittanut olevansa kypsä liigapeleihin. Niin hassulta kuin se kuulostaakin, niin Atte ja Korhos Lasse ovat silti Malkaa varmempia pelimiehiä.
Malkamäki varmasti pelaisi samalla tasolla kuin Atte, mutta ilmeisesti kokemukseen halutaan luottaa. Korhosen rooliin (ylivoima pakiksi) Malkamäestä ei olekaan koska vahduudet muualla. Mutta ainakin minua ihmetyttää, kun puolustukseen ei edes haluta ajaa mitään kilpailuasetelmaa. Jos siellä Halme, Korhonen, Atte tai kuka tahansa tekee pelissä virheitä niin paikka kokoonpanossa ilman loukkaantumisia on täysin selvä. Tämä jos jokin tuntuu erittäin oudolta. Lisäksi olisi tärkeää saada peliaikaa myös ns. 7. pakille jotta ei olla ihan kusessa kun 1-2 pakkia lähtee sairastuvalle. Itse ainakin olisin jonkin sortin rotaation kannalla. Lisäksi uskon että pitkässä juoksussa Malkamäestä kehittyy takuuvarmasti kokonaisvaltaisesti parempi puolustaja kuin mitä esim. Atte koskaan on ollut/tulee olemaan. Samoin toki Turkulainen aikanaan.
Tämä jos joku vielä korostaa sitä pakkien kokonaistasoa, joka joukkueessamme vallitsee. Näillä nappuloillako oltaisiin kirkkaasti kuuden sakissa, jos vain olisi "oikea" valmentaja, hei haloo?!
Ihan varmasti oltaisiin jos kerran TPS:n kaltaisella materiaalilla siellä ollaan. Eikä myöskään HPK:n joukkue nyt kovin erikoinen myöskään ole. Mitä hiton "säälipleijarit on mestaruus" faneja tämä Saarisen aikakausi on tänne palstoille oikein saanut aikaan???
Mä hyväksyn säälipleijarisijoituksen vain ja ainoastaan siinä tapauksessa, että kyse ei ole siitä että Tappara ei ole joukkueena alisuorittanut vaan että muut joukkueet ovat merkittävästi ylisuorittaneet. Tähän mennessä Tappara ei minun mielestäni ole pelannut omalla tasollaan, saati sitten ylisuorittanut.
Kyllä joukkueen jolla on riveissään pistepössin TOP-1 ja maalipörssin TOP-3 pitää tavoitella vähintään TOP-6 sijoitusta. Sentteri-tilanne on myöskin Ojasen ja Ryhäsen paluun jälkeen vahvistunut merkittävästi joten sitäkin kautta kyllä selvästi tämän hetkistä parempaa sijoitusta on ja pitää tavoitella.
Lokakuu vedettiin piste per peli tahtiin! Ei herran jestas ei sellainen riitä sitten alkuunkaan. Marraskuussa on homman käännyttävä selkeästi parempaan suuntaan, itse asettaisin hyväksi suoritukseksi 15 pistettä koko marraskuulta. Ei pitäisi olla mahdoton koska tähän pääsyyn riittää voitot kotiotteluista (pitäisi olla itseestäänselvyys) ja yksi vierasvoitto (pelicans-vastaan) ja sallii kaksi tappiota (kärpät, hifk-pelit).