Mielipiteitä on monenlaisia, ja se on hyvä.
Minä taas ajattelisin tekeväni näin (jos valtikkaa heiluttaisin) Grönvallin kohdalla (tai periaatteessa ihan kenen vain), että kun kaveri palaa pitkältä tauolta takaisin peleihin, voisi hän hakea pelituntumaa alemmilta sarjatasoilta (suomi-sarja tms.), ja heti kun vauhti ja kestävyys alkaa löytymään, niin sitten takaisin omiensa pariin. Koska vauhtia on huomattavasti vähemmän alemmissa sarjoissa, pääsisi siellä paljon nopeammin peliin mukaan ja saisi kunnolla tuntumaa omasta kunnosta. Ja mikäpä sen motivoivampaa kuin saada ittensä äkkiä huippukuntoon mutta "turvallisessa" ympäristössä. Tarkoitan tällä sitä, että on varmasti paljon mukavampaa hypätä liigakaukaloon tietäen itse sen, että on täydessä vedossa. Eikös hyvin usein monille käy niin, että pitkän pelaamattomuuden jälkeen saavuttuaan takaisin koviin peleihin ns. kylmiltään, ja sitten kun vielä pelko uudelleen loukkaantumisesta pääkopassa jyllää, niin keskittyminen itse peliin hieman herpaantuu ja näin ollen oma panos koko joukkueelle on kaikkea muuta kuin 100%.
Ja sen aikaa, kun luottopelaajat parantelevat vielä haavojaan, niin voitais ajaa sisään omia junioreita antaen näin ollen heille sitä arvokasta liigakokemusta. Samalla valmennus myös näkisi, onko kenestäkään vielä hyppäämään liiga-kaukaloon, varsinkaan sitten tosipeleissä (pleijarit ym.)
Mutta tämä on vain minun vaatimaton mielipiteeni.
-S-