Nostetaanpas tämä tapaus Nick Angell täältä ylös Tampere-cupin jälkeen, kun on tryouteilla ja junnuilla hiukan pelejä alla.
Pakeista huomioita Tampere-cupista:
Rete, Aalto, Benoit, Salmela selvää pässinlihaa (suhteessa Angelliin). Nämä miehet eivät ole taistelemassa Angellin paikasta lähdön jälkeen.
Mutta loput pakit ovatkin sitten spekuloinnin arvoisia:
Akkanen: Positiivisin yllätys kokelaista. Pelannut kaikki harkkamatsit eikä ollenkaan huonosti. Mahtuu näillä otteilla minun kuutoseen tarvittaessa. Mielestäni liigatasoa ja pahvi kouraan.
Koistinen: Pelaa hyvin ja on ilman muuta ansainnut paikan rosterissa. Muutaman kerran ajoi itsensä pihalle tilanteista, mutta ei mitään hälyyttävää. Kelpaa siis liigarinkiin.
Ilvonen: Yritteliäs ja aktiivinen, ok esitys Cupissa. Paikkaa tod.näk ihan kelvollisesti muutaman ottelun loukkaantumisia kauden aikana (
vai saisiko jo isompaa roolia hamuttua..?).
Pentikäinen: Onko tämä Tapparan kädenojennus LeKille? Potentiaali on mielestäni rajallinen ja tiedossa ollut asia, mutta kuka on 2-vuotisen pahvin takana? Ei pelannut huonosti muttei hyvinkään, ja tämä on kai se mitä odottaa voi. Toki Atella on vielä pelivuosia edessä, mutta tuskin tekee "Luomat".
Uitto: Ei tietoa.
Halme: Ei tietoa.
Malkamäki: Ei tietoa.
Minulle nämä esitykset kertovat sen, ettei Angellin lähdön jälkeen tarvita uutta nimimiestä. Ei välttämättä olisi tarvittu koko äijää, mutta siitä on enää turha rutista. SM-liigassa ei ole joukkuetta jossa olisi 6-7 huippupakkia, joten hoitakoon starailut neljä ekaa miestä. Aalto tarvitsee hiukan (itse)varmuutta otteisiin ja Rete saa laukoa yhtä ahkerasti kuin Cupissa
. Benoit ja Salmela ovat jo profiilipakkeja (
siis nähdyn perusteella). Näiden jälkeen kolme seuraavaa paikkaa jaetaan peliesitysten perusteella, ja paikkaajiakin löytyy.
Vahvistus siis hyökkäyspäähän, kiitos! Pakeista ei tämä kausi jää kiinni.