Ville toteaa itse jutussa "..tunne synytyy juuri lätkäromantiikasta, kaikenlaisesta fiilistelystä pelitapahtumien ulkopuolella."
Mitä itse käsitän romantiikalla urheilusta puhuttaessa, se koostuu näistä tarinoista, joissa on alku ja loppu sekä tärkeimpänä itse matka siinä välissä. Romanttinen tarkoittaa siis kiehtovaa ja sellaiselta analyyttisen syvälliseltä ihmiseltä, kuten Villeltä, romantisointi käy luonnostaan. "Ei pystytty nauttiin maisemista", kuvastaa juuri tätä.
Mutta sitä en voi käsittää, että romantisointi olisi kokonaan kielletty, toisaalta siltähän se osittain vaikutti keväällä. Tarkoitus tässä oli varmasti hyvä, koska kaikki eivät siitä romantisoinnista nauti tai kykene siihen, näin keskittyminen itse kylmään asiaan helpottuu, mutta kieltoa en käsitä. Tunne ja romantisointi eivät saa olla monenkirjavassa eli heterogeenisessä ryhmässä pääosassa, mutta niille pitää antaa tilaa, kun on sen aika. Suorittamiseen pitää löytää tunteen ja järjen tasapaino, jolloin jokaiselle persoonalle on tarjolla jotakin tarttumapintaa joukkueen sisällä, mutta se tasapainon löytyminen ei nähtävästi luonnistunut ainakaan Villen jopa katkerien kommenttien perusteella.