Tuohon ensimmäiseen haluan kyllä sinulta kuulla sen oman version kyseiseen asiaan mieluummin vaikka sitten privassa.. Olen tämän kyseisen kiakkotoimittajan kanssa puhunut kyllä ihan henk.kohtaisesti, joten tiedän mistä puhun. Taidat itse olla kyseisen nivaskan palveluksessa kun niin hanakasti olet koko ajan puolustamassa. Kritiikillä tarkoitin juurikin sitä, että niitä omia "rakkaita" asioita voi joskus myös tarkastella siltä toiselta kantilta. Ok kauden alussa oli molempien joukkueiden nuorten pelaajien (Torkki toki vanha jo, mut kuuluu joukkueen imagoon) haastattelu.
LAPA totesi vain tosiasian, noinhan se aamulehdessä ohitettiin. Elorannan potkut vaati palstatilaa monta päivää samaan aikaan kun toinen tamperelainen legenda sai yhden todella merkittävän rajapyykin täyteen.
Joten mielenkiinnolla odotan viikonlopun lehtiä
En ole Aamulehden palveluksessa, mutta toki minulla on sielläkin tuttuja. Ei minulla ole mitään suoranaista faktietoa asiasta, mutta kyllä asiassa on taustalla paljon muutakin, kuin tuo toimittaja on sinulle kertonut. Itse en usko koskaan mitään sellaista, mitä kukaan henkilö puhuu omista asioistaan. "Naaperilta" saa usein asioista totuudenmukaisemman tiedon.
Varmaan Jannen rajapyykki jäi normaalia pienemmälle huomiolle, koska samaan aikaan oli nämä Elorannan potkut, mutta naurettavaa väittää, että se sivuutettiin yhdellä sivulauseella. Elorannan ero, ii kuin valmentajan erottaminen yleensäkkin on aina iso uutinen. Tämän eron teki entistäkin suuremmaksi, että vain muutamaa kuukautta aiemmin oli hänelle kirjoitettu jatkosopimus vielä seuraavallekkin kaudelle.
Näissä tiedotuvälineiden jutuissa muuten kannattaisi varmaan katsoa Tapparassa myös peiliin. Ilveksen puolella Hautamaa on jaellut kommentteja (välillä varsin hölösuisestikkin) lehdille. Tästä toimittajat pitävät, mikä onkin luonnollista. Kyllä se on toimittajalle aika rasittavaa, jos olisi kysyttävää joukkueen mahdollisista vahvistuksista, niin aina sanottaisiin, esimerkiksi että "ei kommentoida" (en tiedä, onko näin, mutta Tapparassa on pidetty varovaisempaa tiedotuslinjaa). Toisekseen voidaan kysyä, että ollaanko Tapparan puolella oltu riittävän aktiivisia tarjoamaan jutu aiheita? En tiedä, mutta sen tiedän, että erääseen paikallislehteen olemme omasta harrastustoiminnastamme saaneet hyvin syötettyä juttuja, kun olemme tarjonneet lähes valmista materiaalia".
Kyllä minä pidän edelleenkin LAPA:n juttua "itkuna". Sen sijaan hän olisi voinut kaivaa vuoden takaisen Aamulehden esiin ja mitata siinä olleen jutun ja verrata sitä tulevan viikonvaihteen lehtiin. Tällainen "tutkiva journlismi" on uskottavampaa, kuin mututuntumalla tehdyt katkeroituneet väitteet.
Tiedän, että Tapparan kannattajien joukossa ei tätä myönnetä, mutta väitän, että Raipe on vaan paljon mediaseksikkäämpi, kuin Janne. Jannella on loistava liigaura ja hyvä maajoukkueurakin, mutta silti hänet tunnetaan vain todellisten jääkiekkoihmisten joukossa (erityisesti näi on Tampereen ulkopuolella). Raipella on Jannen ennätyksellisen sm-liigauran vastineeksi tarjottavana ennätyksiä nuorten MM-kisoista, miesten maaotteluista, Olympiakisoista jne. Kun tähän vielä lisätään tuo ikä, joka on myös ennätysluokkaa ja hänen "ennätyksellinen vaatimattomuutensa", niin on luonnollista, että hän on eräs kaikkien aikojen suurimmista suomalaiskiekkoilijoista.