Marraskuun paras tamperelaiskiekkoilija -äänestys
Vielä ehdit äänestää Genowaytä, äänestys päättyy sunnuntaina 7. joulukuuta kello 22.
Kumma kyllä ehdokkaana ei ollut ketään, joka siirtyi marraskuussa pysyvästi SM-liigan kaikkien aikojen pistepörssin kärkeen...
AL: Genoway, Pesonen, Lehterä vai Junnila? Äänestä marraskuun parasta tamperelaista kiekkoilijaa
Tosiaan kuten joku tuossa jo totesikin, niin miksi siellä Janne olisi pitänyt olla? Onko 0+1 yksinkertaisesti niin loistava saavutus? Jos katsotaan kuukauden parasta pelaajaa, ei minun mielestäni tule ottaa huomioon sitä, paljonko on uralla tehnyt pisteitä tai muina kuukausina, vaan yksinkertaisesti tässä tapauksessa sitä, kuka on ollut paras marraskuussa. Mielestäni Janne ei tosiaankaan ole ollut paras.
Olen toisaalta edellä kirjoittaneiden kanssa samaa mieltä, mutta toisaalta näen asian myös toisella tavalla.
Kun katsotaan pelkkää marraskuuta, niin eihän Janne tietenkään ole pelillisesti mikään dominoiva hahmo ole ollut, ja pistesaldo 0+1 ei kovin paljoa mitään vilunväreitä aiheuta. Myöskin se on totta, että Ojanen tuskin itse tahtoo yhden pisteen takia valinnan kuukauden tamperelaispelaajaksi.
Mutta. Se saavutus jonka Janne marraskuussa kuitenkin saavutti on paljon muuta kuin se pelkkä "0+1", se on "793". Okei, ne 793 pistettä eivät syntyneet marraskuun aikana, mutta tällä kyseisellä ajanjaksolla Janne kuitenkin teki suomalaista jääkiekkohistoriaa merkkauttamalla The Pisteen. Syntyi uusi upea ennätys joka tekee Jannen urasta entistäkin upeamman. Teko, jota tuskin koskaan tullaan SM-liigassa enää näkemään. Saavutus, jota hienompaa asiaa ei Suomessa pelaava kiekkoilija pysty tekemään. Ennätys syntyi vuosien kovalla työllä ja pistetehtailuilla, yhden ainoan seuran eteen. Pitää siis osata katsoa myös sen "0+1":n taakse.
Noo, nyt kun Jannea ei kuitenkaan ole mahdollista äänestää, niin eiköhän kuitenkin pidetä Kuukauden paras tamperelaiskiekkoilija-titteli Jorin hallussa! Lehterä nimittäin todellakin ansaitsisi vaikka sen neljännenkin perättäisen valinnan, se vain kuvastaisi tämän taikurin erinomaisuutta ja ylivoimaisuutta. Nyt kaikki siis Joria äänestämään!