Aamulehti parantaa kuin sika juoksuaan! Valitettavasti ei urheilun saralla.
Juuri, näin. Itse lopetin kyseisen aviisin tilaamisen jo pari vuotta sitten. Uusi "värikkäämpi" ilme, lööppimäisen uutisointityylin mukaantulo, tietopohjaisten artikkelien köyhtyminen ja skandaalihakuisen paskauutisoinnin lisääntyminen olivat pääsyitä Hesariin vaihdolle. Vaikka olisi kuinka "paikallinen" lehti, niin jotain laatuakin pitäisi olla. Itse arvostan lehdessäni objektiivistä ja asiallista uutisointityyliä ja keltaisia lehtiä voin ostaa joskus kiskalta viihteen vuoksi.
Urheilu-uutisoinnin painottuminen onkin sitten ihan oma lukunsa tuossa lehdessä. Se, että Tampere on jääkiekon kehto ja laji on kaupungin selkeä ykköslaji, ei juurikaan näy urheilusivuilla. Kiekkouutisia ovat lähinnä pakolliset ja melko suppeat otteluraportit. Joskus jotain järkevääkin, mutta pääasiassa toimittaja vaivautuu paikalle, jos jotain negatiivista tai skandaalia on ilmassa. Lähiesimerkkeinä Villen hyllytyshaastattelu ja Jokeripelin raportin täysin vallannut Mäntylä taklaus. Sivuasia raportissa oli se, että Tappara oli hyvä ja voitti pelin. Joukkueita koskeva uutoisointi taitaa muilta osin olla sillä pohjalla, mitä joukkue itse tiedottaa. Sekin pienellä jossain sivun kulmassa. Mallia hyvästä kiekkoraportoinnista voisi ottaa vaikka resursseiltaan paljon pienemmästä Hämeen Sanomista. Siellä tehdään runsaasti asiantuntevia juttujakin.
Tasapuolisuudesta Tapparan ja Ilveksen suhteen on aika lapsellista vääntää kättä. Kertoo paljon sekin, että molempien kannattajat väittävät Aamulehteä toistensa "kannattajaksi". Totuus lienee vain se, että kummankaan kannattajille ei Aamulehdellä ole juurikaan mitään rakentavaa annettavaa.