Pekka Saravo ja Mikko Pukka ovat näköjään tehneet molemmat 1+1 vuotta jatkoa Luleån, joten kumpikaan ei ole palaamassa. Canal+:n omistajilta olen kuullut, että Pukka on kuulemma parantanut Luleåssa, ja väittivät jopa liikuttelevan kiekkoa paremmin kuin Saravon. Itse en voi kommentoida kun en ole pelejä nähnyt.
Canal+ on käsittääkseni ranskalainen maksu-tv yhtiö mutta omistussuhteista ei ole tarkempaa tietoa. Luultavasti massia on kuitenkin takana. Itse maksan kaapeli-tv yhtiölle katsomisesta ja jokunen Luulajan peli on tullut seurattua. Pukka ei mielestäni pelaa yhtään huonommin tai paremmin kuin tapsussakaan mutta ehkä ei ole joutunut fanien silmätikuksi ja siksi jatkoa on tarjottu. Välillä on omassa päässä paikka hakusessa ja tuntuu että pelikaverit ei aina jaa kiekkoa kun on paikka (tekevät siis vaihtoehtoisia ratkaisuja) mutta perustekeminen on juuri niin hyvää että seuran kannattaa pitää mies riveissä. Sama tilanne oli täälläkin mutta johto varmaan väsyi maksavan katsomon valitukseen. Väitän että uusi soppari luo uskoa pelaamiseen ja kantaa hedelmää ensi vuonna. Mikko kun on ihan oikeasti potentiaalinen pelaaja ihan mihin vaan. Aika kasvattaa.
Mutta itse aiheeseen: Jos pullon henki tai joku haltiatar antaisi neljä toivomusta niin ne olisi osaltani seuraavat.
- Kauppiselle jatkoa. kädellisiä pakkeja vaan ei ole liikaa ja hintalappu on parin lähtevän pelaajan jälkeen lunastettavissa.
- Laineelle korotettua jatkoa. Jos kaveri pelaa ensi kaudella luovassa ilmapiirissä niin vain taivas on rajana. Nyt kannattaisi kaverin miettiä tarkkaan kuinka paljon hyödyttää rahastaa itsensä väärässä ympäristössä,
- Öhmanille kolmen vuoden lappu. Kaikkea ei rahassa mitata. Tämä kannattaisi ymmärtää konttorillakin tässä kohtaa.
- Nurmelle paperi. Kaikki tekeminen terävöityy vuosi vuodelta. Omia miehiä ei ole koskaan liikaa. Tekee ensi vuonna läpimurron jos jatkaa. Valitettavasti ei liene Ralen unelmatyyppi.
Pari pakkia poistuu varmasti ja niistä ei kustannuspoliittisista syistä kannata edes tapella. Nautitaan niin kauan kun on vielä aikaa. Toivotaan toivotaan että kaksi vanhinta kaveria jatkavat ihan puoli itsestään. Heille on todellakin vielä tarvetta ja yllättävän pitkään. Lehto ulosmitattaneen hyvästä tekemisestä huolimatta kun joukkueen paras pelaaja seisoo tolppien välissä. Rahan takia näin, vaikka vähän sääli.
Kaikki muu tulee itsestään ja jos ei ole tullakseen niin on korvattavissa.