Ei mitään käyttöä, kuten ei noilla nykyisilläkään. Kirjoittakaa se keskarin sisältämä asia, niin ei tarvi kenenkään arvailla.
Juuri näin. Käsittääkseni nuo hymiöt on alunperin suunniteltu nopeatempoiseen IRC-tyyliseen keskusteluun lyhyin viestein. Siellä ne toimivatkin edelleen, ja niiden avulla on joissain tilanteissa helppo korostaa jonkin lyhyen lauseen merkitystä.
Tämä palsta ei ole IRC-tyylinen "tsättipaikka", ainakaan minun mielestäni. Parempia foorumeita kyseisen kaltaiselle toiminnalle on, mm. FF2, jossa asiaa on noin 0.01% viesteistä, loppu on kauheaa tuoppikeskari+"samatvanhatsanonnat"-dadaa. Sieltä onkin helppo katsoa verrokki, ja miettiä mihin suuntaan haluaa Jälkipelit-palstaa viedä.
Itse toivoisin että palstalle saataisiin vieläkin enemmän oikeaa, asiapitoista keskustelua Tapparasta. Hyviä aihealoituksia kaivataan jokaiselta. Tärkeintä on kuitenkin se, että ennen lähetä-napin painallusta miettii edes kerran, onko minulla nyt oikeasti jotain annettavaa keskustelulle. Mielestäni viestit, joiden keskeinen sisältö muodostuu näistä tuopeista ja keskareista, eivät ikinä täytä em. ehtoa. Wille kyllä kiteytti asian loistavasti.