Kirjoittaja Aihe: Sami Venäläinen  (Luettu 147660 kertaa)

Poissa Tude

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 213
    • Profiili
Vs: Sami Venäläinen
« Vastaus #105 : Helmikuu 27, 2008, 10:25:28 »
Venu taitaa Tapparassa jo saada kohtalaisen kovaa palkkaa, joten tuskinpa Kerho mitenkään hirveää korotusta on tarjonnut.

Juu eikös näin ole. Venu teki sopparinsa juuri sen parhaan kautensa, pisteiden valossa ainakin, jälkeen joten silloinkin taisi ottajia muualla olla, joten hintalappu on varmasti ok kohdallaan-
"Suomalaisessa kulttuurissa on puolet paskaa niinkuin Himangan akan pierussa." - Tarmo Manni

Poissa pieni m

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 703
    • Profiili
Vs: Sami Venäläinen
« Vastaus #106 : Helmikuu 27, 2008, 12:43:59 »
Tapparassa rooli vaan heittelee kolmosen ja ykkösen välillä. Toisaalta järjestyksellä Tapparassa tällä kaudella ei niin kamalasti oo ollu merkitystä. Yv-aikaa vaan vuodesta toiseen siunaantuu vähä tai ei ollenkaan. Hpk tuntuu satsaavaan ens kauteen aika lailla ja Rautakorpi tuntuu usein saavan sen, mitä haluaa. Venu vois olla jokatapauksessa Hpk:n top 3 hyökkääjiä tai ainaki hyökkääjähierarkiassa korkeemmalla ku Tapparassa. Se taas tietäis enemmän peliaikaa ja yv-aikaa.

Toivottavasti ei lähde mihinkään. Mää oon tykänny Venun tyylistä ja tekemisestä paljo ja aina.

Poissa Haukilahti

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 91
    • Profiili
Vs: Sami Venäläinen
« Vastaus #107 : Helmikuu 27, 2008, 13:05:00 »
Venu taitaa Tapparassa jo saada kohtalaisen kovaa palkkaa, joten tuskinpa Kerho mitenkään hirveää korotusta on tarjonnut.

Juu eikös näin ole. Venu teki sopparinsa juuri sen parhaan kautensa, pisteiden valossa ainakin, jälkeen joten silloinkin taisi ottajia muualla olla, joten hintalappu on varmasti ok kohdallaan-

Kyllä tää on Venulla jo toinen soppari sen huippukauden jälkeen. Ei Venu nyt sentään mitään 4+1 vuotista sopparia tehnyt.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 27, 2008, 13:07:17 kirjoittanut Haukilahti »

Poissa JoKaGO

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1775
    • Profiili
Vs: Sami Venäläinen
« Vastaus #108 : Helmikuu 27, 2008, 13:16:58 »

Venulla näyttää olevan soppari vuoteen 2009 asti Tappara.fin mukaan, joten en usko, että Venu mihinkään HPK:hon lähtee vielä tämän kauden jälkeen.
Ensi kaudella Venu päässee vihdoin yv:llekin oikein kunnolla, takoo hurjat tehot ja saa sitten kykyjään vastaavan sopparin jostain, Ruotsista kenties?

Poissa Veijo

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1141
    • Profiili
Vs: Sami Venäläinen
« Vastaus #109 : Helmikuu 27, 2008, 13:23:31 »

Venulla näyttää olevan soppari vuoteen 2009 asti Tappara.fin mukaan, joten en usko, että Venu mihinkään HPK:hon lähtee vielä tämän kauden jälkeen.

http://tappara.info/index.php/topic,67.msg970.html#msg970

Milloin Venäläisen sopimus Tapparan kanssa loppuu? Tappara julkisti parisen viikkoa sitten Venäläisen tehneen kolmen vuoden sopimuksen. Tänään ilmestyneessä Aamulehdessä Venäläinen kertoo tehneensä Tapparan kanssa 2+1 -vuotisen sopimuksen.

Noin siis Sami totesi itse tammikuussa 2006.

6masiina

  • Vieras
Vs: Sami Venäläinen
« Vastaus #110 : Helmikuu 27, 2008, 13:40:07 »
Toivottavasti Mikki on jo sorvannut Venulle sopparin pariks seuraavaks kaudeks.

Poissa JoKaGO

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1775
    • Profiili
Vs: Sami Venäläinen
« Vastaus #111 : Helmikuu 27, 2008, 13:44:44 »

Venulla näyttää olevan soppari vuoteen 2009 asti Tappara.fin mukaan, joten en usko, että Venu mihinkään HPK:hon lähtee vielä tämän kauden jälkeen.

http://tappara.info/index.php/topic,67.msg970.html#msg970

Milloin Venäläisen sopimus Tapparan kanssa loppuu? Tappara julkisti parisen viikkoa sitten Venäläisen tehneen kolmen vuoden sopimuksen. Tänään ilmestyneessä Aamulehdessä Venäläinen kertoo tehneensä Tapparan kanssa 2+1 -vuotisen sopimuksen.

Noin siis Sami totesi itse tammikuussa 2006.

Annostupakoilla ollaan jälleen! On se pirun merkillistä, jos seuran sivulla on puppua.
Toisaalta, Venu itse tai AL:n toimittaja voivat olla ymmärtäneet väärin tai sitten kertoneet jotain muuta, kuin mitä seura on Venun kanssa virallisesti sopinut.

Toivottavasti Mikki on jo sorvannut Venulle sopparin pariks seuraavaks kaudeks.
Tätä minäkin toivon!

Poissa Veijo

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1141
    • Profiili
Vs: Sami Venäläinen
« Vastaus #112 : Helmikuu 27, 2008, 13:50:11 »
On se pirun merkillistä, jos seuran sivulla on puppua.
Toisaalta, Venu itse tai AL:n toimittaja voivat olla ymmärtäneet väärin tai sitten kertoneet jotain muuta, kuin mitä seura on Venun kanssa virallisesti sopinut.

Niin kaikkihan on luonnollisesti mahdollista, mutta jos seura on ennenkin julkistanut noita optioita miten sattuu, niin kyllä ainakin minun silmissä silloin hieman luottamus kärsii.

En kyllä ymmärrä minkä takia Venäläinen itse kertoisi tehneen 2+1 -vuotisen sopimuksen, jos kyseessä kuitenkin olisi suora kolmen vuoden sopimus? Kaikkea minun ei tietenkään tarvitsekaan ymmärtää. Ja eiköhän se Venäläisen uran jatkokin tässä keväällä selviä, kun hieman malttaa odottaa.

6masiina

  • Vieras
Vs: Sami Venäläinen
« Vastaus #113 : Helmikuu 27, 2008, 16:56:04 »
Oliskohan mahdollista että alkuperäinen soppari on 2+1 mallia, mut muutettu jossakin vaiheessa suoraksi 3 vuoden pahviksi. Mene ja tiedä, onkohan axella mitään tietoa asiasta.

Poissa Veijo

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1141
    • Profiili
Vs: Sami Venäläinen
« Vastaus #114 : Helmikuu 27, 2008, 17:05:11 »
Oliskohan mahdollista että alkuperäinen soppari on 2+1 mallia, mut muutettu jossakin vaiheessa suoraksi 3 vuoden pahviksi. Mene ja tiedä, onkohan axella mitään tietoa asiasta.

Kaikkihan tosiaan on mahdollista kuten jo aiemminkin totesin. Kannattaa kuitenkin muistaa että  IS Veikkaaja (vaikka kirjoittaisi mitä kuraa) kertoi alkuviikosta että HPK on tarjonnut Sami Venäläiselle sopimusta. Minkä takia HPK tarjoaisi sopimusta pelaajalle jolla jo on sopimus päällä toisen seuran kanssa? Hölmöltä tuntuisi. Lisäksi olen kyllä melkoisen varma että Venäläisen agentti on varmasti informoinut myös HPK:n johtoa Venäläisen sopimustilanteesta. Luki sitten Tapparan nettisivuilla sopimuksen päättymisajankohdaksi mitä tahansa.

Poissa axe

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1625
    • Profiili
Vs: Sami Venäläinen
« Vastaus #115 : Helmikuu 27, 2008, 17:42:21 »
Joo, kyllä se 2+1 on oikein. Omista syistään, joista mää en tiedä tarkemmin, seurat haluaa nykyisin julkaista nää "kolmevuotisena" sopimuksina. Samahan se Kärpillä oli Laamasen kanssa "nelivuotinen" ja nyt mitä ilmeisimmin oikeasti 2+2 -mallisen diilin pluskohdassa Laamanen palaa Kerhoon.

Tai sitten osa (esim. Teemu Aalto) on kerrottu suoraan 2+1 -vuotisina. Onko niillä optiomalleilla sitten jotain eroa? Tää optiojuttu on yksi sellainen jonka voisi kesän aikana ihan yrittää saada yleisemmin julkisesti selville jonain juttuna Leinosen kanssa.

Poissa Keyman

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 904
    • Profiili
Vs: Sami Venäläinen
« Vastaus #116 : Helmikuu 28, 2008, 00:02:00 »
Onko niillä optiomalleilla sitten jotain eroa?

Muutaman sopimuspaperin ihan livenä (vau!) nähneenä voin sanoa, että noita optiomalleja on moniakin. (ja sinne sopimukseen voidaan kyllä lisätä paljon optioita monimutkaisempiakin pykäliä).

Valtaosin nuo ilmoitetut optiot ovat seuralla. Eli jos seura on tyytyväinen pelaajan otteisiin niin seura kertoo pelaajalle haluavansa tämän jatkavan. Tosin tässäkin tapauksessa käy monesti niin, että seura päästää pelaajan pois, jos kaveri on saanut paljon rahakkaamman tarjouksen muualta. (Ei kannata pitää ei-motivoitunutta pelaajaa)

Sitten on myös joitakin sopimuksia, joissa optio on pelaajalla. Esim. HIFK:n Jussi Pesosella on ensi kaudesta optio, josta hän saa itse päättää. Jos Pesonen haluaa jatkaa uraansa HIFK:ssa niin seura maksaa. Jos Pessi haluaa lähteä niin sitten lähtee.

Kaiken lisäksi on vielä optioita, joissa molemmilla on sanansa sanottavana. Näihin liittyy usein esim. aiemmin sovittu palkankorotus tms.

Itse aiheeseen sanoisin, että toivottavasti Venun optio käytetään, oli se sitten kummalla tahansa. Varsin aliarvostettu pelaaja.

(nyt mode näytti kyllä huonoa esimerkkiä off-topicista.)

Poissa tapsa34

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 3096
    • Profiili
Vs: Sami Venäläinen
« Vastaus #117 : Helmikuu 28, 2008, 08:55:59 »
Kyllä se taitaa Rautakorpi houkutella HPK:n pelaajia joiden uskoo vievän joukkueen noususuuntaan. Venu olisi hänelle varmaan yksi hyvä pelaaja kokonaisuuteen. Kun juteltiin Venun ja Ojasen kanssa soppareista niin sain siinä käsityksen joka itsellänikin on ollut, että Venu on niin pitkälle kuin mahdollista lojaali Tapparalle. Ja taitaa oma osansa olla myös hänen avopuolisollaan. Hän ei välttämättä halua muuttaa muualle. Kyllä Venulle on löytynyt aina sopparia tehdessä lisää rahaa sponsoreilta, kuten Mikki viimeksikin ilmoitti! Ojanen sanoi, että hänellä on ollut tapana tehdä sopparit aina hyvissä ajoin!! Joten tulkitkaapa siitä onko jo nimi paperissa ensi kaudeksi?? Lisäsi vielä, että terve on. Ettei sekään olisi syy eläkkeelle! No, mutta tänään sitten Samin bravuurimaali Saipaa vastaan :o

Poissa JoKaGO

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1775
    • Profiili
Vs: Sami Venäläinen
« Vastaus #118 : Helmikuu 28, 2008, 09:06:48 »
Tää optiojuttu on yksi sellainen jonka voisi kesän aikana ihan yrittää saada yleisemmin julkisesti selville jonain juttuna Leinosen kanssa.
Ois ihan kiva, jos tähän tulisi jokin tolkku.
Eihän toi mikään salaisuus voi olla, onko sopparissa optio ja minkälainen optio se on. Kyllä kai agentit palkkansa eteen informoi muita seuroja, kun tullaan siihen +kohtaan, jos pelaajalla on optio. Seuran optiohan on vähän kuin avoin valtakirja ja periaatteessa silloin ei ole mitään plussaa. Pelaaja voidaan potkaista pois, jos peli ei kulje tai jatkaa kuten ennenkin, jos homma toimii. Mikäli pelaaja mielii muualle, niin ei häntä ole mielekästä koukuttaa, vaan kannattaa päästää pois.
Joten, axe, voit esittää kysymyksen Mikille ja tehdä ehdotuksen sopimusten keston avaamisesta yksityiskohtineen seuran sivulle, meidän kaikkien fanien puolesta!
Mekin elämme jo tulevien vuosien odotuksissa, vaikka tämäkin kausi on vielä kesken, ihan kuin Mikkikin työnsä puolesta järjestelee asioita pitkällä tähtäimellä.

Ja vielä Venuun palatakseni, euroja pöytään, niin perunat ei tunnu niin houkuttelevilta! Ja Saarisen Mikko voisi kuiskutella jo nyt Venun korvaan, että ensi kaudella vastuuta tulee lisää, jos peli kulkee nykyiseen malliin.

Poissa kimis75

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 286
    • Profiili
Vs: Sami Venäläinen
« Vastaus #119 : Helmikuu 28, 2008, 12:46:35 »
Itse olen monien kanssa samoilla linjoilla.

Olen tuossa itsekseni miettinyt, että Venusta voisi tulla seuraava Ojanen tuo lojaalisuuden puolelta, muutenhan Jannen asemaan on todella pitkämatka. Joillekin se raha ei aina ole se pääasia vaan viihtyvyys ja kotiseuturakkaus vie voiton.