Sopii paremmin tänne:
Mistä sitä tietää paljonko kassassa on vielä varaa? Mä oon sitä mieltä, että Tapparan rosteri on ihan uskomattoman kapea ja ei paljoa loukkaantumisia saa varsinkaan kärkiäijille tulla.
Itse en näe leveydessä juurikaan eroa viime kauteen tai muihin kärkijengeihin. Kärpät lainaa Sportin ylijäämäukkoja, HIFK:n ykkösessä pelaavat Thomas Nykopp ja M-P Saarelainen jne. Ei se ruoho ole sen vihreämpää aidan toisella puolella. Liigassa yhdelläkään joukkueella ei ole varaa pitää "vitosketjussa" takuuvarmoja liigapelureita. Junnuja ja mestismiehiä siellä pyörii muillakin.
Tapparan pelaajabudjetti pieneni ja lähtijät eivät olleet kovin isopalkkaisia. Kokenut (=kallis) puolustus säilyi ja hyökkäykseen hankittiin pari nimekästä hyvässä iässä olevaa MM-kisakävijää. Lisäksi Dixonille maksetaan nyt koko kaudesta ja palkankorotuksia yleensä tehdään jatkosopimusten kohdalla. Alennuksiin en usko kuin luultavasti Saravon kohdalla.
Uskon Tapparalla olevan jälleen budjetissa varaa vahvistuksille, mutta en minäkään millään usko, että Voutilaisen tasoisiin pelaajiin riittää varat tässä vaiheessa kautta. Siirtorajaan on vielä kuukausia eikä verorajaakaan ole vielä ohitettu. Joukkue pelaa voittavaa kiekkoa, joten hankintoja voidaan katsoa rauhassa.