Lucenius vähän epävarmana korttina ei tällä hetkellä oikein kannata. Pelaajatyypiltään mies on lisäksi juuri sitä, mitä tuolla on jo ihan tarpeeksi; pienehkö, näppärä, riplaaja, pelintekijä.
Minusta tuohon pelaajatyyppiin sopii nykyhyökkäyksestä lähinnä Järvinen. En minäkään Luceniusta täysin varmana korttina pitäisi (toisaalta on kyllä "oma mies", joten tiedetään kyllä suurinpiirtein, mitä saadaan), mutta niin kuin kirjoitin, sen ehkä voisin katsoa palkkapyynnön ollessa kohtuullinen.
No ei, ei ja ei. Mihin tuonne Luceniuksen laittaa? Ja kovin epäileväinen olen hänen kunnostaan ja motivaatiostaan, sekä kyvystä noudattaa vaativaa pelitapaa. Käsiähän tuolla on, ihan riittävästi ainakin alkuun: Kuusela, Dixon, Järvinen, Haapala, Järvinen, Ilomäki, Laine. Kädet on minulle yhtä kuin kyky pitää kiekkoa ja pelata sitä oikea-aikaisesti eteenpäin.
Toki, on siellä sitä taitoa ja ratkaisuvoimaakin, mutta onko tarpeeksi kärkijoukkueiden haastamiseen? Savinaisen hankinnasta pidin kovasti, mutta hän ei ole eikä hänestä kannata odottaa mitään takuuvarmaa pistelinkoa. Kyllä niitä pisteitä varmasti tulee, mutta auttaa joukkuetta monella muullakin tavalla.
Pitää muistaa, että sieltä lähtivät liigan top 10-laiturit Palola ja Jormakka, joiden korvaaminen tulee vaatimaan paljon. Sentterit voi laskea suoraan Malinen-Green = Lajunen-Ilomäki, mielenkiintoista sinällään nähdä, miten Lajunen ja Ilomäki onnistuvat, mutta en olisi siitä hirveän huolissani. Sen sijaan laiturit näkisin pieneksi kysymysmerkiksi. Toki nyt Haapala on terve alusta asti ja Laineesta voi jotain jo odottaa, mutta kova on haaste joka tapauksessa.
Luceniuksen ajattelin itse lähinnä tuomaan lisää kilpailua/vaihtoehtoja ja yhden kokeneemman ratkaisuvoimaisen pelaajan lisää. Mutta jos ei ole aikomusta hankkia, niin katsotaan sitten näillä. Itse arvioisin kuitenkin hyökkäyksen tehot pieneksi kysymysmerkiksi, joka toivottavasti tietysti osoittautuu esimerkiksi Haapalan onnistuessa aiheettomaksi peloksi.
Oikea huomio ettei Plastino ole välttämättä "Bailen" tai "Tömmernes", mutta pakisto on toisaalta rungoltaan pysynyt hyvin kasassa tuota Tömmernes->Plastino -vaihtoa lukuunottamatta. Yksi uhka on ehkä Saravon, Aallon, Kankaanperän ja muiden ikääntyvien liike taas vuotta vanhempana. Puolustuksen ratkaisuvoiman suhteen ilahduttavaa on, että Teemu Aalto pelasi kiekollisten tehojen suhteen hyvän kauden heikomman toissa kauden jälkeen.