Kirjoittaja Aihe: Tapolalle het kenkää!  (Luettu 186752 kertaa)

Poissa löki25

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 88
    • Profiili
Vs: Tapolalle het kenkää!
« Vastaus #765 : Joulukuu 17, 2014, 19:13:00 »
Oli hianoo elää 50-, 60- ja 70 luvut ei tarttenu vanien miettiä budjetteja, seurattiin vaan pelejä.

Kyllä silloin vaneilla on ollut ihan liian helppoo. Ei ne on tiänny mitä pukukopissa puhutaan eikä uusia valmentajia ennen niitä itteään.

Poissa iroj

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1450
    • Profiili
Vs: Tapolalle het kenkää!
« Vastaus #766 : Joulukuu 17, 2014, 19:18:49 »
Taloudellinen merkitys tässä ratkaisussa on monisyinen.
Ne play-off-tulot ovat kirsikkaa kakun päälle ja auttavat varmasti taloutta.
Viime keväänä Tappara pelasi 10 play-off kotipeliä ja ilman näitä pelejä tulos olisi varmasti ollut pahasti pakkasella.
Tällä hetkellä on pelko että joukkue ei pääsisi play-offeihin (ei kuvitellut kauden alkaessa) ja on varmaan hyvä näppituntuma paljon tulee tappiota tällä joukkueella siinä tilanteessa.
Uusi nimekäs valmentaja maksaa varmasti paljon enemmän kuin Tapola ja sitten pitäisi tehdä "riskianalyysi" miten todennäköistä on että hyödytään vähintään lisäkulujen verran.
Ei sekään ole varmaa että uusi valmentaja saisi aikaan "ihmenousua".
Tapparan edelliset valmentajapotkut tapahtuivat 2011, 2005, 1998 ja 1994.
Dufva tuli vain pelastamaan Hirvosen uppoavaa laivaa ja silloin taisi olla selvä että Rautakorpi tulee seuraavalla kaudella.
Mika Saarinen erotettiin tammikuussa ja silloin oli selvää Rautakorven tuleminen seuraavaksi kaudeksi.
Rauno Korpi sai potkut lokakuussa ja kakkonen-Läntisellä jatkettiin kun muutakaan ei keksitty ja silloinkin saattoi olla selvää Rautakorven tuleminen seuraavalla kaudella.
Boris Majorovin potkut marraskuussa 1994 olivat edellinen ratkaisevampi päävalmentajan erottaminen.
"Hätäapuvalmentaja" olisi ongelmallinen ratkaisu tässä tilanteessa koska olisi toivottavaa että uusi valmentaja olisi puikoissa myös ensi kaudella.
Näihin aikoihin tehtäneen ensi kauden pelaajasopimuksia joten valmentajatilanne vaikuttaa näihin ratkaisuihin.




Poissa Rautakoura

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 42
    • Profiili
Vs: Tapolalle het kenkää!
« Vastaus #767 : Joulukuu 17, 2014, 22:50:41 »
Mää ehottasin, että palkattas Kai Matalamäki taas nostamaan Tappara suosta...
Kaitsuhan elää vielä....
"2-0! vaarallisin johto jääkiekossa" -Ville Nieminen-

Poissa Labrys

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 984
  • ^ Latinaa. Google it!
    • Profiili
Vs: Tapolalle het kenkää!
« Vastaus #768 : Joulukuu 18, 2014, 09:30:10 »
Mää ehottasin, että palkattas Kai Matalamäki taas nostamaan Tappara suosta...
Kaitsuhan elää vielä....
No tätä samaa oon ajatellut. Ei olisi kallis ja tiedetään mitä saadaan. Turha tänne on Kiviä raahata, mitä tässä millään ilvesläisellä tehdään. En ainakaan usko mihinkään Kiven ihme vol.2:teen.

Poissa Messi

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 3365
    • Profiili
Vs: Tapolalle het kenkää!
« Vastaus #769 : Joulukuu 18, 2014, 10:27:40 »
Kiven ihme vol.1 oli mestaruus ja vol.2 oli nuorten maailmanmestaruus
" Ei, en mää tiedä mihin kannattaa ampua"

Poissa Labrys

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 984
  • ^ Latinaa. Google it!
    • Profiili
Vs: Tapolalle het kenkää!
« Vastaus #770 : Joulukuu 18, 2014, 11:34:38 »
Kiven ihme vol.1 oli mestaruus ja vol.2 oli nuorten maailmanmestaruus
Eli kiven ihme vol.3 Tapparassa on todennäköistä, jos tulee, tai siis ei mikään ihme enää vaan mieshän tekee kaikista mestareita. Miten toi nuorten mm jäikin huomiotta.

Poissa Vilttitossu

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1716
    • Profiili
Vs: Tapolalle het kenkää!
« Vastaus #771 : Joulukuu 18, 2014, 11:58:16 »
Mää ehottasin, että palkattas Kai Matalamäki taas nostamaan Tappara suosta...
Kaitsuhan elää vielä....
No tätä samaa oon ajatellut. Ei olisi kallis ja tiedetään mitä saadaan. Turha tänne on Kiviä raahata, mitä tässä millään ilvesläisellä tehdään. En ainakaan usko mihinkään Kiven ihme vol.2:teen.

Oishan tää varmasti paras ratkasu tähän hetkeen. Kaitsulla on ollu edellisen valmennuspestinsä jälkeen hyvin aikaa päivittää pelikirja vastaamaan nykyjääkiekon vaatimuksia, ja sitä kauttaa tietää mitä peli ja pelaajat vaatii.
Tää ois lisäks sellanen hyvän mielen pesti, kun tässä on jo saatu tämän syksyn aikaan monille hymyä huuliin, ni varmasti Matalamäen palkkaaminen hymyilyttäis vaan lisää :)
Eihän sitä eläkeläinen paljoo palkkaa tarvii, eli ei muuta kun pitkällä pestillä vaan sisään.
Optiolla toki, että jos Rautakorpi haluu tulla Tapparaan, ni saa tulla kun haluaa, ja lähtee kun haluaa, että voivat Kaitsun kaa valmentaa sit vaikka vuoroviikoin.
"Varo ettei talos pala!"

Poissa cace6969

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 633
    • Profiili
Vs: Tapolalle het kenkää!
« Vastaus #772 : Joulukuu 18, 2014, 12:04:35 »
Ite ehdotin Matalamäkeä täällä jo aikoja sitten mutta ylläpito poisti kommenttini. En ymmärrä miksi :) Minkähänlainen Kajtsun pelikirja on nykypäivänä?

Poissa Tapparanmiäs_Lohja

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 91
    • Profiili
Vs: Tapolalle het kenkää!
« Vastaus #773 : Tammikuu 02, 2015, 21:25:22 »
Kahta edellistä peliä en nähnyt kokonaan, tämän tps pelin näin eikä mikään ole muuttunut, jopa bonsaksen alkaa valumaan hukkaan Jussin ohjauksessa,
Tapola ulos!

Ei auta vaikka yv:llä tulee jo maaleja, pääsääntösesti silti edes kiekon saaminen alueelle on vaikeaa, lisäksi mun mielestä varsinkin kakkos yv porukka aivan väärä.

Mielestäni moni asia johon koutsi voi vaikuttaa omalla tekemisellä, ovat vääriä valintoja.
Esimerkkinä vaikka rankkarikisan toinen laukoja, marjamäki, hyvä pelaaja, diggailen kyllä mutta mistä moinen veto vetästä tammikuun alkuun mukaan rankkareihin.?

Ketjut vaihtuu liikaa, toki porukkaa kisoissa ja sairastuvalla mutta vaikka kaikki paikalla niin silti sotketaan.

En näe mitään muuta vaihtoehtoa kuin vaihto, kiitos ja moi.

Poissa Number7

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 744
    • Profiili
Vs: Tapolalle het kenkää!
« Vastaus #774 : Tammikuu 02, 2015, 22:21:54 »
Vieläkö se Tapola nostaa meidät mestaruuteen ?? Miksei jatkopahvia ole jo tehty ? Järkyttävää pupeltamista, kun mestarille ei tehdä jatkoa...  :'(  :'(

Poissa 4_TRA

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 3246
    • Profiili
Vs: Tapolalle het kenkää!
« Vastaus #775 : Tammikuu 02, 2015, 22:24:10 »
Vieläkö se Tapola nostaa meidät mestaruuteen ?? Miksei jatkopahvia ole jo tehty ? Järkyttävää pupeltamista, kun mestarille ei tehdä jatkoa...  :'(  :'(
Älähuoli, sopimus on 2016+1 joten vuoden päästä keväällä sitte jatkopahvi.

Poissa Virveliä kainaloon

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 773
    • Profiili
Vs: Tapolalle het kenkää!
« Vastaus #776 : Tammikuu 16, 2015, 21:50:00 »
Jaaha, suonenveto loppui. Loppuun vielä naurettavaa itkua täysin asiallisesti toimineeseen JYP-vaihtoaitioon. Helvetin Tapola on niin pehmeä maalinedustalla, pääsee JYPin hiirulaiset tekemään mitä lystää. Onko tietoo, koska Kivi tulossa?

E: Ei vaan, kyllä Tapola oli hyvällä jalalla tänään.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 16, 2015, 23:26:26 kirjoittanut Virveliä kainaloon »
"Vai että luottamus mennyt, joo-o. Tämän kun voisi jotenkin muutenkin kuin Palo-Penan ja taksikuskien jutuilla todistaa. On tää vääntäminen kyllä vallan turhaa touhua, annetaan nyt poikien pelata." 10.12.2014

Poissa Messi

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 3365
    • Profiili
Vs: Tapolalle het kenkää!
« Vastaus #777 : Tammikuu 31, 2015, 23:28:22 »
Kiitos tästä kaudesta ja heippa!  :)

Huh, vaihdatko siis lopultakin naapurileiriin faniksi. Hyvä niin. :)

Tämä oli nimimerkki Weedeen kirjoitus 13.12. Hän luovutti kauden tuossa kirjoituksessa. Isot kirvekset kysyi, että meneekö Weedee Ilves-kannattajaksi?
Ei vastannut, ilmeisesti vain luovutti. Minun seuraava kirjoitus oli, että minä menen perässä, en vain tiennyt minne tai luulin, että tosiaankin Ilveksen kannattajaksi. Olin tuolloin ihan varma, että Tapolan tilalle on palkattu tai palkataan uusi valkku.

Nyt minun varmaan täytyisi alkaa kannattamaan Ilvestä. Mitenkähän se onnistuu?
Olen päättänyt kuitenkin jättää tuon tekemättä. Mutta määrään itselleni penalttia.
Nyt ei enää valmentajaa vaihdeta, pitää mennä näillä. En valmentajasta muuta kuitenkaan mielipidettäni, se on ihan varmaa. Toivon kuitenkin Tapolalle mestaruutta ja jos hän sen voittaa, iloitsen ihan varmasti. Käyn katsomassa pelejä entiseen malliin. Mutta täällä hiljenen joksikin aikaa...päiväksi tai pariksi..viikoksi tai pariksi tai jotain sinne päin, ehkä runkosarjan ajaksi. But I`ll be back.
" Ei, en mää tiedä mihin kannattaa ampua"

Poissa Jopi

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 52
    • Profiili
Vs: Tapolalle het kenkää!
« Vastaus #778 : Maaliskuu 13, 2015, 09:51:09 »
Niin minä olen mieleni pahoittanut kun olen Tapparan viime aikojen peliä katsonut.
Vaikka kuinka olen uskonut, toivonut ja halunnut, että Tapola onnistuisi mutta kyllä nyt alkaa olla lähellä tämän ketjun otsikon puolesta liputtaminen. Tämä arpa nyt vaan ei voittanut.
Nyt taitaa olla kalsarikännin paikka...

Nyt runkosarjan päätyttyä täytyy sanoa, että on se hyvä ettei Leinonen minun ja monen muun toivomusta toteuttanut.
Johtuiko vaihtamattomuus sitten Leinosen ja muiden luotosta Tapolaan vai siitä, ettei 'parempaa' ollut saatavilla, niin tiedä sitten siitä. Yhtä kaikki olen nykytilaan tässä asiassa varsin tyytyväinen, Tapola ja muu valmennusryhmä on ollut ihan hyviä.

Ja tyytyväisyydelle on katettakin: Joulun jälkeen pelattiin 29 peliä ottelutuloksin 18-3-4-4 ja niistä 64 pistettä. Samalla sijoitus nousi kympin hujakoilta toiseksi.

En usko, että mistään olisi sellaista sateentekijää löytynyt uuden valmentajan muodossa joka vastaavaan saldoon olisi pystynyt.

Näkyy myös, että koko joukkueen ilme valmentajia myöten hohkaa tällä hetkellä ihan erilaisia tunnelmia kuin marras-joulukuun aikana. Tämä kaikki antaa aika hyvät odotusarvot playoffeihin ja toivotaan tekemisen jatkuvan saman suuntaisena.

Poissa peterra

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1211
    • Profiili
Vs: Tapolalle het kenkää!
« Vastaus #779 : Maaliskuu 13, 2015, 09:54:22 »
Joo kyllä Tapola ihan hyvin tähän asti on selvinnyt. Tuo voi myös olla playoffeihin aika hienoa kokemusta, jota ammentaa, mitä tässä  syksyllä tapahtui. Olihan siinä varmaan kasvutarinaa Tapolallakin.