Joo-o... Vaikea on tilanne! Olin luottavainen Tapolaan ja ajattelin, että olisko tässä uusi modernikoutsi joka lyö läpi, mutta pahalta näyttää.
Kyllähän noita viestejä on kuullut kauttarantain pitkin kesää, että pelaajat ei olis täysin Tapolan takana. Itse lähinnä naureskelin noille.
Varsinkin Blues pelissä, kun katso pelaajien eleitä eri tilanteissa niin ei tätä voi mitenkään verrata Rautakorven kausien alun tahmeuksiin. Silloin vaikka ei kulkenut niin pelaajat näytti koko ajan uskovan tekemiseen. Tällä hetkellä lähinnä pelaajat turhautuu. Hyvä esimerkki Kankaanperä Blues pelissä.
Jotenkin tuntuu, että Tapola yrittää itsekin liikaa. Yrittää, ehkä liikaa leikkiä oppi-isäänsä ja vetää tiukkaa linjaa koppisulkeisineen. Jussilla vaan ei taida olla vielä ihan niin vahvaa luottoa pelaajilta kuin edeltäjällään. Auktoriteetti on jännä asia. Se pitää luoda ja ansaita, joillakin sitä on luonnostaan jo valmiina ja joillain ei. Luulen, että Jussi koittaa olla kovin auktoritäärinen, mutta kun ei ole oikein natsoja vielä. Yleensä noissa tilanteissa alkaa alaiset kapinoimaan vastaan. Varsinkin, jos homma ei toimi.
Paha sanoa onko potkut oikea ratkaisu, mutta jotain tarvis tapahtua. Tuska on kova ja se näkyy ylimmille riveille asti.