No eipä ole tarkoitus trollailla, mutta jos tuo on ylläpidon kanta perusteltuihin ( jo viime kaudella) mielipiteisiini, niin sovitaan että itse en kommentoi suoraan Janne Ojasta enää millään tavalla. Mielipiteeni perusteluineen lienee jo kaikille selvä. Ja mode voi ottaa sormen hiireltä pois..
Itse olin joitain vuosia takaperin sitä mieltä, että Janne Ojanen alkaa olemaan Tapparalle rasite. Hän pelasi kiistattomalla 1. hyökkääjän statuksella, kulki peli tai ei. Itse arvostin Barkovin pelillisesti korkeammalle kuin Ojasen.
Mutta edellinen runkosarja ja kausi oli kiistatta parasta Ojasta vuosikausiin. Bluesia vastaan ei hänkään pystynyt ihmeisiin, mutta 44 pinnaa kolmen n. 30 pinnan kauden jälkeen kertoo siitä, että hyviäkin asioita kentällä tehtiin. On typerää trollaamista väittää, että tuollaisella pistesaldolla ei olla "hyvällä liigatasolla".
Se että Ojanen on kauden tässä vaiheessa jälleen tai edelleen Tapparan 1. sentteri on tietysti mielenkiintoinen ja kyseenalaistettavakin juttu. Viime kaudella oli Kontiola ja toisaalta useampi 2. kentän tasoinen sentteri joukkueessa. Nyt on hieman kapeampaa tuo tarjonta ja paljon on siitä kiinni miten lupaukset lunastetaan (Lehterä, Piispanen). Sikäli DONin pointti on oikea - sentterikalusto on heikompaa tai ainakin vähemmän kokenutta kuin vuosiin. Ja onhan se huomattu, että mestarijoukkueilla on yleensä erittäin vahvat keskushyökkääjät, kuten nyt vaikkapa Kärppien Viuhkola-Bros-Sahlsted. Näihin verrattuna Ojanen toki hävinnee ainakin kahdelle ensimmäiselle.
Ihmettelet Savianon "joutumista" pelintekijäksi. Paljon ei ole miestä vielä nähty Suomessa, mutta netistä löytyvien artikkeleiden perusteella Saviano on nimenomaan "playmaking winger" enemmän kuin maalintekijä. Samaan kastiin menee myös Koskela. Liigan klassisin esimerkki tällaisesta pelaajasta lienee Fakiiri Kivenmäki, jonka kentässä sentterillä ei ole peliä tekevä rooli. Eli pelintekotaitoa meiltä löytyykin nyt laidoilta.