Laineen käytös U18-turnauksessa oli ei-hyväksyttävää ja asia joka Tapparassa pitää heti käsitellä ja mennä sen jälkeen eteenpäin.
Jos ja kun näin on tehty ja mitään täällä palstoilla vaadittuja sanktioita ei ole asetettu, niin hyvä asia koska sellaiset asiat (sanktiot) eivät kuulu Tapparalle. Laineelle voidaan asettaa säännöt, kuten muillekin, miten menetellään Tapparan joukkueen sisällä mutta mitään tarvetta taikka järkeä ei ole sen suurempia rangaistuksia asettamaan. Kaikki lienevät samaa mieltä siitä, että Laine on yksi kaikkien aikojen lahjakkuuksista, ainakin jos lahjakkuutta mitataan maalintekijäkyvyillä. Meillä on nyt käsissä sellainen timantti jota nyt pitää vain vähän hioa jotta saadaan kaikki hyöty sekä seuralle, että pelaajalle. Laine pitää nopeasti saada sille polulle, missä pelaaja pystyy parhaiten käyttämään apujaan joukkueensa hyödyksy. Savustaminen pois liigaringistä ja kokoonpanosta eivät ole näitä. Jos Laine on tarpeeksi tasokas päästääkseen kokoonpanoon niin Laine on kokoonpanossa. Jos Laine vielä rikkoo sovittujä sääntöjä niin silloin käsitellään ne, mahdollisesti jo ennalta yhdessä sovittujen ehtojen mukaisesti. Pelon ilmapiirillä asiaa on turha yrittää kuitenkaan ratkoa vaan kannustamisella.
Tästä johtuen tuntuukin ihmeellisestä tämä vahingoniloisten ja raukkamaisten kusipäiden määrä mitä täältä Tapparan omista faneista löytyy. Syytä olisi hävetä vihaviestejänne. Selvästi osa on oikein odottanut tätä hetkeä, että pääsee sanomaan tai kirjoitamaan ne kuuluisat kolme sanaa ”mitäs minä sanoin”. Minä en tunne Lainetta henkilökohtaisesti ja jos tuntisin niin ei todellakaan olisi tarvetta olla mikään juoruämmä ja tulla tänne palstoille kertoilemaan ”totuuksia” ja haukkua samaan syssyyn vanhemmat etc. Jos on ongelmia niin asiat on selvitettävä asianosaisten kesken eikä tulla palstoille huutelemaan. Ja jos nyt ajatellaan Laineen käytöstä niin kuinka monella täällä oikeasti on tarkalla tasolla tiedossa mitä on tapahtunut, selvästi siellä on joku muu pelaaja vasikoinnut joten eipä tuollainenkaan oikein ymmärrystä osakseen saa. Joukkueen asiat pitäisi käsitellä pukukopissa, ei median kautta. Lopuksi eipä nuo keskarin näyttelyt ja epämääräiset uhkaushuutelut (niin että huutelun kohde ei edes tiedosta itse asiaa) kovin ihmeellistä käytösä teinipojalle ole. Ei ainakaan minun nuoruudessani.