Kirjoittaja Aihe: Jussi Tapola - Tapparan päävalmentaja kevät 2014 ->  (Luettu 356225 kertaa)

Poissa 67

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1197
    • Profiili
Vs: Jussi Tapola - Tapparan päävalmentaja kevät 2014 ->
« Vastaus #855 : Helmikuu 18, 2015, 00:34:59 »
Juuri, oppitunteja on tullut aivan tarpeeksi. Siellä on Kärpät, Kalpa, Jyp ja Lukko joita Tappara ei vaan kykene voittamaan muutakuin "vahingossa".

Oho tais käydä vahinko taas tänään. ;)
Alkaa näyttää siltä, että olen ollut väärässä ja hätäinen.  ;) Näin olisin toivonut muutamia kausia taaksepäinkin tapahtuvan.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 18, 2015, 00:40:18 kirjoittanut 67 »

Poissa illodin

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 348
    • Profiili
Vs: Jussi Tapola - Tapparan päävalmentaja kevät 2014 ->
« Vastaus #856 : Helmikuu 18, 2015, 01:09:58 »
Joo on se peli muuttunut kyllä, alkukaudesta ei päästy edes keskialueelle saatika hyökkäysalueelle muuten kuin roikulla punaselta. Ei auta kun naatiskella nyt ja toivoa että vire kestää pitkälle kevääseen.

Poissa bwo

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 111
    • Profiili
Vs: Jussi Tapola - Tapparan päävalmentaja kevät 2014 ->
« Vastaus #857 : Helmikuu 18, 2015, 17:57:45 »
Tämänkin tuloksen taakse pitää katsella. Ilman Metsolaa peli olisi voinut, jälleen kerran, mennä aivan toisinpäin. Mun on vaikea nähdä sitä valmennuksen suurta neroutta, jolla nämä luvut syntyivät. Ja syntyivätpä toisen tehtävään alamittaisten koutsin joukkuetta vastaan.

Tämä pelaajarosteri ja Tapola eivät sovi yhteen. Huippujoukkue ja tet-harjoittelija. Ei toimi.

Poissa Virveliä kainaloon

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 773
    • Profiili
Vs: Jussi Tapola - Tapparan päävalmentaja kevät 2014 ->
« Vastaus #858 : Helmikuu 18, 2015, 18:31:05 »
Tämänkin tuloksen taakse pitää katsella. Ilman Metsolaa peli olisi voinut, jälleen kerran, mennä aivan toisinpäin. Mun on vaikea nähdä sitä valmennuksen suurta neroutta, jolla nämä luvut syntyivät. Ja syntyivätpä toisen tehtävään alamittaisten koutsin joukkuetta vastaan.

Tämä pelaajarosteri ja Tapola eivät sovi yhteen. Huippujoukkue ja tet-harjoittelija. Ei toimi.

Mäkin itken.
"Vai että luottamus mennyt, joo-o. Tämän kun voisi jotenkin muutenkin kuin Palo-Penan ja taksikuskien jutuilla todistaa. On tää vääntäminen kyllä vallan turhaa touhua, annetaan nyt poikien pelata." 10.12.2014

Poissa coly

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 3368
    • Profiili
Vs: Jussi Tapola - Tapparan päävalmentaja kevät 2014 ->
« Vastaus #859 : Helmikuu 18, 2015, 18:40:48 »
Onhan se kyllä paskamainen juttu, että joukkueella on maalivahti, vieläpä Liigan tasolle kovan luokan tekijä. Torjuu jopa kiekkoja jolloin joukkue voi voittaa.


Poissa Virveliä kainaloon

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 773
    • Profiili
Vs: Jussi Tapola - Tapparan päävalmentaja kevät 2014 ->
« Vastaus #860 : Helmikuu 18, 2015, 18:51:18 »
Onhan se kyllä paskamainen juttu, että joukkueella on maalivahti, vieläpä Liigan tasolle kovan luokan tekijä. Torjuu jopa kiekkoja jolloin joukkue voi voittaa.

Näin on. En pidä valmentajaa minään, ennen kuin voittaa pelejä maalivahtitandemilla Raycroft-Michaud.
"Vai että luottamus mennyt, joo-o. Tämän kun voisi jotenkin muutenkin kuin Palo-Penan ja taksikuskien jutuilla todistaa. On tää vääntäminen kyllä vallan turhaa touhua, annetaan nyt poikien pelata." 10.12.2014

Poissa Labrys

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 984
  • ^ Latinaa. Google it!
    • Profiili
Vs: Jussi Tapola - Tapparan päävalmentaja kevät 2014 ->
« Vastaus #861 : Helmikuu 18, 2015, 19:12:31 »
Onhan se kyllä paskamainen juttu, että joukkueella on maalivahti, vieläpä Liigan tasolle kovan luokan tekijä. Torjuu jopa kiekkoja jolloin joukkue voi voittaa.

Näin on. En pidä valmentajaa minään, ennen kuin voittaa pelejä maalivahtitandemilla Raycroft-Michaud.
No vois ensin kokeilla Peltosta, jos sittenkin voitetaan kärkiporukoita Jussi on nero, tappion tullessa monoo perseelle.

Poissa gatecrasher

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 7605
    • Profiili
Vs: Jussi Tapola - Tapparan päävalmentaja kevät 2014 ->
« Vastaus #862 : Helmikuu 18, 2015, 19:24:51 »
Itse olin vielä joulutauon jälkeisen Tepsin matsin jälkeen monottamassa Tapolaa ulos. Ja taisin pitää pelejä poikotissakin, no peräti yhden matsin ajan. Pakko nostaa käsi virheen merkiksi, Tapola on kehittynyt huimasti kauden aikana ja omalla tekemisellä osoittanut että seurajohdon luottamus on kannattanut. Kävi loppukaudesta sitten miten tahansa. Merkillepantavaa on, että Tappara on saanut jo ennen kautta "toivotun" yhden kivijalan lisää pelaamiseen, nimittäin hyökkäyspelaamisen. Se miten Tapparan hyökkäyspelaaminen on sujunut, ainakin joulutauon jälkeen, on sellaista mitä toivoi jo viime kaudella vahvan keskialueen puolustamisen lisäksi. Toki edelleen tulee pelejä tai jaksoja yksittäisten pelien sisällä jolloin ei päästä edes keskialueen yli, mutta matsit ovat olleet niin viihteenä kuin pelitavan monipuolisuuden suhteen varsin laadukasta tekemistä.

Poissa peterra

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1211
    • Profiili
Vs: Jussi Tapola - Tapparan päävalmentaja kevät 2014 ->
« Vastaus #863 : Helmikuu 18, 2015, 22:39:58 »
Tämänkin tuloksen taakse pitää katsella. Ilman Metsolaa peli olisi voinut, jälleen kerran, mennä aivan toisinpäin. Mun on vaikea nähdä sitä valmennuksen suurta neroutta, jolla nämä luvut syntyivät. Ja syntyivätpä toisen tehtävään alamittaisten koutsin joukkuetta vastaan.

Tämä pelaajarosteri ja Tapola eivät sovi yhteen. Huippujoukkue ja tet-harjoittelija. Ei toimi.

Jätä tämä foorumi oikeasti jo. Vanha levy kyllästyttää jo.

Poissa bwo

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 111
    • Profiili
Vs: Jussi Tapola - Tapparan päävalmentaja kevät 2014 ->
« Vastaus #864 : Helmikuu 19, 2015, 04:41:08 »
Tehdään sopimus.

Sinä jätät foorumin ja pahoittelet lakki kädessä jos kausi jää, joukkueen pelatessa kovimmalla rosterillaan 30 vuoteen (ehkä 2012-13 kokoonpanon kanssa) a) sääleihin tai b) lähtee lomalle puolivälierissä. Minä teen samoin jos ollaan finaalissa. Jos voitetaan mestaruus, niin lähetän Tapparan toimistolle harjoittelijaksi kutsumalleni koutsille henk.koht.pahoittelukirjeen kuohujuoman kanssa.

Mun pointti on ollut, että pelissä näkyy liikaa noviisikoutsin puutteita. Totta kai siinä näkyy myös itseohjautuvan, erittäin laadukkaan pelaajaporukan työ. Jos tätä näkemystä ei kestä lukea keskustelufoorumilla, niin kysyisin allergikolta, että kannattaisiko ehkä itse vältellä täällä oloa.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 19, 2015, 04:44:30 kirjoittanut bwo »

Poissa Höylä

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 24
    • Profiili
Vs: Jussi Tapola - Tapparan päävalmentaja kevät 2014 ->
« Vastaus #865 : Helmikuu 19, 2015, 05:11:00 »
Tehdään sopimus.
Etköhän sinä siinä tapauksessa mene takaisin koloosi piiloon, jos Tappara pääsee finaaleihin.

Vaikka Metsola olisi "imuroinut" muutaman maalin, olisiko Tapparan selkäranka tähän katkennut? Tuskin, luultavasti tämän seurauksena Tappara olisi tullut kahta kauheammin JYPin päälle.

Poissa Löki

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 301
    • Profiili
Vs: Jussi Tapola - Tapparan päävalmentaja kevät 2014 ->
« Vastaus #866 : Helmikuu 19, 2015, 07:01:56 »
Tehdään sopimus.

Sinä jätät foorumin ja pahoittelet lakki kädessä jos kausi jää, joukkueen pelatessa kovimmalla rosterillaan 30 vuoteen (ehkä 2012-13 kokoonpanon kanssa) a) sääleihin tai b) lähtee lomalle puolivälierissä. Minä teen samoin jos ollaan finaalissa. Jos voitetaan mestaruus, niin lähetän Tapparan toimistolle harjoittelijaksi kutsumalleni koutsille henk.koht.pahoittelukirjeen kuohujuoman kanssa.

Mun pointti on ollut, että pelissä näkyy liikaa noviisikoutsin puutteita. Totta kai siinä näkyy myös itseohjautuvan, erittäin laadukkaan pelaajaporukan työ. Jos tätä näkemystä ei kestä lukea keskustelufoorumilla, niin kysyisin allergikolta, että kannattaisiko ehkä itse vältellä täällä oloa.
Voi kiesus mitä tekstiä. Mitähän nämä noviisikoutsin puutteet ovat? Itseohjautuva pelitapa?
Kyllähän Tapparan peliä on ilo katsella miten luovaa esim. hyökkäys on tällä hetkellä. Puolustus taas täyttä terästä Metsolan johdolla. On valmentajan ammattitaitoo myös se että antaa pelaajille enemmän vapauksia esim. hyökkäypäässä ja toisaalta vaatia puolustukselta kurinalaisuutta.
Enemmän nauti tästä kuin Rautakorven totaalikiekosta missä ei sallittu minkäänlaista sooloilua.
Uskon että pelaajatkin nauttivat tästä 'matkasta' enemmän kuin viimekaudella.

Poissa Virveliä kainaloon

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 773
    • Profiili
Vs: Jussi Tapola - Tapparan päävalmentaja kevät 2014 ->
« Vastaus #867 : Helmikuu 19, 2015, 08:47:44 »
Eikös se ole hyvän valmentajan merkki, että pelaajat ajattelee hyvän menestyksen olevan omaa ansiotaan. Jupe on sitten varmaan kiistaton huippukoutsi, kun täällä "fanitkin" ovat sitä mieltä, että peli toimii Tapolasta huolimatta. ???
"Vai että luottamus mennyt, joo-o. Tämän kun voisi jotenkin muutenkin kuin Palo-Penan ja taksikuskien jutuilla todistaa. On tää vääntäminen kyllä vallan turhaa touhua, annetaan nyt poikien pelata." 10.12.2014

Poissa peterra

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1211
    • Profiili
Vs: Jussi Tapola - Tapparan päävalmentaja kevät 2014 ->
« Vastaus #868 : Helmikuu 19, 2015, 09:17:57 »
Tehdään sopimus.

Sinä jätät foorumin ja pahoittelet lakki kädessä jos kausi jää, joukkueen pelatessa kovimmalla rosterillaan 30 vuoteen (ehkä 2012-13 kokoonpanon kanssa) a) sääleihin tai b) lähtee lomalle puolivälierissä. Minä teen samoin jos ollaan finaalissa. Jos voitetaan mestaruus, niin lähetän Tapparan toimistolle harjoittelijaksi kutsumalleni koutsille henk.koht.pahoittelukirjeen kuohujuoman kanssa.

Mun pointti on ollut, että pelissä näkyy liikaa noviisikoutsin puutteita. Totta kai siinä näkyy myös itseohjautuvan, erittäin laadukkaan pelaajaporukan työ. Jos tätä näkemystä ei kestä lukea keskustelufoorumilla, niin kysyisin allergikolta, että kannattaisiko ehkä itse vältellä täällä oloa.

Ei mun tarvitse tehdä mitään sopimusta, koska kaikki järkevät ihmiset näkevät jo nyt, että Tapola on onnistunut Tapparassa. Syksy oli hirveää ja pelkästään se, että mies sai kurssin käännettyä kevääksi on jo sinänsä erittäin kovaa ammattitaitoa osoittavaa toimintaa. On kohtuuton odotus sinulta ja ympäristöltä, että tällä kaudella on tultava mestaruus. Toki itse toivon yhtä paljon, että Tapola vie Tapparan päätyyn asti, mutta todellinen testi on vielä edessä ja ne ovat playoffeissa sitten. Se jää nähtäväksi, mitä silloin käy. Kuitenkin kevätpuolet runkosarjassa Tapola on ansainnut työrauhansa.

Haluaisin tietää oikeasti, että millainen koulutus/pätevyys sinulla on, kun näet pelistä kotisohvalle asti, että millaisia "kokemattoman valmentajan" elkeitä Tapparan pelitavassa näkyy? Tottakai siellä pelitavassa ja pelin sisällä on ongelmia, ei täydellistä olekaan, mutta kyllähän sä melkoista ammattimaisuutta osoitat, kun voit ihan kiistatta sanoa, että joku vika pelitavassa on nyt suoraan Tapolan piikissä. Millaisia puutteita pelitavasta näkyy, jotka ovat niin selviä?

Kyllä mä kestän hyvin sen, että kritisoidaan, kun on aihetta, mutta silloin kun mantraa hoetaan mantran vuoksi eikä minkään järjellisen perusteen niin sitä mä en ymmärrä. Se on sama asia kuin se, että perussuomalaiset hokevat, että Euroopan unioni ei ikinä selviä tästä talouskriisistä. Ja sitten kuitenkin euroalueen tukitoimet taloudelle ovat alkaneet pikkuhiljaa tuottaa tulosta ja vaikuttaa siltä, että Eurooppakin vielä pääsee joskus mukaan talouskasvuun. Muuttaako perussuomalaiset linjaansa tämän tiedän jälkeen? Ei. Sama mantra jatkuu kuinka autuasta ja ihanaa kaikki olisi ilman EU:ta. Tällaisella toiminnalla on nimi ja sen nimi on "jossittelu", koska mitään vaihtoehtoista skenaariota ei ole, joka me voitaisiin tietää.

Sinä et voi tietää sitä, olisiko tulos ollut parempi vai huonompi, vaikka Tapola olis jouluna vaihdettu Kiveen. Tällä hetkellä on äärimmäisen hankala osoittaa mitään perusteita sille, miksi Tapola olisi epäonnistunut Tapparassa. Sitä, päästäänkö finaaliin ja miten käy playoffeissa voidaan varmasti porukalla pohtia kun on sen aika eli keväällä, mutta tässä hetkessä Tapparan peli kulkee ja mikään ei estä hyvää kevättä. Osoitat sellaista asiantuntijuutta kommenteillasi pelitavan ja pelin kehityksen suhteen, että haluaisin kuulla, montako joukkuetta sinä olet liigassa valmentanut mestaruuteen. Voisit tuoda hieman pihviä sinne hampurilaisen väliin ja kertoa konkreettisesti niin että idiootti peterrakin foorumeilla ymmärtää yhteyden, missä nimenomaan Tapolan HEIKKO kädenjälki Tapparan pelitavassa näkyy.

Typeryyksien ja jossittelujen laukominen ilman perusteita ei hyödytä täällä ketään ja tällä hetkellä kaikki kommenttisi ovat täysin vailla perusteita tulleita heittoja. Et ole yhdessäkään kommentissasi vaivautunut avaamaan yhtään, mitkä nämä asiat, joissa kokematon Tapola virheineen näkyy maksavalle asiakkaalle. Luulisi, että sinulla on esittää jotain ihan konkreettista, kun olet noin varma agendastasi.

Poissa Button

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 73
    • Profiili
Vs: Jussi Tapola - Tapparan päävalmentaja kevät 2014 ->
« Vastaus #869 : Helmikuu 19, 2015, 10:25:37 »
Sitä jotenkin osaa odottaa, että tappioiden jälkeen tullaan huutelemaan Tapolalle potkuja. Syksyn vire jätti aika syvät arvet joillekkin. Mutta se ei vaan mene mun jakeluun, että kun voitetaan JYP kotona 7-1 niin tullaan huutamaan Tapolalle potkuja, koska Metsola joutui maalillaan tekemään huippupelastuksia.