Eli siis kun viime kaudella Kuuselan ketju oli merkattu ykkösketjuksi niin sen pitää olla sitä myös tällä kaudella?
No niin se näyttää olevan, tänäänkin kasassa ketju Jormakka-Malinen-Kuusela. Lisäksi oudolta tuntuu miksi viime kauden eniten pisteitä ja peliminuutteja saanut laituri, Kuusela, tiputettaisiin pienempään rooliin? Ja tosiaan nyt kolmas peli putkeen kun Malinen pelaa ykkösketjun sentterinä. Sentteritilanteen karuudesta kertoo se, että tänään 3.ketjun sentterinä Jere Karjalainen.
En usko että Järvinen pystyy kokonaisvaltaisesti olemaan ykkössentteri. Eli että peliaika olisi > 20 min, pelaisi alivoimaa+ylivoimaa, ottaisi oman pään aloituksia etc. Viime kaudella Järvisen ketju pelasi tosiaan hyvin, mutta ns. suojattuja minuutteja. Huilasi alivoimat, paljon hyökkäyspään aloituksia. Tehollisesti Järvinen toki tulee olemaan tänäkin vuonna kärkisentteri ja toisen ylivoimapelin ns. moottori mutta se on eri asia kuin kokonaisvaltainen ykkössentteri.
Mä en Oikeen tajua miksi porukan mielestä Green ei ole ykkös/kakkos sentteri ainesta?
Esim. viime kauden aikana Rautakorpi totesi, että tuo Voutilaisen rooli (== ykkössentteri) oli sellainen mitä oli etsitty koko kauden ajan ja se ei Rautakorvenkaan mielestä ollut hyvä että etsimisessä meni aina helmikuuhun asti. Esim. Rautakorpi ei pahemmin peluuttanut Greeniä ykkösketjussa, kyseenalaistatko siis Rautakorven asiantuntemuksen? Mun mielipide on, että meiltä uupuu vielä Gagnon / Deschamps tason kaveri.
Tämä siitä huolimatta, että Green on omassa roolissaan helvetin kova kaveri.
Eikö se nyt ole kuitenkin pääasia että kiekko löytää tiensä verkon perukoille? Sama se on ainakin minulle syöttääkö tai tekeekö peliä laituri sentterin sijasta. Vai olisiko tämä sentteri-asia helpommin suvaittavissa jos osat olisikin esimerkiksi Green 10+30 ja Erkinjuntti 30+10.
Nyt näyttää siis siltä, että Tapolan aivoituksissa ykkösketju on joko: Jormakka-Malinen-Kuusela tai Jormakka-Green-Kuusela. Eli nyt kun Erkinjuntti on tuosta ketjusta siirretty pois niin kuka vastaa pelinteosta? Tämänkin takia mielestäni Green ei välttämättä ole se optimaalisin kaveri näiden laitureiden keskelle.