Kirjoittaja Aihe: Yleisömäärät 2013-2014  (Luettu 48137 kertaa)

Poissa Trafan

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 4066
    • Profiili
Vs: Yleisömäärät 2013-2014
« Vastaus #135 : Tammikuu 23, 2014, 05:41:21 »
Mikki on tyytyväinen
AL haastatteli Tapparan toimitusjohtaja Mikko Leinosta voitollisen Kärpät-ottelun jälkeen ja kyseli yleisömääristä ja taloudellisesta tilanteesta.
- 5 525 katsojaa on erittäin hyvä tiistaipelin yleisömäärä.
- Perjantain pelipäivät ovat parhaita, mutta valitettavasti kaikkia pelejä ei voi pelata perjantaisin.
- Yhteistyökumppanimyynnin ansiosta Tappara menee hieman paremmassa kurssissa kuin viime vuonna.
- Tapparalla on uusia keinoja yleisön houkuttelemiseksi otteluihin, esim. lapsille suunnattua ohjelmaa 8.2.
AL: Mikä on, kun edes kärkikamppailu ei vedä Hakametsää täyteen?

Poissa tonizzz

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 242
    • Profiili
Vs: Yleisömäärät 2013-2014
« Vastaus #136 : Helmikuu 03, 2014, 16:36:31 »
Laskekaas joku kans Tapparan yleisökeskiarvo koska mä en luota Liigan ilmoittamiin lukuihin. Liiga ilmoittaa että open ice pelin kanssa 4968 ja mun laskujen mukaan 5060 ilman open icea?

Poissa sant3ri

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 211
  • Shalalalalalala Tampereen Tappara
    • Profiili
Vs: Yleisömäärät 2013-2014
« Vastaus #137 : Helmikuu 03, 2014, 16:48:26 »
Laskekaas joku kans Tapparan yleisökeskiarvo koska mä en luota Liigan ilmoittamiin lukuihin. Liiga ilmoittaa että open ice pelin kanssa 4968 ja mun laskujen mukaan 5060 ilman open icea?

Tapparan KOTIpelien keskiarvo liigan sivujen mukaan 5688. Tohon laskettuna Open ice.
Ilman Open Icea 5280.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 03, 2014, 16:52:21 kirjoittanut sant3ri »

Poissa axe86

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1084
    • Profiili
Vs: Yleisömäärät 2013-2014
« Vastaus #138 : Helmikuu 03, 2014, 16:52:04 »
Laskekaas joku kans Tapparan yleisökeskiarvo koska mä en luota Liigan ilmoittamiin lukuihin. Liiga ilmoittaa että open ice pelin kanssa 4968 ja mun laskujen mukaan 5060 ilman open icea?

Tapparan KOTIpelien keskiarvo liigan sivujen mukaan 5688. Tohon laskettuna Open ice.

Nimenomaan Tapparan kotipelien keskiarvo liigan sivujen mukaan oli monta päivää tuon 4968. Nyt näyttää taas oikein eli 5688.

Poissa tonizzz

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 242
    • Profiili
Vs: Yleisömäärät 2013-2014
« Vastaus #139 : Helmikuu 03, 2014, 16:54:13 »
Laskekaas joku kans Tapparan yleisökeskiarvo koska mä en luota Liigan ilmoittamiin lukuihin. Liiga ilmoittaa että open ice pelin kanssa 4968 ja mun laskujen mukaan 5060 ilman open icea?

Tapparan KOTIpelien keskiarvo liigan sivujen mukaan 5688. Tohon laskettuna Open ice.
Ilman Open Icea 5280.
Kappas. Tuossa top 6 yleisökeskiarvot näkyi vaan 4928 mutta kun tarkemmin katsoo niin ihan oikein näyttää olevan.

Poissa axe86

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1084
    • Profiili
Vs: Yleisömäärät 2013-2014
« Vastaus #140 : Helmikuu 03, 2014, 16:57:35 »
Laskekaas joku kans Tapparan yleisökeskiarvo koska mä en luota Liigan ilmoittamiin lukuihin. Liiga ilmoittaa että open ice pelin kanssa 4968 ja mun laskujen mukaan 5060 ilman open icea?

Tapparan KOTIpelien keskiarvo liigan sivujen mukaan 5688. Tohon laskettuna Open ice.
Ilman Open Icea 5280.
Kappas. Tuossa top 6 yleisökeskiarvot näkyi vaan 4928 mutta kun tarkemmin katsoo niin ihan oikein näyttää olevan.

Mutta sikäli olit oikeassa, että tosiaan melkein viikon tuolla näkyi kotikeskiarvoissakin kaikilla joukkueilla noi top 6 arvot eli jokaisella joukkueella oli huomattavasti matalammat kuin oikeasti ovat. On kyllä niin hienot sivut meidän liigalla että hohhoijaa.

Poissa gatecrasher

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 7605
    • Profiili
Vs: Yleisömäärät 2013-2014
« Vastaus #141 : Helmikuu 03, 2014, 16:59:18 »
Laskekaas joku kans Tapparan yleisökeskiarvo koska mä en luota Liigan ilmoittamiin lukuihin. Liiga ilmoittaa että open ice pelin kanssa 4968 ja mun laskujen mukaan 5060 ilman open icea?

Tapparan KOTIpelien keskiarvo liigan sivujen mukaan 5688. Tohon laskettuna Open ice.
Ilman Open Icea 5280.
Kappas. Tuossa top 6 yleisökeskiarvot näkyi vaan 4928 mutta kun tarkemmin katsoo niin ihan oikein näyttää olevan.

Mutta sikäli olit oikeassa, että tosiaan melkein viikon tuolla näkyi kotikeskiarvoissakin kaikilla joukkueilla noi top 6 arvot eli jokaisella joukkueella oli huomattavasti matalammat kuin oikeasti ovat. On kyllä niin hienot sivut meidän liigalla että hohhoijaa.

Ja en tiedä onko liiga lisännyt noihin yleisömääriin jo ne Axen mainitsemat aitio- ja vippivieraat jotka alkukaudesta puuttuivat.

Mjones

  • Vieras
Vs: Yleisömäärät 2013-2014
« Vastaus #142 : Helmikuu 03, 2014, 17:22:05 »
On kyllä niin hienot sivut meidän liigalla että hohhoijaa.

Liigan päättäjät päättivät suuressa viisaudessaan säästää taas oikeassa kohdassa ja hankkivat tuon tilastoinnin tuottavan palvelun Romaniasta! Jos ostaa Romanialaisen palvelun niin saa juurikin sitä mitä tilaa...

Se Kanadalainen toimiva järjestelmä kun olisi maksanut pari rahaa enemmän niin pitihän nekin rahat säästää liiga-pomojen saunailtoja varten...

Poissa KILO

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1903
    • Profiili
Vs: Yleisömäärät 2013-2014
« Vastaus #143 : Helmikuu 03, 2014, 17:55:13 »
Tapparan KOTIpelien keskiarvo liigan sivujen mukaan 5688. Tohon laskettuna Open ice.
Ilman Open Icea 5280.
Joo, tämä ylempi näyttäisi olevan oikea luku, jos Tapparan omien sivujen yleisömäärät on oikein. Alempi luku taasen on koko Open Icen katsojamäärän poistamisen jälkeen laskettu keskiarvo. Siinä luvussa ei sinänsä ole mitään järkeä. Jos joku haluaa tietää yleisökeskiarvon niin, että Open Ice vastaa yhtä täyttä Hakametsää, keskiarvo on 5377. Mutta siinäkään tiedossa ei ole mitään järkeä, koska Open Ice pelattiin ja siellä oli katsojia tietty määrä, ja sitä on mielestäni loppuviimeksi turhaa vähennellä tai poistella yhtälöistä.

Liiga ilmoittaa että open ice pelin kanssa 4968 ja mun laskujen mukaan 5060 ilman open icea?
Vaikka poistit Open Icen katsojamäärän laskuista taisit silti laskea sen yhdeksi kotiotteluksi. Ikään kuin yksi peli oltaisiin pelattu tyhjälle katsomolle. Heh.
Numerot ei valehtele, mutta tilastot ei kerro koko totuutta.

Poissa Vilttitossu

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1716
    • Profiili
Vs: Yleisömäärät 2013-2014
« Vastaus #144 : Helmikuu 13, 2014, 18:24:33 »
Tässä tänään ja lähipäivinä saatetaan nähdä liigaotteluissa mielenkiintoisia yleisömääriä, ainakin Porissa taitaa olla tänään hallissa tilaa, kaveri laitto viestin: n. 15 minuuttia pelin alkuun, ja yleisöä hallissa ehkä 150 henkilöä...
Olympialaiset, suljettu sarja ja jumbot kohtaa, mitä tehään?
Oisko tulevaisuudessa tilausta karsintasarjalle?
"Varo ettei talos pala!"

MailMan#14

  • Vieras
Vs: Yleisömäärät 2013-2014
« Vastaus #145 : Helmikuu 13, 2014, 18:47:38 »
Kuinka paljon mahtaa olla vaikutusta huomisen paikallispelin yleisömäärään sillä, että Suomen peli alkaa klo 19? Itsellä ei ole huomenna mahdollisuutta lähteä peliin, mutta mites teillä muilla? Kumpi matsi painaa vaakakupissa enemmän? Onhan kyseessä Ilveksen kotiottelu.

Poissa KILO

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1903
    • Profiili
Vs: Yleisömäärät 2013-2014
« Vastaus #146 : Helmikuu 13, 2014, 18:52:46 »
Kuinka paljon mahtaa olla vaikutusta huomisen paikallispelin yleisömäärään sillä, että Suomen peli alkaa klo 19? Itsellä ei ole huomenna mahdollisuutta lähteä peliin, mutta mites teillä muilla? Kumpi matsi painaa vaakakupissa enemmän? Onhan kyseessä Ilveksen kotiottelu.
Itsellä menee Tappara aivan heittämällä ohi Suomen peleistä, vaikka hienoja pelaajia joukkue viliseekin. Suurin mutta on huomenna juuri se, että on Ilveksen kotipeli, joissa en muutoinkaan käy. Luulen, että ne katsojat, jotka huomenna Hakaan päätyvät, lienevät pääasiassa Ilves-faneja. Itse jään kotiin katsomaan peliä Ruudusta ja erätauoilla sitten mahdollisuuksien mukaan Suomen peliä. Jotenkin mielenkiintoista nähdä, mikä on Hakametsän katsojamäärä. Turussa ollaan silti ehkäpä vielä jännemmän äärellä. Joukkue on niin syvällä suossa, että päävalmentajakin on jäänyt pois töistä katsellakseen olympialätkää.

Tuosta Porin tilanteesta sen verran, että joku Twitterissä ounasteli yleisömäärän pyörivän 1500:n paikkeilla. Tähän Ässien tiedottaja totesi, että "noin kolmetuhatta oli pohja, ennen jäähallin lipunmyynnin aukeamista". Jos tuolla tarkoitetaan, että Porissa on nyt noin 3000 katsojaa, niin en usko. Ruudusta katson, yleisöä on kyllä todella vähän.
Numerot ei valehtele, mutta tilastot ei kerro koko totuutta.

Poissa gatecrasher

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 7605
    • Profiili
Vs: Yleisömäärät 2013-2014
« Vastaus #147 : Helmikuu 13, 2014, 19:08:47 »
Kuinka paljon mahtaa olla vaikutusta huomisen paikallispelin yleisömäärään sillä, että Suomen peli alkaa klo 19? Itsellä ei ole huomenna mahdollisuutta lähteä peliin, mutta mites teillä muilla? Kumpi matsi painaa vaakakupissa enemmän? Onhan kyseessä Ilveksen kotiottelu.

Itse hommasin eilen lipun peliin ja C-päätyykin vaikutti aika täydeltä. Tiedä sitten olivatko vain varauksessa vaiko "oikeasti" myyty.

Ja kyllä, Tappara menee vilkkua näyttämällä Leijonien ohitse ainakin näiden alkusarjan pelien osalta.

Poissa gatecrasher

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 7605
    • Profiili
Vs: Yleisömäärät 2013-2014
« Vastaus #148 : Helmikuu 13, 2014, 19:13:36 »

Tuosta Porin tilanteesta sen verran, että joku Twitterissä ounasteli yleisömäärän pyörivän 1500:n paikkeilla. Tähän Ässien tiedottaja totesi, että "noin kolmetuhatta oli pohja, ennen jäähallin lipunmyynnin aukeamista". Jos tuolla tarkoitetaan, että Porissa on nyt noin 3000 katsojaa, niin en usko. Ruudusta katson, yleisöä on kyllä todella vähän.

Eli varmaan nuo kolme tuhatta ovat sitten kausikorttilaiset ja sekä matsiin etukäteen myydyt irtoliput. Paikalla olevien määrä tosiaan sitten eri asia, nopeasti tuli NelonenProlta tuota vilkaistua ja todella tyhjältä vaikutti.

Poissa #51

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2649
    • Profiili
Vs: Yleisömäärät 2013-2014
« Vastaus #149 : Helmikuu 13, 2014, 21:01:52 »
Kuinka paljon mahtaa olla vaikutusta huomisen paikallispelin yleisömäärään sillä, että Suomen peli alkaa klo 19? Itsellä ei ole huomenna mahdollisuutta lähteä peliin, mutta mites teillä muilla? Kumpi matsi painaa vaakakupissa enemmän? Onhan kyseessä Ilveksen kotiottelu.

Käytännössä oli "asioiden hoitamisen" takia jätettävä huominen tai lauantainen peli väliin ja suureksi osaksi johtuen tuosta Suomen pelistä jätän väliin huomisen. Toki yleisesti Tappara menee Suomen edelle ja jos pitäisi valita Tapparalle mestaruus vai Suomelle olympiakulta, valitsisin ensimmäisen.