Täytyy nyt hiukan painaa jarrua. Ilvosella ei ole ennen kuluvaa kautta peliäkään liigassa. Tapparan kotisivujen tilastoissa hänelle on merkitty 5 peliä tällä kaudella. Nuo pelit on vielä helppo kaivaa esiin. Vastustajina olivat HPK, Ässät, KalPa, Jokerit ja Ilves. Ilvonen ei pelannut HPK:ta vastaan. Muissa neljässä pelissä peliajat olivat Ässät: 4.37 (9 vaihtoa), KalPa: 2.06 (4), Jokerit: 2.24 (5) ja Ilves: 2.14 (6). Yhteensä tuo tekee 11.21. Edellä mainittiin Mäntymaa. Hänellä on tältä kaudelta useampikin peli, jossa peliaikaa on tullut yli 10 minuuttia. Mäntymaa on siis useammassakin pelissä pelannut saman tai lähes saman kuin Ilvonen toistaiseksi koko liigaurallaan. Luulen, että mielipide Ilvosen kyvyistä muuttuisi hyvin äkkiä, jos häntä peluutettaisiin säännöllisesti peleissä reilu 10 minuuttia. Normaalitilanteessa noin nuorelta pelaajalta ei voi kohtuudella vaatia suuria peliminuutteja yhdessä pelissä. Jonkun muun tai joidenkin muiden on siis pelattava se muu aika jäällä. Pelissä tai sarjassa saattaa kuitenkin tulla yllättäen eteen tilanne, missä niiltä normaalisti vähemmän pelaavilta odotetaankin huomattavan suurta pelipanoksen nostoa. Onko joku unohtanut viime kevään puolivälieräsarjan Ässiä vastaan? Luulen, että Ilvosesta ei tällä hetkellä tuohon peliajan yllättävään nostamiseen vielä ole. Täytyy odotella.
Ilvosen sisäänajo liigaan on vielä todella alkutekijöissä. Ehkä tämä kausi on hyvä mennä Tapparan mukana, mutta jossain vaiheessa miettisin vakavasti siirtoa jonnekin muualle. Jos kyvyt riittävät niin Tapparaan pääsee halutessaan varmasti takaisin. En mä muuten, mutta peliaikaa voisi olla jossain muualla huomattavasti enemmän tarjolla. Anssi Salmela esimerkiksi on saanut hurjasti vastuuta Pelicansissa. Sama ei Tapparassa olisi onnistunut.