Kirjoittaja Aihe: Dragan Umicevic  (Luettu 86896 kertaa)

Poissa hat3breeder

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1107
    • Profiili
Vs: Dragan Umicevic
« Vastaus #270 : Huhtikuu 15, 2013, 22:48:31 »
Tänään pari kertaa b-pisteen kaarella vapaa laukasupaikka.. Mitä tekee umi. Syöttää melkein maalin taakse.. hohhoijaa. Ei tule ikävä jos mies pelaa jossain muualla ku Tapparassa ens kaudella.

Poissa coly

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 3368
    • Profiili
Vs: Dragan Umicevic
« Vastaus #271 : Huhtikuu 15, 2013, 23:29:00 »
Joukkue pelaa finaalissa ja täällä itketään oikeasti pelaajien suorituksia, toivoen niiden pelaavan ensi kaudella muualla. Sanoisinko, että laittakaa nyt valot päälle. Niin kauan kun Umicevic ei hölmöile ja laiskottele kentällä, niin itkut pitää jättää pois.

Pitääkö aina olla joku silmätikku? Alkukaudesta EJ ja nyt näköjään Umi. Sopivasti sattuvat miehet vähän olemaan oman tiensä kulkijoita pelissä. Niitähän kelpaa aina haukkua.

Poissa Ljpp

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2748
    • Profiili
Vs: Dragan Umicevic
« Vastaus #272 : Huhtikuu 16, 2013, 11:03:03 »
Näinpä. Joukkue on kokonaisuutena vähintään 2. paras ja parhaassa tapauksessa mestari. Ollaan Umicevicin pelistä mitä mieltä tahansa, niin ei tämä nyt kokonaisuutena ihan huonosti ole mennyt. Ja nyt tosiaan on se aika kun pitää kannustaa ja analysoidaan kausi ja rosteri puhki sitten kauden päätyttyä.
Tappara.co - osallistu yhteisöprojektiin!

Poissa 1ohjari

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 154
    • Profiili
Vs: Dragan Umicevic
« Vastaus #273 : Huhtikuu 16, 2013, 12:08:32 »
Todellakin pelataan finaalia ja sen tulisi näkyä tuollaisen "maagisen" kaverin otteissa.
Mutta ei näy. Lähes "NHL-tasoisella" kaverilla käyrän pitäisi olla nouseva, eikä suinkaan laskeva, koska menossa kauden viimeisimmät ja tärkeimmät pelit, joita on 3-6 jäljellä.
Vaihtomiehet ja nelosketjun kaveritkin pystyy nostamaan tasoa paikan saadessaan.

Tuhlaa ihan liikaa hyviä maalintekopaikkoja järjettömään syöttelyyn, jota pidän hölmöilynä.
Yhtään maalia ei ole saanut tehtyä, mitä nyt omiin kerran.
Toki voidaan ensi kaudeksi ottaa, mutta hintalappu pitää olla sitä luokkaa, mitä pelaamisen taso. Reippaasti alle 100 00 eur/kausi.
Mutta kannustakaas nyt sitten Umia hieman, minä joudun arvoimaan vaan suoritustasoa.

Itse katson, että saan kirjoittaa ja jopa itkeäkin hieman, koska kausi on kesken.
Haukkukaa minua sitten kauden jälkeen, silloin siihen on hyvä hetki, mutta nyt voisitte tsempata.
Parhaimmillani olen myös erittäin kannustavainen ja jopa iloinen  :D





Poissa hat3breeder

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1107
    • Profiili
Vs: Dragan Umicevic
« Vastaus #274 : Huhtikuu 16, 2013, 12:17:24 »
Ite oon sitä mieltä että jokasen pelaajan tulis mielummin laukoa b- pisteen kaarelta jos siihen pääsee, eikä hakea syöttöä maalin taakse.

Poissa Messi

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 3365
    • Profiili
Vs: Dragan Umicevic
« Vastaus #275 : Huhtikuu 16, 2013, 12:18:35 »
Son justiinsa niin.
" Ei, en mää tiedä mihin kannattaa ampua"

juujep

  • Vieras
Vs: Dragan Umicevic
« Vastaus #276 : Huhtikuu 16, 2013, 12:41:10 »
Jaahas, taas mennään. Kertokaa ny, mikä ahistaa? Umin syötöt ei voi olla se perimmäinen syy sylkykupiks. Se logiikka kiinnostaa, kun kentällä on paljon huonomminkin onnistuneita pelaajia.

Poissa Number7

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 744
    • Profiili
Vs: Dragan Umicevic
« Vastaus #277 : Huhtikuu 16, 2013, 15:33:09 »
Jaahas, taas mennään. Kertokaa ny, mikä ahistaa? Umin syötöt ei voi olla se perimmäinen syy sylkykupiks. Se logiikka kiinnostaa, kun kentällä on paljon huonomminkin onnistuneita pelaajia.

Ei nyt tosiaan pitäisi ruveta sen enempää jankkaamaan tai arvostelemaan, mutta kerrataan nyt nopeasti meidän muutamien "luopioiden" mielipiteet Umin esityksistä. Mielestäni selkeästi huonoiten odotuksiin nähden onnistunut kirvesrinta. Syitä listaan alla:

- Pleijareissa esim. Peltola, Palola, Venäläinen sekä Makkonen ovat hoitaneet ruutunsa hyvin tai erinomaisesti. He ovat selkeästi nostaneet tasoaan vielä runkosarjastakin
- Lähes yhtä "huonoiksi" odotuksiin nähden lasken vain ehkä Malisen ja Kaksosen, jolta toki ei mitään ainakaan allekirjoittanut edes odottanut
- Runkosarjassa mies kuitenkin parhaimmillaan oli maaginen, pystyi pitämään kiekkoa ja antamaan huikeita syöttöjä pelistä toiseen. Oli ikään kuin pelin sisällä koko ajan.
- Pudotuspeleissä loukkaantumistenkin myötä on ollut todella hyvä paikka nostaa tasoaan ja ansaita sankarin viitta ratkaisupelaajana. Todellisuudessa mies luistelee pelin ulkopuolella, menettelee kiekkoja helpoissakin paikoissa, ei pysty suojaamaan kiekkoa ollenkaan ja hienoja syöttöjä nähdään vain silloin tällöin. Toki pudotuspeleissä aikaa ja tilaa on vähemmän ja peli on erilaista, mutta eipä täällä oltu iloisia Öhmaninkaan pelaamisesta tuossa joitakin vuosia takaperin.
- Mies ei lauo. Ei lauo läpiajoista, ei lauo B-pisteen kaarelta, ei lauo mistään. Joskus nousee itse jopa maalille, mutta siitä maalin edestä syöttää vielä joko maalin TAAKSE tai jopa siniselle. Ratkaisupelaajana Sami Venäläinenkin on tällä hetkellä huomattavasti parempi. Tappara tarvitsee nyt niitä pelaajia, ketkä uskaltavat ratkaista myös itse, eikä joka kerta hakea namupassia takatolpalle.

Loppuun on kuitenkin todettava itsekin sen verran, että vaikka tuossa nyt valitusvirttä tulikin annettua, niin ei ketään joukkueesta voi syyttää laiskuudesta tai siitä että yritystä ei löydy. Nyt pelataan finaaleja ja peli on toiminut kokonaisvaltaisesti erinomaisesti. Vikoja täytyy lähes etsimällä etsiä. Syy siihen, miksi sitten jotkin pelaajat nousevat silti esille vain negatiivisessa valossa on tunne. Sitä kun kannattaa joukkuetta koko sydämellä, niin ne pienetkin epäonnistumiset nousevat isoiksi. Varsinkin tällaisissa sarjoissa, joissa pelit tahtovat ratketa maalin erolla suuntaan tai toiseen. On vaikea pidätellä ärräpäitä kun pelaaja 3m päästä parhaalta maalintekosektorilta ei lauo vaan ikään kuin vastustajan mieliksi syöttää maalin taakse. Tästä jotenkin muistuu mieleen isommassa mittakaavassa Juha-Matti Aaltonen maajoukkueessa, joka eräissä kisoissa vei muistaakseni läpiajoissa kolme kertaa kiekon maalin taakse saamatta harhautusta tai vetoa aikaan. Umicevicistä tulee samat vibat ainakin meikäläiselle.

Poissa Miksa

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 551
    • Profiili
Vs: Dragan Umicevic
« Vastaus #278 : Huhtikuu 16, 2013, 16:02:50 »
Dragania sen kummemmin puolustelematta, on todettava, että tuolla kylmäpäisellä kiekon pitämisellä kaveri saa aina sen ekstra tilan aikaiseksi. Vastustaja, niinkuin katsojakin, odottaa jo vetoa ja kiekon ollessa lähellä ratkaisupaikkoja, on vastustajan pakko tehdä se puolustus aloite jolloin umille jää enemmän vaihtoehtoja ja tilaa.

Raastavaa ja turhauttavaakin välillä katsoa, mutta kieltämättä mukavan erilainen pelaajatyyppi kuin nää perus polkukoneet.Mitään ottamatta pois siltä pelaajatyypiltä, mutta jonkun on oltava myös luova.

Antakaa määkin huudan ,määkin olen kännissä.

Poissa Z-16

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2683
    • Profiili
Vs: Dragan Umicevic
« Vastaus #279 : Huhtikuu 16, 2013, 16:11:49 »
Jaahas, taas mennään. Kertokaa ny, mikä ahistaa? Umin syötöt ei voi olla se perimmäinen syy sylkykupiks. Se logiikka kiinnostaa, kun kentällä on paljon huonomminkin onnistuneita pelaajia.

Kyllä täällä useat Tapparafanit huomaa Umin "jumin" ja moni ei Tappara tai ässäkannattajakin myös.

On tilanteita jolloin pitää pelata todella yksinkertaisesti, molempien maalien lähellä, sitä taitoa ei ole Unimyssyllä. Eikä tässä vaiheessa tarvi enää säästellä omiin tulemisessakaan, pelaa kolmosketjussa, ja luonnollisesti hiukan vähemmän tasakentällisin kuin kärkiketjun miehet (Nieminen, Koskiranta, Erkinjuntti....)

Omalla kenttäalueella nousee vilun väreet kun Dragan pitää kiekkoa, teki eilenkin sellaisen pysähdys otetaan hiukan taakse-siirron josta meinas tulla paha paikka. Ylöspäin!

Toivotaan että Umi herää viimeistään huomenna, saataisiin kolme ratkaisuun pystyvää ketjua, vain voitoilla on merkitystä ei kukaan muistele jos olis mennyt jos se olis syöttänyt jos josjos hävittäisiin.

:) onko kiekon menetykset ja huonoihin paikkoihin syötöt nykyään luovuutta. Sorry:)
#8 Ojanen on kingi!

Poissa Miksa

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 551
    • Profiili
Vs: Dragan Umicevic
« Vastaus #280 : Huhtikuu 16, 2013, 17:35:32 »
Jep.
Hauskaa viisastelua.

Ei huonot syötöt ja huono pelaaminen ei ole luovuutta.

Antakaa määkin huudan ,määkin olen kännissä.

Poissa TaPPi

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1322
    • Profiili
Vs: Dragan Umicevic
« Vastaus #281 : Huhtikuu 16, 2013, 17:51:49 »
Ite oon sitä mieltä että jokasen pelaajan tulis mielummin laukoa b- pisteen kaarelta jos siihen pääsee, eikä hakea syöttöä maalin taakse.
Syötti siinä hyvin Järviselle joka oli maalin edessä aivan vapaana mutta Järvinen hukkasi kiekon maalin taakse.



Ei tältä kaverilta voida vaatia mahdottomuuksia kun kolmosessa pelaa. Eipä se Luceniuskaan ole vielä maalia tehnyt...

Poissa hat3breeder

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1107
    • Profiili
Vs: Dragan Umicevic
« Vastaus #282 : Huhtikuu 16, 2013, 21:52:50 »
Ite oon sitä mieltä että jokasen pelaajan tulis mielummin laukoa b- pisteen kaarelta jos siihen pääsee, eikä hakea syöttöä maalin taakse.
Syötti siinä hyvin Järviselle joka oli maalin edessä aivan vapaana mutta Järvinen hukkasi kiekon maalin taakse.



Ei tältä kaverilta voida vaatia mahdottomuuksia kun kolmosessa pelaa. Eipä se Luceniuskaan ole vielä maalia tehnyt...

Joo, mutta pitäis sitä nyt joskus laukoa.. Nieminen lauko maalin just samasa kohtaa ku Umi syöttää. Tosin toiselta puolelta

Mazza

  • Vieras
Vs: Dragan Umicevic
« Vastaus #283 : Huhtikuu 16, 2013, 22:22:36 »
Mun mielestä Umi on kiekkovarmimpia laitureita omalla alueella siellä oikeassa laidassa, ja pystyy usein pakkien kanssa pelaamaan kiekon keskialueelle paineen alta. Ongelmia on viime peleissä ollut hyökkäysalueella, mutta ylivoimalla edelleen rauhoittaa pelin loistavasti ja jakaa oivaltavia syöttöjä. Turhauttavaa kuinka heti tällainen vähän eri tavalla jääkiekkoa pelaava ulkomaalainen teilataan kun tehoja on tullut vähemmän. Mä luulen että Umicevic taikoo vielä jonkun ratkaisuosuman tähänkin sarjaan.

Poissa grassinen

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1718
    • Profiili
Vs: Dragan Umicevic
« Vastaus #284 : Huhtikuu 16, 2013, 22:31:01 »
Vähän Mazzaa peesaillen tässä, et toivon ja uskon et Umi tekee vielä jotain kovia ratkasuja tässä sarjassa, jossa Tappara ottaa sen kannun Tampereelle 10v tauon jälkeen.
Tokihan itteenikin välillä turhauttaa kun jätkä ei tunnu "osaavan" laukoa yhtään mistään, vaikka olis maali täysin tyhjä varmaan syöttäis johonkin vielä, siltä se välillä tuntuu, mutta aivan pirun kova palanen hän kuitenkin on joukkuetta. Eiköhän vielä kotimatsissa perjantaina huudeta UMICEVIC (OPETELKAA LAUSUUN SE SITTEN) ;).