Hyvä homma että hallilla on joku porukka ääntä pitämässä, kun varsinainen fanikatsomo ei siihen osallistu. Kesällä Tampereelle muuttaneena ja aiemmin Raksilassa pelejä seuranneena ihmettelin kyllä Hakametsään mennessä, ettei huutoporukka ole nimen omaan seisomakatsomossa rumpuineen kaikkineen. Erityisesti totta kai ihmetytti tämä C3- katsomo, mutta siitä onkin jo muut kirjotelleet.
Melkeen kaikki tämän kauden kotipelit on tullu katottua hallilla A - ja B-katsomoissa, kun alimmille riveille saa halvalla opiskelijalippuja. Mietinnässä on ollut jopa liittyminen Sinioransseihin, mutta omalla kohdalla mietityttää tuo pelin katsominen päätyverkon läpi migreenin takia. Tottahan sitä voisi jossakin pelissä tulla sinne kaiteen taakse kokeilemaan, että vieläkös se verkko vilisee silmissä.
Mutta asiaan. Tosiaan nuihin yksinkertaisiin huutoihin ja taputuksiin on helpompi yhtyä katsomonkin puolella ja muutenkin ne luovat paremmin tunnelmaa. Mielestäni kannustamisen paino pitäisi siis laittaa ehottomasti niihin. Toki ne laulutkin on jees aina välillä ja se teidän tunnari onkin kyllä ihan hyvä. Itellä taas on särähtäny korvaan ko viime peleissä on ollu tätä joululaulun ja peppi pitkätossun säveliin rytmitettyä laulua.
Tuossa oli puhetta myös tuosta vastustajalle irvailusta. Minun mielestäni kuuluu kyllä fanikatsomolle vastustajalle ja tuomareille irvailu ja 'psyykkaus', ehdottomasti! Olen henkilökohtaisesti kaivannut tätä enemmän halliin. Toki ymmärrän sen, että joidenki mielestä nuo Niittymäelle kohdistetut huudot on menny mauttomuuden puolelle, vaikken itse samaa mieltä olekaan. Kuuluu lätkään ja luo oman osansa tunnelmasta. Tietynlainen pelisilmä on näissäkin tilanteissa hyvä. Esimerkiksi orava-huudot tuomareille on tosi jees.
Miten tuo seisomakatsomohomma, ettekö olekaan nyt siirtymässä sinne? Mistä näkis sanat nuihin teän kannustuslauluihin?
Jatkakaa metelin pitämistä! Toivottavasti huutoporukka kasvaa kauden edetessä ja pleijareissa viimeistä hurmos päälle.