Jaa että ensimmäinen päivä Radio City Tamperetta melkein takanapäin. Ensimmäinen kysymys kuuluu, että mitä ihmettä jälkiliite "Tampere" kanavan nimessä tekee? Merkitsee ilmeisesti sitä, että tamperelainen juontaja soittaa Radio Cityn soittolistaa (eri aluetaajuuksilla ilmeisesti samat biisit, mutta eri järjestyksessä, ainakin tämän käsityksen sain vielä 957:n aikana?) ja väliin koittaa saada puhuttua jotain paikallista yleispätevää asiaa.
"Maakuntataajuksilla" käytössä oleva "vahva paikallinen ote" on vekkuli käsite. Ainakin näin maakuntalaisen silmin, sillä vielä en ole vahvaa paikallisuutta näin tamperelaisena havainnut? Ei vaan, asiahan korjaantuu niillä elokuussa alkavilla paikallisuutisilla, joiden perään Rixa tuossa jo huutelikin. Kehveli sentään, termi "paikallisuus" on keksitty uudelleen! Tunti paikallispölinää, annos Black Sabbathia ja Soundgardenia lisäksi, kakun kruunaa paikallisuutiset.
Ilmeisesti 957:n paikallisradioaikana oltaisiin siis selvitty paljon vähemmällä työllä: tunti juonnettua lähetystä, musiikit ja uutiset kylkeen, loppuaika vuorokaudesta oltaisiin soitettu teknodancea ja tuulettimen hurinaa tyhjästä radiostudiosta. Vastaisi nykyistä Helsingistä juonnettua lähetystä. Siinähän sitä paikallisuutta jo olisi.
=> Johtopäätös: Radio City/SBS valehtelee päin naamaa. Valehtelivathan he jo lehdistötiedotteessaan Radio Cityn laajenemisesta (löytyy SBS:n etusivulta
http://sbs.fi/):
"Jo nyt merkittävä osa ohjelmistosta on toimitettu keskitetysti, joten muutos ei ole kovin suuri." Ei kai se muutos jumalauta nyt ole suuri, jos ohjelmakartta on jyrätty jo pari kuukautta sitten uusiksi! Valehtelevat minkä kerkiävät.
Sen sanon, että jos Radio Cityn konsepti radiolähetystensä suhteen jatkuu tällaisena, noutaja tulee, ennemmin tai myöhemmin. Niinkuin Rixa totesi, "Mä oon perkele Tampereelta"! Mutta huutelu täällä ei merkittävästi asiaa edistä, laittakaa palautetta suoraan Radio Citylle/SBS:lle, itse laitoin jo viime viikolla oman näkemykseni Cityn kanavakollaasin tulevaisuuden näkymistä.