Mua kiinnostaisi tietää kuka, ketkä, mikä tai mitkä laativat sen rankingin eri joukkueiden faneista. Entä millä kriteereillä tämä lista laaditaan? Viime vuosina eniten älämölöä ja partojen pärinää aiheuttaneet rankingit on laadittu sellaisilla kriteereillä ja ovat olleet sellaista tasoa, ettei mua ainakaan hävetä yhtään, vaikka Tappara-fanit eivät olisi aivan kärjessä.
Jos tarkoitus on miellyttää näitä paria porukkaa, joista toisella on kytköksiä Lahteen ja toisella Helsinkiin, niin mulla ei ole siihen tarvetta. Jos rankingin kriteerinä on tuottaa mahdollisimman paljon roskaa, mahdollisimman lyhyessä ajassa, mahdollisimman suurella rahalla, niin olen enemmän kuin ylpeä, jos saan jäädä touhusta pois.
Kun on seuraillut tätä yleismaailmallista huolta ympäristömme ja yleensä maapallon tilasta, niin ei oikein enää jaksa ottaa tosissaan näitä juttuja, että paperisilppu yms. edustaisi jotain korkeampaa kulttuuria. Sanoisin päinvastoin. Haluaisin nähdä, että Tappara-fanit panostaisivat tekemisissään juttuihin, jotka olisivat käytettävissä useammankin kerran. Tällaisia asioita on tehty ihan viime vuosinakin, kun vain vaivautuu hiukan miettimään.