Muistan kuinka jo Raimo Häyrinen kehu tamperelaista kiekkoyleisöä asiantuntevaks. Sillon taputetaan ku on aihetta, oli sitte kyseessä vieras- tai kotijoukkue. Ei mennä äärimmäisyyksiin ja pääasia on pelin seuraamisessa.
Mää oon vähä poikkeuksellinen fani, tai näitä tekstejä ku lukee ni taidanki kuulua siihen enemmistöön, mutta enpä mää pelissä jaksa riehaantua. Oon joskus sanonukki, että tykkään käydä elokuun harkkapeleissä ja marraskuun Tappara-Saipa -peleissä, ku hallissa on tilaa ja kuulee mitä pelaajat huutelee toisilleen. Mikäs sen mukavampaa ku röhnöttää kolmella tuolilla, seurata peliä ja syödä popcornia... No eipä jääkiekko olis jääkiekkoa, jos kaikki olis samanlaisia ku mää.
Mutta mää en pistä hanttiin sitä, että jotkut jaksaa pelistä toiseen kannustaa. Se on hienoa! Mää vaan en oo semmonen. Se vasta hienoa onki, että joku jaksaa organisoida ja hommata krääsää yms. Mutta sitteku mun naaman eteen tulee joku lippu tai mun edessä istumakatsomossa seistään, ni sitte katkee kamelin selkä. Tehkää mitä teette, mutta antakaa ihmisten itte päättää miten ne haluaa peliä seurata. Fanikatsomo on yleisesti tiedossa ja sinne mennessä tietää mihin menee, mutta muissa katsomon osissa on maksaneilla oikeus seurata peliä häiriintymättä. Pelin luonne kyllä muuttaa tilannetta ittestään, esim. pleiareissa. Sit ku tuntuu, että tällä palstalla nää keskustelunaiheet ei suurta kannatusta nauti, ni pitäiskö niistä keskustella vaikka vaan yhdessä ketjussa?