Hiitelä twiittas justiin, että Tappara hakee viä yhtä kovaa hyökkiä.
Edellisiin kausiin ja täällä nähtyihin vahvistuksiin peilaten tuntuu jokseenkin uskomattomalta, että oma mielipiteeni uuden kovan hyökkääjän mahdollisesta hankinnasta/etsinnästä on seuraava: ei tarvetta tällä hetkellä. Tämä ei siis 7-1 voitosta sokaistuneena, vaan ihan muutenkin. Nyt vähän jäitä hattuun Jukka (ja Mikki)!
Miksi näin? Ensinnäkin joukkueen hyökkääjistön rakennetta katsoessa tuntuu epätodennäköiseltä, että palkkahaitarin ylemmästä päästä poistuisi pelaajia samanaikaisesti toiseen suuntaan, koska pelaajistossa usemmalla kaverilla on vasta tehty pidempi sopimus ja esimerkiksi Makkonen, Männikkö ja Venäläinen lienevät Rautakorven omia hankintoja ja muutenkin hänen luottomiehiään. Sashasta ja hänen kunnostaan on liikkunut hieman kahdenlaista tietoa, mutta olen kyllä todella pettynyt, mikäli hänelle ei kokoonpanoista paikkaa löydettäisi. Connollyakin on ainakin parin ensimmäisen ottelun perusteella kehuttu useammalla suulla, joten tuskin häntäkään akselille nelosketju-kirvesklubi tullaan heittämään.
Pelaajabudjettikaan tuskin on rajaton, joten itse säästäisin nämäkin mahdollisesti käytettävissä olevat paukut myöhempään ajankohtaan. Esimerkiksi puolustuksen suhteen lienee ilmassa edelleen kysymysmerkkejä, vaikka paperilla ja määrällisesti tilanne vaikuttaa hyvältä. Mäntylä on kapteeni, mutta pelaako mies varmuudella Tapparassa koko kauden? Parantavatko Saravo ja Leimu riittävästi viime kaudesta? Millä tasolla on Jesse Jyrkkiö?
Lähempänä joulua ollaan viisaampia siitä, mikä on joukkueen iskukyky kevättä ajatellen ja mille paikalle/paikoille täsmähankintoja tekemällä olisi mahdollista taistella mitaleista. Joten itse malttaisin vielä hetken, varsinkin kun NHL:n tilanne on täysin auki.