Kirjoittaja Aihe: Aleksander Barkov Jr.  (Luettu 675927 kertaa)

Poissa Ljpp

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2748
    • Profiili
Vs: Aleksander Barkov Jr.
« Vastaus #945 : Kesäkuu 06, 2013, 21:33:42 »
Noista Barkovin kommenteista: Eihän hän missään nimessä voi sanoa, ettei olisi valmis NHL:ään. Draft on tulollaan ja totta kai hänen pitää myydä itsensä mahdollisimman hyviin asetelmiin NHL-uraa ajatellen. Varaus tulee ja sitten ao. tahot pohtivat mikä on urakehitykselle parasta.

Sasha on niin nuori, että itse näkisin Tapparan hyvänä tai parhaana vaihtoehtona. Nousu maajoukkuetasolle ja sitten eteenpäin. Väkisinkin hiipii mieleen, että toivottavasti kaverille ei iske sophomore jinx, eli toisen kauden kirous. Odotukset ovat infernaaliset jos tänne jää.
Tappara.co - osallistu yhteisöprojektiin!

Poissa Jasaka

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 47
    • Profiili
Vs: Aleksander Barkov Jr.
« Vastaus #946 : Kesäkuu 06, 2013, 21:50:16 »
Itse kuulin luotettavasta lähteestä että Barkov olisi lähdössä 95prosentin varmuudella. Eli melko todennäköistä on että lähtee. Toivon toki että jäisi vielä kaudeksi.

Ja minä voin sanoa 100% varmuudella, että Barkov lähtee Änäriin, jos pysyy terveenä. Ajankohta lähdölle riippuukin sitten niin monista tekijöistä, että kaikki spekulointi on täytä arvailua. Ensin varaus, sitten varanneen seuran tarpeet, mahdollinen tarjous tai ehdotukset pelipaikasta ja lopulta pelaajan päätös. Noista kun ei mitään ole vielä tehty, niin täyttä arpaa koko homma. Tappara lienee vahva vaihtoehto toistaiseksi..

Kun täällä ihmiset puhuu jatkuvasti että "Barkov lähtee Änäriin" niin en tiedä tarkoitetaanko nimenomaan pääsarjaa vai farmia, mutta miettikääs nyt oikeasti te jotka olette lyömässä kaveria maailman kovimpaan kiekkoliigaan hieman seuraavia asioita:
- Yhden (1) kokonaisen kauden _Suomen_ pääsarjatasolla pelannut 17-vuotias (!) jantteri heti varauksen jälkeen NHL:ään? Muistelkaapa vaikka hetki Ilmaveivi-Mikkeä joka vielä SM- ja MM-kultamitalien jälkeen pelasi kokonaisen kauden Suomessa vaikka häntäkin varmasti oltiin rapakon taakse HIFK:n fanileiristä viemässä.
- En näkisi kenenkään kannalta (Tappara, Barkov, tuleva varauksen tehnyt joukkue) haitalliseksi että Aleksanteri pelaisi vielä yhden kauden Suomessa sillä kaverin fysiikkaa voi nuoren iän takia vielä parantaa, pelata suuressa (!!) roolissa sm-kultaa tavoittelevassa joukkueessa kokeneiden pelimiesten (stanley cup-sormus, maailmanmestari) keskellä ja ammentaa oppia näiltä herroilta. Tällä pelimiesten kanssa pelailulla näkisin kuitenkin olevan enemmän etua, kuin sillä että mennään AHL:ään tappelemaan muiden räkänokkien kanssa paikasta edustuksessa. (vaikka pienessä kaukalossa pelaamisessa ja pohjois-amerikkalaiseen kiekkoiluun tutustumisessa olisi tietysti omat etunsa tulevaa ajatellen)
- Jos Barkov päätettäisiin ottaa (harjoitusleirien yms. jälkeen) syksyllä suoraan edustusjoukkueen kokoonpanoon niin uskaltaisin väittää että paikkaa 1. tai 2. kentän keskellä tuskin yhdestäkään NHL-joukkueesta heltiää ja en usko myöskään Aleksanderin lyövän läpi 4. kentän rouhijana..

Tässä muutama oma mielipide asiaan. Eli siis ehdottomasti yksi kausi vielä Tapparassa, mm-kisat päälle ja sitten vuoden päästä katsotaan mihin päristellään kun ei tarvitse enää mopoautollakaan ajella.

Poissa soosi

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2849
    • Profiili
Vs: Aleksander Barkov Jr.
« Vastaus #947 : Kesäkuu 06, 2013, 22:41:48 »
Kun joku NHL-joukkue varaan Barkovin top5-ryhmässä, niin en usko, että ottavat fyysisesti vielä NHLään rehellisesti keskenkuntoista mopoautopoikaa pelamaan NHLään tai edes farmiin. Riski graanlundityylin floppiin ja markkinointimokaan on liian suuri. Vielä suurempi riski on fyysinen vamma jossain pelitilanteessa.

Siksi vielä ainakin kausi Tapparassa, jossa fysiikka kehittyy ja on käytännössä ykkössentterin paikka (melko) kovassa liigassa ilman pelkoa KHL-kaukaloiden ylilyönneistä. Varsinkin kun Melart puree tuppea amerikassa ja Ruutu ei uskalla tuhota NHL-staran uraa.


Poissa cace6969

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 633
    • Profiili
Vs: Aleksander Barkov Jr.
« Vastaus #948 : Kesäkuu 06, 2013, 22:49:02 »
Itse kuulin luotettavasta lähteestä että Barkov olisi lähdössä 95prosentin varmuudella. Eli melko todennäköistä on että lähtee. Toivon toki että jäisi vielä kaudeksi.

Ja minä voin sanoa 100% varmuudella, että Barkov lähtee Änäriin, jos pysyy terveenä. Ajankohta lähdölle riippuukin sitten niin monista tekijöistä, että kaikki spekulointi on täytä arvailua. Ensin varaus, sitten varanneen seuran tarpeet, mahdollinen tarjous tai ehdotukset pelipaikasta ja lopulta pelaajan päätös. Noista kun ei mitään ole vielä tehty, niin täyttä arpaa koko homma. Tappara lienee vahva vaihtoehto toistaiseksi..

Kun täällä ihmiset puhuu jatkuvasti että "Barkov lähtee Änäriin" niin en tiedä tarkoitetaanko nimenomaan pääsarjaa vai farmia, mutta miettikääs nyt oikeasti te jotka olette lyömässä kaveria maailman kovimpaan kiekkoliigaan hieman seuraavia asioita:
- Yhden (1) kokonaisen kauden _Suomen_ pääsarjatasolla pelannut 17-vuotias (!) jantteri heti varauksen jälkeen NHL:ään? Muistelkaapa vaikka hetki Ilmaveivi-Mikkeä joka vielä SM- ja MM-kultamitalien jälkeen pelasi kokonaisen kauden Suomessa vaikka häntäkin varmasti oltiin rapakon taakse HIFK:n fanileiristä viemässä.
- En näkisi kenenkään kannalta (Tappara, Barkov, tuleva varauksen tehnyt joukkue) haitalliseksi että Aleksanteri pelaisi vielä yhden kauden Suomessa sillä kaverin fysiikkaa voi nuoren iän takia vielä parantaa, pelata suuressa (!!) roolissa sm-kultaa tavoittelevassa joukkueessa kokeneiden pelimiesten (stanley cup-sormus, maailmanmestari) keskellä ja ammentaa oppia näiltä herroilta. Tällä pelimiesten kanssa pelailulla näkisin kuitenkin olevan enemmän etua, kuin sillä että mennään AHL:ään tappelemaan muiden räkänokkien kanssa paikasta edustuksessa. (vaikka pienessä kaukalossa pelaamisessa ja pohjois-amerikkalaiseen kiekkoiluun tutustumisessa olisi tietysti omat etunsa tulevaa ajatellen)
- Jos Barkov päätettäisiin ottaa (harjoitusleirien yms. jälkeen) syksyllä suoraan edustusjoukkueen kokoonpanoon niin uskaltaisin väittää että paikkaa 1. tai 2. kentän keskellä tuskin yhdestäkään NHL-joukkueesta heltiää ja en usko myöskään Aleksanderin lyövän läpi 4. kentän rouhijana..

Tässä muutama oma mielipide asiaan. Eli siis ehdottomasti yksi kausi vielä Tapparassa, mm-kisat päälle ja sitten vuoden päästä katsotaan mihin päristellään kun ei tarvitse enää mopoautollakaan ajella.
En minä ole Barkovia mihinkään lyömässä. Puhun vain siitä mitä olen kuullut. Kuulemani mukaan jos Barkov lähtee suunta olisi ainakin aluksi Ahl.

Poissa juti

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2371
    • Profiili
Vs: Aleksander Barkov Jr.
« Vastaus #949 : Kesäkuu 06, 2013, 23:01:10 »

En minä ole Barkovia mihinkään lyömässä. Puhun vain siitä mitä olen kuullut. Kuulemani mukaan jos Barkov lähtee suunta olisi ainakin aluksi Ahl.

Jotenkin erikoista että Barkovia ollaan jo viemässä AHL:ään vaikka häntä ei ole edes varattu vielä. Kyllähän se drafti pitää ekana saada pois alta sitten vasta aletaan miettiä mikä olisi uran kannalta paras ratkaisu. Ja itse uskon se olevan vielä kausi Tapparassa.

Poissa cace6969

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 633
    • Profiili
Vs: Aleksander Barkov Jr.
« Vastaus #950 : Kesäkuu 07, 2013, 00:02:18 »

En minä ole Barkovia mihinkään lyömässä. Puhun vain siitä mitä olen kuullut. Kuulemani mukaan jos Barkov lähtee suunta olisi ainakin aluksi Ahl.

Jotenkin erikoista että Barkovia ollaan jo viemässä AHL:ään vaikka häntä ei ole edes varattu vielä. Kyllähän se drafti pitää ekana saada pois alta sitten vasta aletaan miettiä mikä olisi uran kannalta paras ratkaisu. Ja itse uskon se olevan vielä kausi Tapparassa.
Kyllä sieltä seurat melko varmasti ovat tehneet jo tunnusteluja ja suunnitelmia Barkovin suhteen jo ennen varaustilaisuutta. Näin ainakin uskon, vaikka en asiasta varmaksi voikkaan sanoa. En minä tänne ihan huvikseni tule jotain tuulesta temmattuja juttuja kertomaan. Lähteeni on luotettava ja vielä muutama viikko sitten piti Barkovin lähtöä melko varmana. Sitä en tiedä onko tilanne muuttunut.

Poissa Messi

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 3365
    • Profiili
Vs: Aleksander Barkov Jr.
« Vastaus #951 : Kesäkuu 07, 2013, 08:53:13 »
Aika turhaa jappasua, koska tuskin kukaan tietää, mitä tulee tapahtumaan. Patsi joku saattaa tietää varmasti ja se joku voisi ainoastaan olla ekana varaava joukkue. Jos he ovat päättäneet ottaa Sashan, niin heillä on varma tieto. Eka kiekan jälkeen mikään ei ole enää varmaa. Eri asia on sitten se, että mitä kukin veikkaa tapahtuvan? Laittakaa veikkaus pystyyn ja palkinnot jakoon. Minun veikkaus on, että Sasha lähtee Pohjois-Amerikkaan syksyllä pelaamaan jääkiekkoa.
" Ei, en mää tiedä mihin kannattaa ampua"

Poissa KanahäkinKrykovi

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 117
    • Profiili
Vs: Aleksander Barkov Jr.
« Vastaus #952 : Kesäkuu 07, 2013, 09:23:41 »
Tuossa aikaisemmin kysyin, mutta kukaan ei vastannu, että eikös tuo sm-liiga soppareiden (jollaista sashallakin on vielä vuosi jäljellä) NHL pykälä koske nimenomaan ylhäällä pelaamista?? Eli jos ei Sashalle pelipaikkaa ylhäältä löydy, niin AHL.n sijaan Sasha pelaisi Tapparassa?? Vai miten se menee...

Poissa Mr.Peter

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2842
    • Profiili
Vs: Aleksander Barkov Jr.
« Vastaus #953 : Kesäkuu 07, 2013, 14:16:48 »
Sashalla on vielä 2 kautta jäljellä sopimusta. Joillakin nuorilla pelaajilla on jonkinlainen junioriliiga pykälä noissa NHL sopimuksissa, eli NHL
seura halutessaan voi peluuttaa junnujoukkueessaan pelaajia ja nostaa sitten muutamaksi peliksi varsinaiseen joukkueeseen. En kyllä
muista eurooppalaisia pelaajia, jotka olisi sillälailla NHL:ään noussut, mutta kai niitäkin on.
Jos Barkov lähtee jo tänäkesänä, niin uskoisin, että kasvattajaseura saa hyvin rahaa siirrosta ja kaikenlisäksi NHL-seuran pitää ostaa tuo sopimus
pois sitten Tapparalta.
Jos NHL sopimus on yksisuuntainen, niin pelaaja kai sitten imee tuppea mikäli ei joukkueeseen mahdu tai myydään muualle...näitä pykäläkonkeloita
taitaa olla aika monenlaisia.

Poissa kirvesrinta

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 286
    • Profiili
Vs: Aleksander Barkov Jr.
« Vastaus #954 : Kesäkuu 07, 2013, 15:26:55 »
Jos Barkov lähtee jo tänäkesänä, niin uskoisin, että kasvattajaseura saa hyvin rahaa siirrosta ja kaikenlisäksi NHL-seuran pitää ostaa tuo sopimus
pois sitten Tapparalta.
Jos NHL sopimus on yksisuuntainen, niin pelaaja kai sitten imee tuppea mikäli ei joukkueeseen mahdu tai myydään muualle...näitä pykäläkonkeloita
taitaa olla aika monenlaisia.

NHL:n Entry Level-sopimukset eivät voi olla yksisuuntaisia joten Sashan ensimmäinen diili on kyllä kaksisuuntainen.
Lisäksi hyvin usein pelaaja (Koivu, Armia, Pulkkinen, Rask, Jokipakka jne...) on jäänyt pelaamaan ensimmäisen sopimusvuotensa Suomeen (jos pelaajalla on ollut sopimus voimassa) ja vasta tämän jälkeen siirtynyt rapakon taakse. Itse olen ymmärtänyt, että pelaajaa ainakin pitää tarjota takaisin eurooppalaiseen seuraan jos ei mahdu ylhäällä pelaamaan.

NHL-seuran ei kyllä mitään sopparia tarvitse ulos ostaa. Tapparaa saa vain sen vakiokorvauksen mikä on NHL:n kanssa sovittu joko Suomen jääkiekkoliiton taikka sitten IIHF:n toimesta.

Se tässä kyllä on hauskaa kun täällä jo moni "tietää", että Barkov varmasti pelaa änärissä syksyllä. Sitä kun ei varmasti tiedä edes Sasha itse vielä. Toiveena on, että varauksen tekee organisaatio joka ymmärtää, että näissä tapauksissa pitää toimia kärsivällisesti eikä kaikki mulle ja heti-linjalla. Esim. nyt ennustettu todennäköinen varaus Nashvilleen voisi sinänsä kuulostaa mielekkäältä, että Nashville on ainakin aiemmin kunnostautunut juurikin tällaisena organisaationa.

Poissa kirvesrinta

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 286
    • Profiili
Vs: Aleksander Barkov Jr.
« Vastaus #955 : Kesäkuu 07, 2013, 16:52:01 »
Edelliseen liittyen, NHLPA on nyt julkaissut uuden CBA:n kotisivuillaan, löytyy täältä: http://www.nhlpa.com/inside-nhlpa/collective-bargaining-agreement.

Siellä on maininta liittyen Article 8.7:aan.

"During the first two seasons next succeeding the draft of an age 18 Player, the
Club he signs an SPC with must first offer him to the club from which he was claimed before it
may Loan him. "

Eli pitää tarjota takaisin Tapparaan laina-tapauksessa. Se, että tarkoittaako siirto farmiin AHL:aan myös "lainaa", niin ei tuosta selviä.
Euroopassa Sashan seura on joka tapauksessa seuraavat kaksi kautta vain Tappara.


Poissa icehockey

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 176
    • Profiili
Vs: Aleksander Barkov Jr.
« Vastaus #956 : Kesäkuu 07, 2013, 18:43:11 »
Taitaa olla ainoat jotka tietävät mitä tuleman pitää varauksen jälkeen on Sasha jr,sr sekä agentti ja muut aprikoi tietävänsä.

Poissa tapsa34

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 3096
    • Profiili
Vs: Aleksander Barkov Jr.
« Vastaus #957 : Kesäkuu 09, 2013, 00:42:53 »
Siis kyllähän Aleksanteri Suuren pelaamisesta NHL:ssä puuttuu vielä monta elementtiä? Luistelussa on vielä petrattavaa ja kaksinkamppailu pelaamisessa. Taklaaminen ja taklauksen vastaanotto. Lämäri luistelusta puuttuu kokonaan? Nopea lyhyt vetoinen lämäri, kun tilaa ei ole. Onko mitään järkeä lähteä pelaamaan kolmos ja nelosvitjaan jämä minuutteja? Tai AHL:ään tappelemaan paikasta ylös? Se ehkä sopi Nimolle!

Poissa Henkka

  • aasian tuntija
  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 736
  • I quarantee we will...
    • Profiili
"Se on ihmiset sillä lailla, että oli siellä kirvesnuttujen alla ketä hyvänsä, niin heitä mennään kannustamaan, eikä itketä joukkueen paskuutta, sillä Tappara on aina terästä."
-ajl

Poissa TPR

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 523
    • Profiili
Vs: Aleksander Barkov Jr.
« Vastaus #959 : Kesäkuu 14, 2013, 11:13:32 »
Barkovin haastattelu tappara.fi:ssä.

Yllätti tuo tieto että Barkov olisi pystynyt pelaamaan loukkaantumisen jälkeen seuraavassa pelissä. Ymmärrettävää kuitenkin ettei nuoren pelaajan kohdalla otettu riskiä. Koko ura olisi voinut mennä pilalle.