Thaimaan Phuketissa ja Krabissa myös käyneenä niin suosittelen Krabin saarta. Phuketissa vasta onkin turistirysä ja tietenkin enemmän tarjontaa kaduilla.
Krabi ei ole saari, mutta aivan loistava paikka kuitenkin. Tyttöbaareja sinne ei kannata mennä etsimään (no toki siä huoriakin on, mutta missä ei olisi kun niitä on kerran Kalevassakin) ja vesimoottoriurheilu on kielletty kun koko Krabin lääni on luonnonsuojelualuetta. Niin ja ehdottomasti prätkät kannattaa vuokrata koko ajaksi, ei se liikenne siä ole ollenkaan semmoista mitä jossain Bankokissa.
Mä kuitenkin olen itse niin huono lentokonematkustaja, etten kyllä lähde Thaimaaseen enää toiste. Se on toki hieno paikka, mutta kun sen on kerran nähnyt niin tarttee jo uusia virikkeitä. 13 tuntia yhteensuuntaan lentokoneessa on pitkä aika jos ei pysty niissä sillipurkeissa nukkumaan.
Moni muuten kehuu Thaimaan rikasta kulttuuria, mutta vaikka Krabi on ihan uusi matkailukohde, niin sielläkin thaiboxingissa nyrkkeilijät ovat oikeasti paikallisia räätäleitä näyttelemässä ja ne vesillelaskettavat kynttiläpahnat ja ilmaan päästettävät kynttilä-pallot liittyy siä vähän joka juhlaan (olen nähnyt ne liitettävän jo ainakin kolmeen eri "perinteiseen" juhlintaan). Mä ainakin haluan kokemuksia jotka ihan oikeasti ovat aitoja. Euroopassa pääsee kokemaan paljon sellaista, tosin ne eivät poikkea suomalaisesta rutiinista niin paljoa.
Mä lähden seuraavaksi jossakin välissä neljän viikon usan kiertoajelulle mutta sitä ennen ehkä joku extempore reissu Prahaan tai Damiin. Nuo paikat on toki käyty moneen kertaan, mutta on ne vaan eloisia ja aina löytyy jotain uutta.