Samaan hengenvetoon kysytään että olisiko joku käynyt katsomassa Vuonna 85 Manserock-musikaalia? Musikaali ja Manserock kuulostaa sellaiseta sekoitukselta joka voisi olla ihan mielenkiintoinenkin.
Kahdesti on
Vuonna '85 tullut katsottua ja uskallan suositella muillekin.
Ensimmäisellä kerralla siskoni raahasi minut mukaansa ja ennakko-odotuksistani huolimatta kokemus oli positiivinen, muttei mitenkään über-ihastunut. Kerroin sitten näytöksestä makupaloja yhdelle tutulle, joka surkutteli, kun ei kukaan lähde hänen kanssaan, eikä naisihminen voi (muka) yksin mennä. Tämä natsi-mode löysi itsestään ritarillisen (EI HPK!) puolensa ja uhrautui toistamiseen seuraksi. Silloin kolahti, voi jummi.
Vuonna '85 on hyvä, se on ernomaanen! Sami Hintsanen pääroolissa on - mun mielestäni - ainut heikko lenkki näyttelijäkaartissa, mutta vastaavasti
Ellun (
Helena Rängman*)) soolo-osuus on huikea. Sen naisen ääni on kaltaiseni
pystymettäläisen korvin kuultuna aivan uskomattoman upea.
Mää olen ennenkin teatterissa ihastellut näyttelijäsuoritusten lisäksi lavastuksia. Kuinka hitossa ne pystyvätkään rakentamaan niin uskomattomia eri maisemia ja tiloja "yhdelle ja samalle pikku näyttämölle"?
'85:ssä suurin suosikkikohtaukseni on hääpäivän aamun lavasteet, jonka kruunaa
Juicen
Tampereen aamu.
Kiekkokatsomossa saman hurmioituneen fiiliksen saamiseksi vaaditaan melkein oman maalin takaa alkanut, koko kentän läpiajo ja lopuksi maalivahti katolleen
(TM Jari Kurri). Jos maali vielä syntyy, niin sitten jää teatteri tunne-elämykseltään toiseksi.
Ilkka A. Jokisen "
Tapparan miähessä" on paljon yhtymäkohtia omaan elämääni, joten eihän sitäkään voi jättää mainitsematta. Monta kertaa tullut leviteltyä vuorosanoja ""Eikä mulle jääny ku Tappara" tai "Älä sure (muijan menetystä), mullon liput Hakamettään, mennää kattoo Tappara-Saipa".
Suosittelen! Mää meinaan mennä
kerran vielä katsomaan tuon, sitä paitsi ne 15.11. näytöksen jälkeen järjestettävät Kasaribileet kiinnostavat suuresti.
*) Muistankohan mää jälleen nimen väärin, mutta onko tämä nykyinen "Ellu" se entinenkin "Ellu"? Mää niin muistelin toista henkilöä, roolihahmo on kuitenkin sama.