Numeroiden kertomaa:
Jerry Ahtola, 11:51 ottelua kohden, hyvin vähän yv-aikaa, 6 maalia, 46 laukausta, laukaisuprosentti 13,3 (tehokkuudessa sijalla 25)
Antti Erkinjuntti, 17:41 ottelua kohden, hyvin paljon yv-aikaa, 2 maalia, 90 laukausta, laukaisuprosentti 2,2 (tehokkuudessa sijalla 245)
Jaa että kumman haluan tällä hetkellä saavan enemmän vastuuta?
Enemmän vastuuta? En kummankaan... Lucen mä siihen haluaisin, mutta minkäs teet.
Homma vaan on nyt niin, että joku nykyisestä rosterista siinä ykkösessä pitää olla, kun ei viittis kolmella pakilla pelata. Noi sun luvut on tosi hyviä hei! Ahtolan maalit kannattaa suhteuttaa kokonaisvaltaiseen pelaamiseen joka on ollut täysin hanurista tällä kaudella. Puolustuspäässä ihan purjeessa jatkuvasti, eikä hyökkäyspäässä ole esittänyt mitään sellaista joka antais edes pikkusen toivoa paremmasta. EJ sentään riistää kiekkoa vastustajalta (vaikka ite sen useimmiten hukkaakin ensin).
Päästäkseen edes maalipaikoille Ahtola tarvitsee rinnalleen huippusentterin, pelintekijän. Koskiranta ei sellainen ole, vaan enemmänkin suoraviivainen kahden suunnan sentteri. EJ pystyy henkilökohtaisella taidolla murtautumaan joko itse maalipaikoille, tai luomaan niitä muille. EJ 11 syöttöä - Ahtola 2.
Tässä puhutaan jatkuvasti vääristä asioista kun halutaan vaihtaa nämä kaksi pelaajaa ns. päikseen. Molemmat samaan ketjuun, koska ovat niin eri tyyppisiä pelaajia ja oikeastaan pelityyleiltään jopa täydentävät toisiaan. Se ketju ei kuitenkaan ole Koskirannan tai Barkovin, koska siellä on jo tutkaparit joita ei saa mennä rikkomaan.
Kunhan Luce kuntoutuu, niin ketjut uusiksi tyyliin:
Connolly - Koskari - Luce
Nieminen - "pikku B" - Hansen
EJ - Makkonen - Ahtola
Kaksonen - Malinen - Venu
Siihen asti EJ:n paikka näyttäis olevan ykkösessä, eikä siinä mun mielestä ole mitään ongelmaa. Koskiranta tekee maalit EJ ja Connolly tarjoilee.
Sinällään tää keskustelu on turha ja tarpeeton kun joukkue kerran voittaa ja kolmosta lukuunottamatta kaikkien ketjujen peli näyttää ihan toimivan.
Ja jo valmiiksi kommentoin seuraavalle joka todennäköisesti tähän ottaa kiinni ja alkaa inttään...
- Onko EJ tällä hetkellä ykkösen heikoin lenkki? Kyllä
- Onko EJ ollut niin heikko, että ei mahdu tämän hetken kokoonpanon TOP 6 hyökkääjiin? Ei