Kirjoittaja Aihe: Tappara roster 2011-2012  (Luettu 313581 kertaa)

Poissa Kolme Seppää

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1318
    • Profiili
Vs: Tappara roster 2011-2012
« Vastaus #150 : Huhtikuu 17, 2011, 13:29:31 »
Nyt sentään on oltu liikkeellä tosimielessä ja tavoteltu pelimiehiä eikä tyydytty muiden jämäukkoihin.

Tuo ei täysin kyllä pidä paikkaansa. Meille on tulossa keskeisiin rooleihin myös kavereita, joille ei enää löytynyt käyttöä entisissä seuroissaan ja joiden hinta/laatu-suhde ei viime kaudella ollut mitenkään korkeaa luokkaa. Hyvin paljon siis lasketaan sen varaan, että näistä pystytään täällä kesän aikana kaivamaan kaikki uran parhaina vuosina nähty potentiaali esiin.

Kyllä monessakin suhteessa joukkue on täynnä kysymysmerkkejä ja siinä näkyy myös osittain se, että Tapparaan ei tällä hetkellä ole hirveästi imua. Viime kausi oletettavasti tuotti miinusta jonkin verran, eikä resurssien kasvattamisessa ole muutenkaan viime vuosina onnistuttu, joten sekin rajoittaa mahdollisuuksia osallistua kilpalaulantaan useamman myös muiden tavoitteleman pelaajan kohdalla. Erkinjunttiakaan tuskin saatiin mitenkään huippuhalvalla.

Jos Makkonen onnistuu vähintään kakkossentterinä ja jos Männikkö pystyy nousemaan takaisin Kerhovuosia edeltävälle tasolle ja jos Strömberg viimein ottaa odotetut kehitysharppaukset ja jos Tenute on liigan parhaimpien ulkolaisten joukossa ja jos Metsolasta saadaan liigan Top 5-maalivahti ja jos Erkinjuntti pystyy jotakuinkin tuplaamaan viime kauden maalimääränsä (11 maalia) ja jos Järvinen pärjää liigavauhdissa ja jos Saravo pystyy palaamaan verkkaisesta rivipakista EHT-pakiksi ja jos Kaijomaa tuo ylivoimaan toisen laukaisukykyisen pakin ja jos Leimu oppii kesän aikana puolustamaan ja jos Hirvonen keksii pienikokoiselle, mutta vikkelälle joukkueelle sopivan pelitavan - silloin Tapparalla on eväät vaikka kotietuun.  

Poissa Hende

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 924
    • Profiili
Vs: Tappara roster 2011-2012
« Vastaus #151 : Huhtikuu 19, 2011, 10:57:44 »
Jos Makkonen onnistuu vähintään kakkossentterinä ja jos Männikkö pystyy nousemaan takaisin Kerhovuosia edeltävälle tasolle ja jos Strömberg viimein ottaa odotetut kehitysharppaukset ja jos Tenute on liigan parhaimpien ulkolaisten joukossa ja jos Metsolasta saadaan liigan Top 5-maalivahti ja jos Erkinjuntti pystyy jotakuinkin tuplaamaan viime kauden maalimääränsä (11 maalia) ja jos Järvinen pärjää liigavauhdissa ja jos Saravo pystyy palaamaan verkkaisesta rivipakista EHT-pakiksi ja jos Kaijomaa tuo ylivoimaan toisen laukaisukykyisen pakin ja jos Leimu oppii kesän aikana puolustamaan ja jos Hirvonen keksii pienikokoiselle, mutta vikkelälle joukkueelle sopivan pelitavan - silloin Tapparalla on eväät vaikka kotietuun.   

Tästä "pienestä" jos - ketjusta suhteellisen samaa mieltä. Kyllä nyt mennään taas isolla riskillä ens kauteen. Ei oo ensimmäinen kerta eikä takuuvarmasti viimeinenkään. Tapparan pitäis saada budjettia kasvatettua ja toiminta sille tasolle, että jonkun sortin imu saatais päälle. Ois joukkueen kasaaminen vähän helpompaa. Helpoin tapa tietenkin ois palkata todella kova nimi valmentajaksi. Mutta se ei oo Tapparan tyylistä ollu hetkeen. Ite oon sitä mieltä, että nyt tohon porukkaan joku hampaaton kanukki, joka on ilkeä ja tekee maalin edestä niitä tärkeitä maaleja ni paketti aika pitkälti kasassa. Jos Kaijomaa vaihdetaan Ilvoseen niin parempaan suuntaan muuttuu.
Voi kuinka me Joria kaivataan...

Poissa SVM

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 51
    • Profiili
Vs: Tappara roster 2011-2012
« Vastaus #152 : Huhtikuu 22, 2011, 00:56:58 »
Kyllähän tuo rosteri surulliselta näyttää. Ei siinä että porukassa pitäisi välttämättä hirveästi ns. kovia nimiä olla, vrt. nyt finaaleissa pelaava Blues. Itseäni vaan viime vuosina on suututtanut se, että Tappara on vässykkkäporukka niin fyysisesti kuin henkisesti. Enkä tiedä miten nämä uudet hankinnat sitä muuttaa, pois lukien Venu. Pari taistelijaa ei auta.

Käännetään taas ensi kaudellakin toinen poski ja toivotaan parasta.

Kyllä ensi kauden joukkue mielestäni näyttää huomattavasti paremmalta mitä moniin vuosiin. Nyt sentään on oltu liikkeellä tosimielessä ja tavoteltu pelimiehiä eikä tyydytty muiden jämäukkoihin. Luotan täysin Hirvoseen ja hänen tapaansa ja haluunsa rakentaa joukkue!


Enhän ottanut kantaa siihen, etteikö ns. pelimiehiä olisi yritetty ja ehkä saatukin. Onhan tämä selkeästi viime vuotta parempaa menoa. Kyseenalaistan vaan sen, mihin suuntaan joukkuetta kootaan.

Eli onko tässä porukassa sitä munaa, jota vaaditaan menestykseen? Niin pelillistä kuin henkistä johtajuutta puuttuu.


Poissa HILPARA

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 132
    • Profiili
Vs: Tappara roster 2011-2012
« Vastaus #153 : Huhtikuu 22, 2011, 03:05:28 »
Kyllähän tuo rosteri surulliselta näyttää. Ei siinä että porukassa pitäisi välttämättä hirveästi ns. kovia nimiä olla, vrt. nyt finaaleissa pelaava Blues. Itseäni vaan viime vuosina on suututtanut se, että Tappara on vässykkkäporukka niin fyysisesti kuin henkisesti. Enkä tiedä miten nämä uudet hankinnat sitä muuttaa, pois lukien Venu. Pari taistelijaa ei auta.

Käännetään taas ensi kaudellakin toinen poski ja toivotaan parasta.


Nyt on kyllä niin käsittämätön kommentti (toinen poski) että olet ehkä eksynyt lentopallosivuilta kiekkosivuille.  Olen itse vetänyt flipfllapsarjjaa viimeisen viikon kun sopimuksia on julkistettu ja porukka alkaa näyttää kiekkojoukkueelta. Kuka nyt oli Bluesista ns kova nimi? Siinä olet oikeassa  että vässykkävuosi tuli vietettyä ja toivottavasti viimeinen ikinä. Nyt näytetään kaverille persposkea ja lujaa (toivottavasti).

Poissa SVM

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 51
    • Profiili
Vs: Tappara roster 2011-2012
« Vastaus #154 : Huhtikuu 22, 2011, 09:43:49 »
Kyllähän tuo rosteri surulliselta näyttää. Ei siinä että porukassa pitäisi välttämättä hirveästi ns. kovia nimiä olla, vrt. nyt finaaleissa pelaava Blues. Itseäni vaan viime vuosina on suututtanut se, että Tappara on vässykkkäporukka niin fyysisesti kuin henkisesti. Enkä tiedä miten nämä uudet hankinnat sitä muuttaa, pois lukien Venu. Pari taistelijaa ei auta.

Käännetään taas ensi kaudellakin toinen poski ja toivotaan parasta.


Nyt on kyllä niin käsittämätön kommentti (toinen poski) että olet ehkä eksynyt lentopallosivuilta kiekkosivuille.  Olen itse vetänyt flipfllapsarjjaa viimeisen viikon kun sopimuksia on julkistettu ja porukka alkaa näyttää kiekkojoukkueelta. Kuka nyt oli Bluesista ns kova nimi? Siinä olet oikeassa  että vässykkävuosi tuli vietettyä ja toivottavasti viimeinen ikinä. Nyt näytetään kaverille persposkea ja lujaa (toivottavasti).

Käsittämätöntä on se, ettet edes ymmärrä lukemaasi. Minähän totesin, ettei menestys tarvitse välttämättä kovia nimiä, kuten Blues osoitti. Mutta siinä tapauksessa tarvitaan sitten sitä henkistä kovuutta ja taistelutahtoa, loppuun asti yrittämistä. Koko joukkueelta, niin pelaajilta kuin valmennukselta. Minun nyt on vaan vaikea nähdä tätä nykyporukkaa sellaisena jenginä. Katso nyt tuota hyökkäystä. Kuka siellä taklaa? Kuka jyrää väkisin maalille? Kuka osoittaa vastustajalle, ettei meidän moken päälle ajeta? Ja kun on nähty viime kausien löystyvä tuomarilinja, en ymmärrä miksi joukkuetta on rakennettu siihen nähden ihan päinvastoin. Mikkihiiret pyörii kulmissa kuten Virran KalPa. Joku ehkä haluaa sellaista nähdä, minä en.

Poissa jukka823

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 824
  • Läheltä ylös
    • Profiili
Vs: Tappara roster 2011-2012
« Vastaus #155 : Huhtikuu 22, 2011, 14:22:04 »
Kyllähän tuo rosteri surulliselta näyttää. Ei siinä että porukassa pitäisi välttämättä hirveästi ns. kovia nimiä olla, vrt. nyt finaaleissa pelaava Blues. Itseäni vaan viime vuosina on suututtanut se, että Tappara on vässykkkäporukka niin fyysisesti kuin henkisesti. Enkä tiedä miten nämä uudet hankinnat sitä muuttaa, pois lukien Venu. Pari taistelijaa ei auta.

Käännetään taas ensi kaudellakin toinen poski ja toivotaan parasta.


Nyt on kyllä niin käsittämätön kommentti (toinen poski) että olet ehkä eksynyt lentopallosivuilta kiekkosivuille.  Olen itse vetänyt flipfllapsarjjaa viimeisen viikon kun sopimuksia on julkistettu ja porukka alkaa näyttää kiekkojoukkueelta. Kuka nyt oli Bluesista ns kova nimi? Siinä olet oikeassa  että vässykkävuosi tuli vietettyä ja toivottavasti viimeinen ikinä. Nyt näytetään kaverille persposkea ja lujaa (toivottavasti).

Käsittämätöntä on se, ettet edes ymmärrä lukemaasi. Minähän totesin, ettei menestys tarvitse välttämättä kovia nimiä, kuten Blues osoitti. Mutta siinä tapauksessa tarvitaan sitten sitä henkistä kovuutta ja taistelutahtoa, loppuun asti yrittämistä. Koko joukkueelta, niin pelaajilta kuin valmennukselta. Minun nyt on vaan vaikea nähdä tätä nykyporukkaa sellaisena jenginä. Katso nyt tuota hyökkäystä. Kuka siellä taklaa? Kuka jyrää väkisin maalille? Kuka osoittaa vastustajalle, ettei meidän moken päälle ajeta? Ja kun on nähty viime kausien löystyvä tuomarilinja, en ymmärrä miksi joukkuetta on rakennettu siihen nähden ihan päinvastoin. Mikkihiiret pyörii kulmissa kuten Virran KalPa. Joku ehkä haluaa sellaista nähdä, minä en.

Aika aikasessa on rosterin lyttääminen....Eikös kannattais katsoa nykyrosterilta pelejä ennenkuin alkaa valittaan...
Hyökkäys on taas mielestäni mennyt pirusti eteenpäin verrattuna tähän kauteen..Paljon laajempi.Mutta eikös olisi kaikkien parempi odottaa et miten pelit käynnistyy. Sit vasta näkee sen miten mennään..Ja eiköhän jokaiseen roolin ole pelaajia Tapparassa

Poissa HILPARA

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 132
    • Profiili
Vs: Tappara roster 2011-2012
« Vastaus #156 : Huhtikuu 22, 2011, 17:42:53 »
En vieläkään ymmärrä "lukemaasi".

Kuka olisi uskonut että bluesi on loppuotteluissa? Mistä helvetistä tietää henkiset ja muutkin kovuudet ennen kuin peliäkään on pelattu?

Poissa sapa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 33
    • Profiili
Vs: Tappara roster 2011-2012
« Vastaus #157 : Huhtikuu 23, 2011, 16:35:27 »
JuuEi se joukkueen rakentaminen aina tarvi suuria nimiä selässä vaan se miten sitoutuu joukkueen pelitapaan ja antaa sydämensä joukkueelle.
Pitkässä juoksussa tarvis jollakin koutsilla olla valmius henkiseenkiin valmennukseen, tapa millä käsitellä huonojakin pelejä.
Isot tissit tekee hölkästä yleisölajin

Tappara - LeKi - Koovee

Poissa SVM

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 51
    • Profiili
Vs: Tappara roster 2011-2012
« Vastaus #158 : Huhtikuu 23, 2011, 22:17:11 »
Kyllähän tuo rosteri surulliselta näyttää. Ei siinä että porukassa pitäisi välttämättä hirveästi ns. kovia nimiä olla, vrt. nyt finaaleissa pelaava Blues. Itseäni vaan viime vuosina on suututtanut se, että Tappara on vässykkkäporukka niin fyysisesti kuin henkisesti. Enkä tiedä miten nämä uudet hankinnat sitä muuttaa, pois lukien Venu. Pari taistelijaa ei auta.

Käännetään taas ensi kaudellakin toinen poski ja toivotaan parasta.


Nyt on kyllä niin käsittämätön kommentti (toinen poski) että olet ehkä eksynyt lentopallosivuilta kiekkosivuille.  Olen itse vetänyt flipfllapsarjjaa viimeisen viikon kun sopimuksia on julkistettu ja porukka alkaa näyttää kiekkojoukkueelta. Kuka nyt oli Bluesista ns kova nimi? Siinä olet oikeassa  että vässykkävuosi tuli vietettyä ja toivottavasti viimeinen ikinä. Nyt näytetään kaverille persposkea ja lujaa (toivottavasti).

Käsittämätöntä on se, ettet edes ymmärrä lukemaasi. Minähän totesin, ettei menestys tarvitse välttämättä kovia nimiä, kuten Blues osoitti. Mutta siinä tapauksessa tarvitaan sitten sitä henkistä kovuutta ja taistelutahtoa, loppuun asti yrittämistä. Koko joukkueelta, niin pelaajilta kuin valmennukselta. Minun nyt on vaan vaikea nähdä tätä nykyporukkaa sellaisena jenginä. Katso nyt tuota hyökkäystä. Kuka siellä taklaa? Kuka jyrää väkisin maalille? Kuka osoittaa vastustajalle, ettei meidän moken päälle ajeta? Ja kun on nähty viime kausien löystyvä tuomarilinja, en ymmärrä miksi joukkuetta on rakennettu siihen nähden ihan päinvastoin. Mikkihiiret pyörii kulmissa kuten Virran KalPa. Joku ehkä haluaa sellaista nähdä, minä en.

Aika aikasessa on rosterin lyttääminen....Eikös kannattais katsoa nykyrosterilta pelejä ennenkuin alkaa valittaan...
Hyökkäys on taas mielestäni mennyt pirusti eteenpäin verrattuna tähän kauteen..Paljon laajempi.Mutta eikös olisi kaikkien parempi odottaa et miten pelit käynnistyy. Sit vasta näkee sen miten mennään..Ja eiköhän jokaiseen roolin ole pelaajia Tapparassa

Viime kautta parempi hyökkäyskalusto ei ole mikään mittari. Täydellinen katastrofikesä hankintojen suhteen ja ykkösketju kasaan kauden alkamisviikolla. Huonoin porukka mitä omalla kannattajaurallani olen nähnyt. Ja 90-luvulla kuitenkin sukellettiin syvälläkin. Itseäni lainaten:
Kyllähän se valitettavasti niin on, että tuo hyökkäyskalusto on varmasti Tapparan kaikkien aikojen surkein. Jopa synkällä 90-luvulla oli 2-3 selkeää kärkipelaajaa, nyt ei yhtäkään.

Eihän ne nimet tietysti mitään takaa, mutta eipä ole myöskään realistista odottaa puolelta joukkueelta suurta läpimurtoa. Olisi helpompi nuorten / läpimurtoaan tekevien pelaajien nousta esiin, jos olisi selkeä terävä kärki, jolle suurimmat paineet kasautuvat.

Jos tuolla porukalla sääleihin päästään, ihme.

Ja itse olen pettynyt nimenomaan siihen suuntaan mihin joukkuetta on nyt rakennettu. Itse olin siinä käsityksessä, että Hirvonen on sellaisen taistelulätkän nimeen vannova valmentaja. Kevään hankinnat eivät sitä juuri tue.
En vieläkään ymmärrä "lukemaasi".

Kuka olisi uskonut että bluesi on loppuotteluissa? Mistä helvetistä tietää henkiset ja muutkin kovuudet ennen kuin peliäkään on pelattu?

Tuskin kukaan olisi uskonut Bluesin loppuottelupaikkaan. Tai Ässien runkosarjamenestykseen. Tai Ipan kaikkien aikojen surkeimman jengin selviytymiseen sääleihin.

Yhtä lailla Tappara voi yllättää minut ensi kaudella. Toivottavasti niin tekeekin. Itse en vain sellaista ainesta tuossa porukassa näe. Ennen päättynyttä kautta heitetyt arviot menivät aika lailla nappiin. Onko näissä tulijoissa sitten sellaisia pelaajia, jotka kurssin muuttavat? Merkittävästi.



Poissa Kolme Seppää

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1318
    • Profiili
Vs: Tappara roster 2011-2012
« Vastaus #159 : Huhtikuu 23, 2011, 23:40:58 »
Yhtä lailla Tappara voi yllättää minut ensi kaudella. Toivottavasti niin tekeekin. Itse en vain sellaista ainesta tuossa porukassa näe. Ennen päättynyttä kautta heitetyt arviot menivät aika lailla nappiin. Onko näissä tulijoissa sitten sellaisia pelaajia, jotka kurssin muuttavat? Merkittävästi.

Ensi kauden kokoonpano ei ole paperilla huikea, mutta on siinä potentiaalia yllätykseenkin. Moni hankituista pelaajista omaa rahkeita paljon nähtyä parempaan ja nyt onkin Hirvosen näytönpaikka siinä, saako tämä revittyä samaan tapaan kaiken irti pelaajistosta kuin Pajuoja viime kaudella naapurikopin Mestis-tasoiseksi arvioidusta nipusta.

Tappara on monta vuotta alisuorittanut nimilistaan nähden ja tähän ei ole enää varaa, mikäli aiotaan nousta suosta. Luottamus siihen, että juuri meillä onnistutaan kaivamaan keskivertotasolle jämähtäneistä pelaajista paras osaaminen irti, on ainakin itselläni alkanut horjua. Meillä ei myöskään ole varaa siihen (useampaa kautta peräkkäin), että joukkueen soihdunkantajiksi isolla palkalla hankitut kaverit ovat jotain muuta kuin liigatasolla kärkinimiä.

Poissa 4_TRA

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 3246
    • Profiili
Vs: Tappara roster 2011-2012
« Vastaus #160 : Huhtikuu 25, 2011, 09:27:34 »
Paljon on nyt kiinni valmennuksen onnistumisestakin, toivon että viesti työn teon vaatimuksesta uppoaa jokaisen pelaajan ydinjatkokseen asti ja että se työn tekemisen laatu sopii joukkueelle.
Mielestäni on mahdollisuuksia että Hirvosen johdolla nipusta nimiä paperilla tulee joukkue jolla on eväät pelata pelit loppuun asti kaikkensa antaneena ja vielä tuloksekkaasti.
Kyllä minä ainakin pidän valmennuksen alisuorittamista syynä edelliskausien huonoon menestykseen.

Tappara-fi joukkuessivulle on ilmaantunu neljä A-junnua, Liimatainen Ilomäki Rundgren ja Dvoracek. Voi kun klopit pelais ittensä joukkueeseen!!!
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 25, 2011, 09:37:46 kirjoittanut 4_TRA »

Poissa PikkuKasi

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 712
  • Lempäälässä fanitetaan Tapparaa!
    • Profiili
Vs: Tappara roster 2011-2012
« Vastaus #161 : Huhtikuu 28, 2011, 11:15:37 »
Jo aiemmin huhutut Jacob Cepis ja Kalle Kaijomaa Tapparan sivujen uutisen mukaan meille. Cepisin sopimus kattaa ensi kauden ja Kaijomaan kaksi seuraavaa kautta.

Kaijomaa oli jo sen verran vahvasti tulossa tänne, että valittamista tuskin on. Isokokoinen yleispuolustaja, joka saa mahdollisuuden palata pisteiden valossa 29 pinnan ennätyskauteensa. Täytyy toivoa, ettei osoittaudu kömpelöksi hasardipuolustajaksi, joka näytti paremmalta kiekollisesti JYP:n toimivassa viisikkopelissä kuin oikeasti onkaan. Kuitenkin voitaneen odottaa sellaista n. 20 pinnaa, hyvää oman pään luudintaa ja varmaa avauspelaamista. Eli Kaijomaan osalta tuskin on syytä liikaa huolehtia.

Cepis puolestaan tuntuu aivan turistilta ja vuoden pahvi käteen.. Pienikokoinen ja hyvin liikkuva kaveri ilmeisesti. Jos tuosta nyt Savianon tapaisen pörrääjän saisi?
Olen ollut mukana vuodesta -70 ja vielä en ole nähnyt hyvää venäläistuomaria -Juhani Tamminen

Poissa tomppa94

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1348
  • Tappara.co --> Donizimo
    • Profiili
Vs: Tappara roster 2011-2012
« Vastaus #162 : Huhtikuu 28, 2011, 11:31:36 »
Cepis oli kyllä nyt 2000 luvun pohjanoteeraus tähän muistiin... voi v*ttu ei kiitos prkl...................... että ku ärsyttää niin paljon...otetaan tollasia sunnuntaisurffaajia jostain NCAA:sta


mutta kai sitä pitää toivoo... toivottavasti jos epäonnistuu ni epäonnistuu sitten jo kesällä niin voidaan heivata helvet*ii

Poissa Joksu

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 530
    • Profiili
Vs: Tappara roster 2011-2012
« Vastaus #163 : Huhtikuu 28, 2011, 11:44:13 »
Cepis oli kyllä nyt 2000 luvun pohjanoteeraus tähän muistiin... voi v*ttu ei kiitos prkl...................... että ku ärsyttää niin paljon...otetaan tollasia sunnuntaisurffaajia jostain NCAA:sta

mutta kai sitä pitää toivoo... toivottavasti jos epäonnistuu ni epäonnistuu sitten jo kesällä niin voidaan heivata helvet*ii
Hyvä, pidä toi asenne! En ny itekkä kyllä oo mielissään tästä kaverista, mutta antaa jannun nyt näyttää osaako mitään. Kyllä mä kumminkin uskon, että ei sitä joukkueessa kattella, jossei homma toimi, niihän kävi myös Sindelin kanssa.

Poissa Kolme Seppää

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1318
    • Profiili
Vs: Tappara roster 2011-2012
« Vastaus #164 : Huhtikuu 28, 2011, 11:48:09 »
Cepis on vahva lottohaku, joka liittyy Hirvosen ilmeiseen haluun muuttaa dieselmäisesti viime kaudella liikkunut joukkue kertaheitolla erittäin luisteluvoimaiseksi - pehmeydenkin uhalla. NCAA:sta voi toki löytää hyviäkin latebloomereita, mutta harvassa ne 23-vuotiaat "nuorisosarjoissa" vuosia viettäneet pelaajat ovat, joista yhtäkkiä nousisi todellisia tähtiä edes SM-liigatasolle. Onhan näitä toki täälläkin nähty kuten Rafalski ja kriminologian maisterin papereilla Jokereihin tullut TimStapleton. Viime ajoilta on tuore esimerkki Mario Valery-Trabucco, joka teki 1.18 pistettä per peli (38 ottelua, 23+22=45) NCAA:ssa, mutta oli täällä täysi turisti.