Jos tämä tieto pitää paikkaansa, niin Jukasta on tullut ahne pikku porsas, tai Leinosesta Pihi. Hwo knows. Eikä sillä, että mua kiinnostais.
Niin, eipä meille rivifaneille juuri tihku tietoja siitä ketä valmentaja on joukkueeseen halunnut ja ketä TJ on sinne lupaillut. Mutta siitä huolimatta olen sitä mieltä, että joukkueessa valmentajan tehtävä on saada joukkueen pelaajat antamaan maksimaalisen suorituksen - riippumatta siitä, millä perusteilla ja kenen tahdosta pelaaja(t) on joukkueeseen signattu.
Mitä enemmän TJ ja valmentaja yhdessä pystyvät joukkuetta rakentamaan, sitä parempi.
Mutta kuinka paljon Rautakorpea hänen Tapparalle tuomansa menestyksen ansiosta arvostankaan, olen itse sitä mieltä, että kukaan pelaaja tai valmentaja ei ole Tapparaa suurempi. Jos annetut työvälineet ja mahdollisuudet eivät tyydytä ja niiden kanssa ei ole kykyä toimia, on aivan oikea ratkaisu lähteä katselemaan mitä muilla työnantajilla on tarjota.
Toki jokaisella valmentajalla on halu saada mahdollisimman hyvä materiaali valmennettavakseen. Mun mielestä vain on fiksumpaa antaa kohtuuttomia vaatineen (ei, en tiedä mitä JR on vaatinut oikeasti) valmentajan mennä, kuin vaarantaa koko joukkueen tulevaisuus tekemällä hallitsemattomia taluodellisia riskejä.
Summa summarum: Kaikesta huolimatta, ja ehkä juuri siitä johtuen, minun luottamukseni on suurempi Mikko Leinoseen kuin Jukka Rautakorpeen.