Jos mietitään Tapparahenkisiä nuoria potentiaalisia "edullisia" vaihtoehtoja, joilla on valmennuskokemusta, niin ensimmäisenä tulee mieleen nuorten maajoukkueita valmentanut ex-pakki Harri "Hate" Laurila. Laurilan sopimuksista tai suunnitelmista en ainakaan itse oo kuullut. Auktoriteetti voi tässäkin tapauksessa olla ongelma, mutta auktoriteettia omaavia hyviä ja halpoja valmentajia ei ole olemassakaan. Tosin olen sitä mieltä, että valmentajan roolia paisutellaan liikaa ja että Saarisen työkalupakki on sellainen, että joukkue on suurinpiirtein sarjassa omalla paikallaan. Epäonnistumisesta voi realisti tuskin puhua tällä kaudella. Odotukset on tietenkin aina ikuisella optimistilla suuret omaa joukkuetta kohtaan kauden alussa.
Suurin ja tärkein vaihe on kuitenkin se rosterin kasaaminen kesällä ja toimitusjohtaja Leinonen on hankalassa ja vastuullisessa asemassa. Silloin kun osaa haistaa oikein ne "halvat" potentiaaliset ylisuorittajapelimiehet moneen eri rooliin ja onnistuu vielä hommaamaan ne takuuvarmat "ykkösviisikon kaverit" niin ollaan pitkällä. Tälläkin foorumilla Leinonen on joidenkin silmissä epäonnistuja (monet ulkomaalaiset, Ryhänen, yms.) ja joidenkin mielestä Jumalasta seuraava (esim. Benoit, Lehterä). Itse olen sitä mieltä, että toimitusjohtajaakin vois välillä vaihtaa tai että olis oma mies kasaamassa joukkuetta tietyllä budjetilla ja oma mies talouspuolella.