Sain muutama viikko sitten 7 päivän "jäähyn" seuraavilla perusteluolla:
Perustelut:
*Tarpeettoman voimakas ja aiheeton purnaaminen moderoinneista.
*Toistuva otsikon vierestä kirjoittelu.
*Toistuva muiden kirjoittajien moderointi.
*Palautteen antaminen moderoinnista väärässä paikassa.
Todettakoon vielä:
Suorittamaamme moderointia saa arvostella ja kritisoida. Odotamme kuitenkin, että se tehdään asiallisesti ja oikeassa paikassa. Palautteelle on varattu oma otsikko ja tarvittaessa voi käyttää yksityisviestejä. Varsinaisiin keskusteluketjuihin palautetta ei sallita.
Palstalla on oma moderaattoritiimi, joka suorittaa palstan moderointia ja arvioi, mikä on asiallista ja mikä ei. Emme kaipaa tässä apua. Pyydämme kyllä apua, kun tarvetta on. Jos joku kirjoittaja kokee jonkun viestin asiattomaksi, siitä saa antaa palautetta joko palaute-ketjussa tai yksityisviestillä.
En pidä "pelikieltoani" vääränä, koska palstan ylläpitäjällä on täysi oikeus tehdä näitä ratkaisuja "palstan eduksi". Perusteluissa on kuitenkin sellaisia kohtia, joita en pysty purematta nielemään. Siksi annankin tämän avoimen vastineen asiaan.
1. Tarpeettoman voimakas ja aiheeton purnaaminen moderoinnista.
- En ole purnannut moderoinnista milloinkaan. Sen sijaan olen purnannut erään sen aikaisen moderaattorin mielestäni (huom. minun mielestäni) itseeni kohdistuvasta provosoivasta kirjoitustyylistä, sekä hänen toiminnastaan "kahdella pallilla". Kyseinen henkilö on selkeästi antanut viesteissään ymmärtää, että kirjoittaessaan tänne hän ei ole moderaattori, joten hänen toimiensa arvostelu ei siis ole mielestäni moderoinnin arvostelemista.
2. Toistuva otsikon vierestä kirjoittelu
- Tämän tunnustan, mutta samaan virheeseen sortuu enemmistö tämänkin palstan kirjoittajista. Kiistanalaisessa keskustelussa (Juniorit 05-06 ja 06-07) en tunnusta olleeni se henkilö, joka johti keskustelua väärille urilleen ja olin yhtenä muutaman muun kirjoittajan kanssa palauttamassa sitä otsikon mukaiseen aiheeseen. Kyseinen keskustelu rönsyili aika paljon alkuperäisestä aiheesta, mutta oli mielestäni asiallista lukuunottamatta "viimehetkien taisteluja".
3. Toistuva muiden kirjoittajien moderointi
- Tämän tunnustan reilusti synnikseni, varsinkin tilanteissa, joissa joku kirjoittaja käyttää minulle rakkaasta seurasta termejä tyyliin "kusiviikset". Olen asian suhteen varmaan välillä liiankin herkkä, mutta koska itse puhun seurastanne nimellä "Tappara" (täällä ja Ilveksen-palstalla), niin en pidä tuollaisista lapsellisuuksista. Itselleni jääkiekko on hauska asia, josta on kiva väitellä hyvien tapparalaisten ystävieni kanssa. Siksi minun on vaikea ymmärtää eräiden kirjoittajien vihamielistä suhtautumista "Ilvekseen ja ilvesläisiin".
4. Palautteen antaminen moderoinnista väärässä paikassa.
- Olen sen verran yksinkertaionen, että kuvittelin "Palauteketjun" olleen oikea paikka. Sinnekkin annoin palautetta palstaa ja moderointia kohtaan positiivista palautetta. Ainoa negatiivinen palaute oli sielläkin suunnattu yhteen yksittäiseen moderaattoriin.
Aiemminkin olen ollut "tarkkailun alla" ja silloin moderoinnin taholta on annettu seuraava "lausunto" minusta:
Moderaattori loi hyvin nopean silmäyksen Naapurin viestihistoriaan, eikä äkkiseltään löytänyt merkkejä trollauksesta. Jos totta puhutaan, niin Naapurin kirjoitukset näyttivät enimmäkseen asiallisilta ja asianmukaisesti muotoilluilta, joskin ymmärrettävästä syystä Ilves-näkökulmasta kirjoitetuilta.
En usko, että linjani on merkittävästi muuttunut senkään jälkeen. Nyt kun taas tämä "konflikti" on läpikäyty, niin on hyvä jatkaa puhtaalta pöydältä keskusteluja. Kiekkokausi lähenee ja uusia hyviä väittelyaiheita alkaa ilmestymään kiekkorintamalla.
Lopuksi pitää todeta, että palstalle julkaistiin säännöt 29.06.2006 ja voin puhtaalla omalla tunnolla sanoa noudattaneeni niitä ennen niiden julkaisuakin keskimääräistä paremmin.