Edelliseen viitaten:
Itekin oon huomannut, että yllättävän moni on jonkinlainen Leimu-fani: huutaa Leimua hallissa ilman sen kummempaa syytä ja/tai pukeutuu fanipaitaan, jonka selässä lukee Leimu jne, vaikkei mies ole millään mittarilla sellainen legendaarinen Tapparapelaaja, jonka paitoja pitäisi myydä suurelle yleisölle. Itse en kuulu näihin Leimu-faneihin, vaan pidän Leimua erittäin keskinkertaisena pelaajana, joka ei käytännössä osaa luistella. Luistelutaidon puutteen lisäksi pehmeämpää maalineduspelaajaa saa hakea, noh - Saravo taitaa olla samanlainen tässä mielessä (mutta Saravon sijoittuminen ja luistelu on aivan eri planeetalta).
Itse asiassa haluaisin, ettemme näkisi Leimua joukkueessa enää. Viivamieheksi ei miehestä tunnu enää olevan. Paikkoja on tarjottu erityisesti Hirvosen aikana enemmän kuin käytännössä kenellekään muulle, mutta silti tähti sammui. Leimun juttu oli laadukas laukaus ja se, että hän pystyi usein harhauttamaan kärkikarvaajan ja toimitamaan kiekon lähes poikkeukselta maalille (tai jopa suoraan maaliin). Tätä aikaa emme enää näe SM-liigassa.
Mielestäni Leimun "suosio" syntyi siitä, että parhaina hetkinä maaleja tuli. Tämä puolestaan kertoo lähinnä siitä, että "suositut" pelaajat ovat usein niitä, jotka tekevät pisteitä. Samat pisteidentekijät saavat IS-tähtiä ja palstamillimetrejäkin. Eihän suuria juttuja kirjoiteta näistä nestorilähteistä, vaikka tänäänkin mies oli roolissaan varsin hyvä Raumalla. Se kuvastaa vain jotain meissä faneissa. Leimun aikoinaan nähdyn pisterohmuilun lisäksi uskon , että Lempäälästä Hakametsään saapuvat pitävät Leimua "omana poikanaan".
Tapparan tämän hetken puolustajat ovat mielestäni parhaimmasta heikoimpaan:
Kovanen,
Kaijomaa,
Liimatainen, Elorinne,
Saravo, Platil,
Ekbom,
Räty, Halme ja -
Leimu.